מאחורי האלימות והחיסולים בין עבריינים ומשפחות הפשע עומדת סיבה אחת עיקרית: נקמה. בשיחה עם אסיר לשעבר דוד (שם בדוי) המשתייך למשפחת פשע מוכרת הוא חושף את הרקע לגל האלימות הגואה בחיפה.
2 צפייה בגלריה
הרכבים שנשרפו ברחוב הברושים
הרכבים שנשרפו ברחוב הברושים
רכבים שנשרפו ברחוב הברושים
(צילום: טלי ליבמן)
"אצלנו זה קודם כל הכבוד. פגיעה בכבוד תגרור תגובה של אלימות. דבר שני, לא משתפים פעולה עם המשטרה. מי שיתפסו אותו מלשין הוא ייפגע חזק. לא פוגעים בילדים ובנשים. לגבי הבורר יש חוק, מה שהחליט זה קדוש, ומי שמפר את ההחלטה שלו מותר לפגוע בו פיזית".
הסכסוכים בין ארגוני הפשע הם בדרך כלל על אזורי שליטה. אם זה בתחום הסמים, או גביית דמי חסות, במתחמי הימורים או בתחומים נוספים כמו מיחזור בקבוקים או ברזל. ברגע שיש זליגה של קבוצה לתחום של יריבה מתחיל האקשן. "הסיפור הזה הוא בלתי נגמר. זה ימשיך כי כל אחד רוצה להראות כוח ושליטה, ועל כל פגיעה הוא יגיב בפגיעה. ככה זה עובד".
מה זה אומר להשתייך לארגון פשע?
"שמצד אחד אני מוגן ונותנים לי כבוד, ומצד שני אני חשוף כל יום לכדור, חי מדקה לדקה. כל פעם שהייתי נכנס לכלא הייתי אומר אני יוצא ולא חוזר יותר. אבל זה החיים שלנו, אין לי משהו אחר".
אתה לא פוחד על המשפחה שלך?
"מאוד פוחד. כשילדיי יגיעו לגיל 18 תהיה בעיה כי הם יהפכו גם ליעד. הבעיה היא שהם חיים במקום שזה מה שהם רואים. הם מסתובבים עם חברים שגם האחים שלהם בארגון".
איך הילדים שלך מגיבים כשאתה בכלא?
"אצלנו זה לא בושה. עוזרים למשפחה".
מי יותר מפחיד אותך המשטרה או היריבים?
"ברור שהיריבים. מה המשטרה תעשה לי, תעצור אותי? כבר ישבתי בכלא לא פעם אחת, זה לא מפחיד אותי. האויב זה הארגון הנוקם. אין לב ואין רגשות. בום וזהו".
2 צפייה בגלריה
מהראן מוגרבי
מהראן מוגרבי
מהרן מוגרבי. נרצח
(צילום: פרטי)
קראו גם >>
איך ההיררכיה בעולם התחתון, ואיך זה עובד?
"זה כמו פירמידה. מהמנהלים הכי גדולים שלא רואים אותם כי הם הם רוב הזמן מסתתרים או נמצאים בתנועה עד לחיילים זוטרים שמקבלים הוראות מה לעשות. שליחויות, הסעות וכאלה. לפי זה גם משלמים. הכל במזומן ותלוי מה המשימות שמקבלים. יש כאלה שמביאים בחודש 15 אלף שקל, יש כאלה יותר. לפעמים צריך להיכנס לעסק ולהציע לו לעבוד איתנו, זה כבר עושים יותר מנוסים".
איזה משימות אתה קיבלת?
"את רואה טלוויזיה, סרטים. תחשבי לבד. בואי נאמר שעשיתי כמעט הכל אבל לא חיסלתי".
אתה ישן טוב בלילה?
"לא ישן. שותה, מעשן, נרדם ומתעורר".
יש סיכוי שהחיסולים בחיפה ייפסקו?
"אל תבנו על זה. אתם לא מבינים בכלל מה קורה. יש פה ארגונים ששולטים במדינה, הם חזקים ולא דופקים חשבון לאף אחד. יש לארגונים האלה נשק ורימונים ואפילו טילים".
לא מפריע לך שחפים מפשע ייפגעו?
"גם במלחמה נהרגים אנשים חפים מפשע. ככה זה, אין צדק בעולם".