חופי הרחצה ייפתחו רק ביום רביעי הקרוב, אך מאות קרייתים לא חיכו לפתיחה הרשמית וכבר היום (שבת) פקדו את חופי הים בחיפה והקריות במזג האוויר השרבי.
3 צפייה בגלריה
חוף זבולון בקרית ים
חוף זבולון בקרית ים
אין שירותי הצלה. חוף זבולון בקרית ים
(צילום: פרטי)
מאות בני אדם הגיעו היום (שבת) לחופי הים בקרית חיים ובקרית ים חרף האיסור לבקר בהם על מנת למנוע הדבקה בנגיף הקורונה. למבקרים לא חולקו דוחות על הפרת האיסור לשהות בחופים.
שלשום (חמישי) הודיע שר הפנים, אריה דרעי, כי חופי הרחצה ייפתחו ב-20 במאי. עד אז יידרשו הרשויות להכשיר את חופי הרחצה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. על פי המתווה, על קהל המתרחצים לעטות מסכות ולהקפיד על מרחק של 2 מטרים בין מתרחץ למתרחץ. ביום רביעי הקרוב יחזרו גם המצילים לחופים.
3 צפייה בגלריה
חוף זבולון בקרית ים
חוף זבולון בקרית ים
"הילדים מאושרים". חוף זבולון בקרית ים
(צילום: פרטי)
מבקרת בחוף זבולון בקרית ים: "רחיצה במים היא לא זו שתגרום לפרוץ המגיפה מחדש. היו צריכים להקדים את פתיחת הרחצה כבר ליום שבת, במיוחד עם עומסי החום כבדים, שצפויים כל השבוע. הגענו בשעות הצהריים עם הילדים. הבאנו איתנו ג'חנון שתייה ואבטיחים, המים נעימיםוהילדים מאושרים".
3 צפייה בגלריה
חוף קרית ים
חוף קרית ים
"באנו לחגוג את סיום המגיפה". חוף קרית ים
(צילום: פרטי)
מבקר נוסף: "אחרי חורף קשה וחודשיים של תקופת קורונה, אי אפשר לתאר את הרגשה להיות חופשי ולנשום את בריזת הים".
לא פחדת לקבל דוח מהפיקוח העירוני?
"אני לא מאמין שהפקחים יוכלו להשתלט על מה שקורה בחופי הרחצה. המונים הגיעו, לדעתי הם לא הגיעו לחופים כי הבינו שאיבדו שליטה על הציבור".
מתרחץ: "באנו לחגוג את סיום המגיפה, והמקום הכי מתאים זה בים. הופתענו למצוא כל כך הרבה אנשים פה. יש אווירה של שחרור וחופש. אף אחד לא הולך עם מסכה כאן. גם לא שומרים מרחק. מבחינתו הקורונה מתה היום".
יצוין, כי פקחי עיריית חיפה עברו בין החופים וכרזו לרוחצים לעזוב את המקום ולצאת מהמים, אולם לא חילקו דוחות.
פורסם לראשונה: 17:36, 16.05.20