הורים בגני הילדים בקרית אתא קיבלו היום (א') הודעה שהצהרונים לא ייפתחו מחר. בהודעה שנמסרה להורים לא צוין מועד אחר לפתיחת צהרונים. "העירייה מטעה את ההורים ומשאירה אותם ללא תשובות", אמרו בכעס הורים.
1 צפייה בגלריה
חוזרים ללימודים
חוזרים ללימודים
"ההתנהלות הזאת פשוטה מביכה"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
במהלך סוף השבוע האחרון פרסמה עיריית קרית אתא הודעה להורים על פתיחת מערכת החינוך. בהודעה נמסר כי הצהרונים לילדי בית הספר יחלו היום (א') וצהרוני גני הילדים יחלו מחר, יום שני.
אלא שבשעה האחרונה (א') קיבלו ההורים הודעה מרשת המתנ"סים כי למרות הפרסומים, הצהרונים לגני הילדים לא ייפתחו מחר.
"הורים יקרים, בסוף השבוע הודענו על הכוונה להפעיל את צהרוני הגנים החל מיום שני 18.5. לשם כך נערכנו, גייסנו כח אדם משלים ונעשו שיבוצים והתאמות להפעלת הצהרונים", נכתב: "לצערנו טרם התקבל מתווה מהמשרד לשיוויון חברתי ובשל כך נאלץ לדחות את פתיחת הצהרונים עד לקבלת המתווה ואופן הפעלה מסודר". עוד נמסר כי הם מקווים כי המתווה יתקבל בימים הקרובים.
ההודעה הכעיסה מאוד את ההורים. "אנשים כבר הודיעו כי הם חוזרים מחר לעבודה, ועכשיו הם מגלים שאין להם סידור לילדים. ההתנהלות הזאת פשוטה מביכה", אמר אחד ההורים: "מדוע הם לא בודקים לפני שהם מוציאים הודעות להורים. אנשים עשו תוכניות בעקבות ההודעה שלהם. עכשיו הורים יצטרכו להפסיד עוד יום עבודה".
מה שהכעיס אף יותר את ההורים, הוא העובדה שעדיין לא נאמר להם מתי צפויים הצהרונים להיפתח. "אנשים קיבלו טלפונים מהסייעות שאמרו להם שכרגע לא פותחים", אמרה אם אחרת: "הבעיה שאף אחד אחר לא אומר מתי הם כן מתכוונים לפתוח הם משאירים את ההורים תלויים באוויר בלי תשובות".
לאור המצב נעשתה פנייה לעירייה גם מצד יו"ר האופוזיציה, הילה רובין שלם, שהיא עצמה אם לילדים בגן. "באיזה עולם הורים חושבים שהם חוזרים מחר לעבודה ביום מלא, ועכשיו הם צריכים להסביר למעסיק שעדיין לא ולא ברור מתי בוודאות הם יוכלו להגיע. מדוע יש את חוסר ודאות כזה?", כתבה.
"אנחנו קוראים לך לקחת אחריות, להתערב מיידית ולהורות על הפעלת הצהרונים בגנים החל ממחר. כפי שעידכנתם את התושבים. לא ייתכן שהעירייה תפרסם מידע רשמי ובפועל יקרה משהו אחר".
מעיריית קרית אתא נמסר: "לצערנו טרם התקבל מתווה משרד החינוך והמשרד לשוויון החברתי ובשל כך נאלצה רשת המת"נסים לדחות את פתיחת הצהרונים עד לקבלת המתווה ואופן הפעלה מסודר. הרשת ערוכה לקליטת הילדים ומקווה כי המתווה יתקבל במהלך הימים הקרובים על מנת שניתן יהיה לחזור לפעילות סדירה. הודעה על מועד חדש לפתיחת הצהרונים תועבר להורים מיד עם קבלת ההנחיות". 
פורסם לראשונה: 15:50, 17.05.20