מפלג ההונאה והפשיעה הכלכלית בירושלים "קיבל" ממשטרת מחוז החוף חשוד בעוקץ הלוואות, תושב קרית אתא (27). זאת, לאחר שהוא נעצר על עבירת תנועה באזור חיפה, ובבדיקת תעודת הזהות שלו במסוף המשטרתי עלה שהוא הוכרז כ"עבריין נמלט".
1 צפייה בגלריה
שיטת העוקץ נחשפה
שיטת העוקץ נחשפה
שיטת העוקץ נחשפה
(צילום אילוסטרציה: Pixabay)
חוקרי ההונאה של משטרת ירושלים הסבירו אמש (חמישי) בבית המשפט בירושלים את שיטת העוקץ של העצור. "לצורך העניין, אני צריך הלוואה חוץ בנקאית כי אני מוגבל בבנק", הסביר החוקר לשופט המעצרים דב פולוק.
"אני פונה דרך הפלטפורמה הזאת באינטרנט שנקראת 'בן פיננסים', 'נפוליאון', ועוד שמות, ובתור לווה, אני צריך לתת דמי פתיחת תיק שנעים בין 300-5,000 שקל לקבלת ההלוואה. אני מעביר לאותו אדם כסף לחשבונו, ואותו אדם נעלם, ואני לא מקבל הלוואה. נעקצתי בסכום ששילמתי כדמי הרשמה".
על פי החשד, מדובר בתלונות שהחלו להגיע לפני כשנה, ומאז נוהלה חקירה סמויה, במהלכה נעצרה אחת השותפות לעוקץ. "אנו רואים מדרג, והוא חשוד מרכזי. את הבחורה אנחנו לא רואים כחשודה מרכזית", הסבירו במשטרה את שחרורה לאחר החקירה. מה עוד, שמחקירתה עלה כי ישנו מעורב נוסף שטרם נעצר.
עד כה התקבלו במשטרה 15 תלונות מעשרות אזרחים ברחבי הארץ, שהעלו חשד לשיטת הונאה בעלת דפוס זהה. מניתוח חשבונות הבנק אליהם הועברו הכספים ומספרי הטלפון באמצעותם בוצע הקשר, עלה כי החשוד קיבל את רוב הכספים לחשבון על שמו.
המשטרה אף ביקרה בביתו של החשוד לפני ארבעה חודשים ומסרה לאמו זימון לחקירה, ממנו הוא התעלם. בחקירתו הראשונית אמש הוא הודה שכתובת מגוריו היא הכתובת בה הוא מתגורר עם אמו.
"יש עניין של מסוכנות כלכלית במצב חירום שאנו נמצאים, כי האנשים פונים להלוואות, ואנשים מנצלים אותם. בנוסף, יש מספר רב של אנשים שהיחידה החוקרת לא איתרה", ציינו במשטרה.
בית המשפט קיבל את הדברים, והאריך אמש את מעצרו בארבעה ימים.