המשטרה הציבה היום (שני) מחסומים בקרית שמואל על מנת למנוע מאנשים שאינם מתגוררים ביישוב לעבור דרכו. האיסור אינו חל על תושבי הקריות הסמוכות שמבקשים להגיע לקריה או לעבור דרכה לשאר הקריות או לחיפה.
3 צפייה בגלריה
מחסומים בקרית שמואל
מחסומים בקרית שמואל
מחסומים ברחוב ריינס בקרית שמואל
(צילום: נחום סגל)
מחסום המאויש בשוטרים וחיילים הוצב בכניסה לשכונה ברחוב ריינס לקרית שמואל. תושבים נדרשו להציג תעודת זהות ולציין לאן מועדות פניהם. מי שאינו תושב הקריות לא הורשה לעבור. הדבר העלה תחילה את חשדם של חלק מתושבי השכונה שחשבו תחילה כי מדובר בסגר שהוטל עליהם. אולם לטענת המשטרה מדובר בפעולות אכיפה המתבצעות בכל הארץ. מחסומים דומים יוצבו כל פעם בקריה אחרת.
"במחסום עומדים שוטרים וחיילים ועל הכביש פרוס פס דוקרנים", סיפר תושב השכונה. "זה לא מחזה רגיל כאן בשכונה. חשבנו שאולי בגלל שאנחנו שכונה של דתיים החליטו להטיל עלינו סגר. שזה קצת מוגזם כי אנחנו לא שכונה חרדית, כאן זה לא בני ברק או ירושלים".
3 צפייה בגלריה
מחסומים בקרית שמואל
מחסומים בקרית שמואל
בדיקת תעודות זהות, קרית שמואל
(צילום: נחום סגל)
המחסום הוצב על ציר ראשי הגובל בקרית חיים, קרית ים וקרית שמואל. מדובר בנדבך נוסף מפעולות אכיפה אותן מבצעת המשטרה במטרה לבדוק עמידה בתנאים שנקבעו. מחסומים דומים ימוקמו בימים הקרובים בכל פעם במקום אחר בקריות. "השוטרים שואלים אנשים לאן נוסעים, אם זה לקניות או לקופת חולים, אז אין בעיה. למי שאין מסכה הם שואלים למה אין לו מסכה, הם סופרים את מספר האנשים ברכב אם הוא תואם לדרישות", סיפרה תושבת השכונה. "לא מדובר בסגר על קרית שמואל. באותה מידה זה יכול להיות בכל עיר. זה ציר ראשי שמש כמעט את כל תושבי הקריות".
3 צפייה בגלריה
מחסומים בקרית שמואל
מחסומים בקרית שמואל
פעילות הסברה ואכיפה. מחסומים בקרית שמואל
(צילום: נחום סגל)
ועדיין, לתושבים לא קל עם המראות החדשים. "זה קצת מפחיד, לראות כוחות ביטחון בכניסה לשכונה. זה מחזה מאוד חריג, אבל בסופו של יום זה למען בריאותנו", אמר תושב אחר. "הם בודקים בנוסף אם אנשים אינם מפרים בידוד. אדם שנתפס מפר בידוד, מקבל קנס של 500 שקל".
מהמשטרה נמסר: "בכל הארץ מתבצעת פעילות הסברה ואכיפה, במסגרת המאבק הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, בהתאם לתקנות החירום וצו בריאות העם של משרד הבריאות".
יצוין, כי החל ממחר בשעה 16:00 ועד יום שישי, תיאסר יציאה וכניסה לערים בישראל, ותוגבל התנועה ברחבי הארץ.
פורסם לראשונה: 20:13, 06.04.20