"הנה שוב אנחנו סובלים מבעיית היתושים והברחשים. הפעם, זה כבר חצה כל גבול אפשרי, המצב נוראי" - כך טוענת לירז פרטוש מלמד, תושבת קרית ים,שהוסיפה כי לריסוס שהעירייה מבצעת באזור אין כל השפעה על מצב היתושים.
2 צפייה בגלריה
ילדה עקוצה בקרית ים
ילדה עקוצה בקרית ים
"הבת שלי נעקצה בכל הגוף"
(צילום: פרטי)
בשיחה למיינט קריות סיפרה מלמד, שגם כתבה פוסט בעניין בדף הפייסבוק של העירייה, כי משפחתה עברה לגור ברחוב הרדוף, בשכונת פסגות ים לפני שנתיים, ומאז היא סובלת ממכת יתושים בלתי פוסקת. "המצב יותר גרוע ממה שתיארתי בפוסט", היא מספרת.
"הלובי של הבניין מפוצץ יתושים. אתה חייב לרוץ לרכב, כדי שלא יעקצו אותך. יש לנו בדירה רשתות, הבית סגור כל הזמן, המזגן פועל אבל זה לא עוזר בכלום. הבת שלי, אמה, נעקצה בכל הגוף. משהו נורא. בבניין שלנו, על חשבון הוועד, עשינו ריסוס בקומת הכניסה ומסביב, אבל זה החזיק זמן קצר, והיתושים חזרו".
לדברי מלמד, נראה כי בעיה מבנית בתשתיות הביוב ברחוב, ובשל שיפוע לא נכון, מצטברות כמויות מים גדולות במקום, שמהווים מוקד לדגירת יתושים. בפוסט שכתבה היא ציינה: "ברחוב הרדוף שום ריסוס לא עוזר. ריסוס זה פלסטר. ברחוב הרדוף צריך לפתור את שורש הבעיה - הביוב.
2 צפייה בגלריה
ריסוס בקרית ים
ריסוס בקרית ים
המדביר העירוני ריסס ברחבי העיר, אתמול
(צילום: באדיבות עיריית קרית ים)
"השיפוע שיש בביוב גורם להצטברות של מים וטינופת שמביאים לפה אינסוף יתושים וברחשים. כל אחד יודע שמקור מים זה הגורם העיקרי ליתושים. לא ייתכן שאני לא יכולה לשבת במרפסת שלי וליהנות ממנה בזמן שהיא חלק מתשלום הארנונה הכל כך גבוהה שלי.
"לא ייתכן שאני אזמין אלי אורחים והם לא יפסיקו להתלונן על כך שהם חזרו הביתה עקוצים. לא ייתכן שכל בוקר הבת שלי תקום עם עקיצות חדשות למרות שהמזגן דלוק וכל חלונות הבית סגורים הרמטית. כמו כל גוף גדול, אתם יודעים לגבות כסף אבל ברגע האמת, כשצריך אתכם, אין עם מי לדבר. פעם אחת ולתמיד, תפתרו לנו את הבעיה הזאת כי איכות חיים אין פה . ולכם, התושבים שאמורים להתאכלס בשני הבניינים החדשים, תחשבו פעמיים לפני שאתם נכנסים לבית ומתחילים לשלם ארנונה".
מעיריית קרית ים נמסר: "המדובר בתופעה כלל אזורית שהעירייה מתמודדת איתה בכל המרץ. במהלך סוף השבוע ואתמול (ראשון) פועלים צוותים של התברואה והמדביר העירוני כדי לרסס בכל מוקדי הדגירה של היתושים בכל רחבי העיר.
"חלק מהבעיה מקורו גם בהצטברות של מי גשמים בקריות השכנות והעירייה פועלת במקביל כדי לבצע פעילות משותפת נגד התופעה. בכל מקרה פנתה העירייה לתושבים בבקשה לייבש ולמנוע הצטברות של מים במרחב הפתוח ובגינות ולהזעיק את אנשי ההדברה של העירייה בכל מקרה של מכת יתושים חריגה".
פורסם לראשונה: 08:25, 18.05.20