חגיגות המימונה המסורתיות השנה, כמו בשנה שעברה עם פרוץ משבר הקורונה, בוטלו ולא יתקיימו כלל אירועים עירוניים בקריות. חלקן הגדול יתקיים במסגרות פרטיות בבתי תושבים, למעט אירוע נקודתי בקרית ביאליק.
1 צפייה בגלריה
שולחן מימונה
שולחן מימונה
שולחן מימונה
(צילום: דודו אזולאי)
משרד הבריאות פרסם בשבוע שעבר את המתווה לקיום אירועים בחג הפסח, ימי הזיכרון ויום העצמאות. לפי המתווה, הכניסה לבתי העלמין לא תוגבל, וביום העצמאות יתאפשרו אירועים בהתאם לתו הירוק. עם זאת, הרשויות בקריות לא יקיימו אירועים המוניים.
"ראש העיר דוד, אבן צור, יבקר כמיטב המסורת בבתי המארחים למימונה, ויברך את הנוכחים בחג שמח, תרבחו ותסעדו", נמסר מעיריית קרית ים. מימונה עירונית כאמור לא תתקיים, וההסבר שניתן לכך הוא: "בקרית ים נעשו במהלך השנים אירועים נקודתיים, האירועים מתקיימים בבתים של משפחות רבות בעיר, וזה חלק מהיופי".
גם בקרית אתא, שם התקיימו מדי שנה חגיגות מפוארות עם מיטב האמנים בפארק הרצל, לא תתקיים השנה מימונה עירונית. "בהתאם להנחיות הממשלתיות עדיין קיים איסור על קיום אירועים המוניים לכלל התושבים מתוך הדאגה לשלומם וביטחונם. העירייה פועלת בהתאם להנחיות ותקיים אירועים עירוניים לתושבי העיר כאשר יעודכנו ההנחיות בנושא", נמסר מהעירייה.
בקרית מוצקין, בקרית חיים ובקרית שמואל הובהר כי 'לא יתקיימו אירועים', ורק בקרית ביאליק יציינו את המימונה באירוע אחד שיתקיים ביום ראשון, 4 באפריל, במתנ"ס בלוחמי הגטאות, בסדנה להכנת מופלטות לכל המשפחה, על ידי רישום מראש ותשלום של עשרה שקלים לכל משתתף.
בעיריית ביאליק ציינו כי ב-4.4.21 החל מהשעה 16:00 מסיבת מרפסות בסגנון מרוקאי. משאיות שמחה יעברו בכל העיר.