הורים לילדי החינוך המיוחד בקרית מוצקין מתלוננים על אופן סידור ההסעות, שמאריך את זמן הנסיעה ויוצר צפיפות ברכב ההסעות.
1 צפייה בגלריה
בתנאי צפיפות, ועם סייעת אחת בלבד
בתנאי צפיפות, ועם סייעת אחת בלבד
בתנאי צפיפות, ועם סייעת אחת בלבד. הסעות
(צילום אילוסטרציה: ShutterStock)
קראו גם:
בשבוע שעבר קיבלו הורים לילדי החינוך המיוחד הודעה על סידור ההסעות, והופתעו לגלות שלאותה הסעה יעלו ילדים ממוסדות חינוך שונים, ללא קשר לקפסולות וללא קשר לרמת התפקוד שלהם.
אחת האמהות מסבירה: "מי שסידר את ההסעות ערבב ילדים משני בתי ספר שונים, ברמות תפקוד שונות. תלמידים מ'קדימה' בקרית ביאליק, שהם בתפקוד בינוני גבוה, יחד בהסעה יחד עם תלמידי 'צליל ים', שהם בתפקוד נמוך. יש 12 ילדים בהסעה עם מלווה אחת ונהג ברכב המיועד ל-16 נוסעים.
"איך אפשר לשים מלווה אחת על 12 ילדים מיוחדים? היא לא יכולה להשגיח אליהם. בשנה שעברה אחד הילדים פצע את הבן שלי במהלך ההסעה, ורק במזל זה לא נגמר באסון.
"מלבד העומס על המלווה, יש גם הגבלות של קורונה. אמרו שכל עוד הילדים יהיו עם מסכה, זה יהיה בסדר. אבל אלה ילדים של חינוך מיוחד, הם מוחרגים מעטיית מסכה, ולא ניתן להכריח אותם להיות עם מסכה שעה ברכב. יש לנו במשפחה אנשים בסיכון, ובהסעה של הילדים לא שומרים על הקפסולות".
בעיה נוספת היא משך הנסיעה. "בית הספר נמצא במרחק 2.5 ק"מ מהבית, אבל מסלול הנסיעה אורך כמעט שעה. זה מטורף. הבן שלי צריך לעמוד למטה, לחכות להסעה, בשעה 7:10, ומגיע לבית הספר בשעה 8:00. לוקח הרבה זמן לאסוף 12 ילדים וזאת בהנחה שאין עיכובים וילדים לא מאחרים.
"כדי להיות מוכן בשעה כזו הוא צריך לקום כל יום בשעה 5:30. אלה לא ילדים רגילים. הם צריכים שגרה וכל דבר לוקח זמן. אלה ילדים שיש להם פטור מלעמוד בתור, איך הם יכולים לשבת ברכב שעה? הם ילדים עם קשיי תקשורת, לא יושבים בנסיעה, מדברים וצוחקים".
הבעיה חוזרת על עצמה בדרך חזרה. "הילד שאוספים אותו ראשון, בשעה 7:00 בבוקר, נדרש להיות בהסעה 50 דקות. בחזרה מורידים אותו אחרון, והוא מגיע הביתה בשעה 17:20, כאשר הלימודים הסתיימו בשעה 16:20".
אם אחרת הוסיפה: "איך אפשר לעשות את זה לילדים? אנו מבקשים לפצל הסעות".
הסעה אחרת אוספת ילדי גנים ותלמידי יסודי ותיכון יחד. הילדים מפוזרים בגן בקרית ים, גן בקרית חיים ובבית הספר רגבים בקרית חיים.
אם שבנה נוסע בהסעה הזו: "את התלמיד הראשון אוספים בשעה 7 בבוקר, והילדים צריכים להסתובב בהסעה כשעה עד שהם מגיעים למוסד החינוכי. זה לא נכון לשים ילדי גן עם ילדים בוגרים. מספיק שאחד הילדים הקטנים יגיד איזו מילה לילד בוגר, ויכול להיות בלגן".
לדברי ההורים, פניותיהם לעירייה לא הועילו, וחלקם שוקלים אם לשלוח את ילדיהם לבית הספר. "יש הורים שהוציאו את הילד שלהם מההסעה, אבל לא כל אחד יכול לעשות את זה. אנחנו מצפים מהעירייה שתפצל את ההסעה, אבל לא מתייחסים לפניות שלנו", אמרו.
מעיריית קרית מוצקין לא התקבלה תגובה.
עוד כתבות תמצאו בערוץ חדשות הקריות
פורסם לראשונה: 08:14, 30.08.20