מועצת עיריית קרית ים דחתה אמש (רביעי) בישיבתה את הצעתו של חבר המועצה שלומי קדוש - לפטור מתשלום דמי חנייה את באי חוף אלמוגים בצפון העיר. לטענת קדוש, בשל התנאים ירודים של המגרש, שהוא על מצע כורכר לא סלול, אין הצדקה לגבות במקום דמי חנייה. בעקבות החלטת המועצה ניהלו קדוש ואבן צור ויכוח נוקב בפייסבוק, כאשר ראש העיר טען, כי אין בעיה בחנייה בעוד שקדוש המשיך לטעון כי אי אפשר לגבות תשלום עבור חנייה מכורכר.
2 צפייה בגלריה
חניון ללא אספלט ליד חוף זבולון
חניון ללא אספלט ליד חוף זבולון
חניון ללא אספלט, חוף אלמוגים
(צילום: נחום סגל)
כזכור, עיריית קרית ים החלה לגבות דמי חנייה לפני כשנה, במסגרת תוכנית ההבראה שעוברת הרשות במטרה לחסל את הגירעון המצטבר. מאז נשמעה ביקורת רבה הן על העובדה שבחוף גובים דמי חנייה בשעות שאין שירותי חוף, כולל בחודשי החורף כשהחוף סגור כלל. ב-mynet קריות פורסמה ביקורת על כך שגובים דמי חנייה עבור מגרש חנייה לא סלול ולא מוסדר.
קראו גם >>
בהצעה לסדר שהגיש חבר המועצה קדוש הוא ציין: "החניון במצבו הנוכחי אינו מגדיר את כמות הרכבים שיכולים לחנות בו (סימון חניות), דבר היוצר צפיפות גדולה ואי נוכחות. כמו כן, בשל מצע הכורכר והחול, ישנן תלונות של נהגים על תקרים לאחר החנייה במקום. לא ראוי ולא נכון לגבות תשלום חנייה מבלי לספק תנאים מינימאליים לחניית רכבים".
עוד הציע קדוש, כי עד שהחוף יוסדר, לא יחולקו במקום דוחות בגין אי תשלום חנייה.
2 צפייה בגלריה
חנייה בחוף אלמוגים
חנייה בחוף אלמוגים
חנייה בתשלום גם בחודשי החורף, כשהחוף סגור. חוף אלמוגים
(צילום: פרטי)
לאחד דחיית ההצעה שלו במועצה העלה קדוש פוסט בו כתב: "לדאבוני ראש העיר וחברי המועצה דחו את ההצעה בטענות פרוצדורליות/משפטיות, ובכך נתנו תוקף להמשך גביית תשלום בחניון שכולו חול וכורכר. לא ייתכן שתושבים (כן גם תושבים עם תו תושב) ונהגים ישלמו ממיטב כספם (גם תו תושב עולה כסף) ולא יקבלו תמורה מינימאלית בדמות חניון מוסדר. מבטיח להמשיך ולעשות ככל שבידי ולפעול לביטול התשלום במקום עד אשר החניון יוסדר לטובת תושבי העיר ובאי החוף ברמת אספלט סימון וכיוצ"ב כראוי לחניון מסודר".
הפוסט של קדוש עורר גל תגובות חריפות בקרב הציבור, כאשר רובם תמכו בעמדתו ותקפו את העירייה שגובה תשלום עבור חנייה על משטח כורכר. בשלב מסוים, הצטרף אל המגיבים לא אחר מאשר ראש העיר, דוד אבן צור, שכתב: "החנייה הינה חנייה מסודרת בהתאם לכל התקנות, לאחר אישור מועצת העיר וועדת התמרור.
"כפי שהסברתי לך במועצת העיר אינני עושה ״חצי עבודה״ ולכן ברגע שתאושר תב״ע בחוף הים יוקם חניון מוסדר הכולל מדרכות ותאורה אשר ישמש גם את אורחי הפארק שיוקם בסמוך.
"כמו כן, הנחתי את היועמ״ש לבדוק האם ניתן לבטל תשלום חניה בחוף אלמוגים עד אז. להזכירך, תושבי קרית ים בעלי תו תושב אינם משלמים כלל בחוף הים - לא באלמוגים, ולא באף חניון אחר, כך שאין שום סיבה שתושב העיר יישא בתשלום דוחות חנייה בחניון הזה. מבקרים מן החוץ משלמים תעריף חנייה, כמקובל באזורים רבים בערים השכנות ובכל רחבי הארץ, ולא בשונה מאף רשות אחרת במדינת ישראל".
קדוש ענה מיד לראש העיר: "אני מכיר את כל הליך "הסדרת החנייה" על בוריו. זה שתסיטו את הדיון מכך שתושבים עם תו חנייה חונים במקום שהחנייה בו לא ראויה לא יבלבל את התושבים. התושבים חכמים ומבינים היטב במה מדובר. אתקן אותך, התושבים כן משלמים על חנייה בחוף הים (תו תושב הוא בתשלום, לא חינם) ולכן ראויים לחנייה מוסדרת ולא חניית כורכר וחול. עדיף היה שתגובה זו לא הייתה נכתבת ובמקומה הייתם דואגים כאן ועכשיו להסדרת החנייה במקום".
מעיריית קרית ים: "תושבי קרית ים בעלי תו תושב נהנים מחנייה חינם וללא צורך בהפעלת אמצעי תשלום בחוף הים, בכל ימות השבוע. כמו כן, החניון מוסדר באופן מלא לחנייה, עם שילוט ותמרור כנדרש בחוק העזר לחנייה וכפי שעבר בועדת תמרור הכוללת אנשי מקצוע בתחום ההנדסה והתנועה. החלת חוק העזר לחנייה בתשלום בחניוני חוף הים עבר גם את אישור מועצת העיר. בעתיד כאשר תאושר תב"ע לכל חוף הים, תיבדק האפשרות - בהתאם לתב"ע - לבצע עבודות נוספות בחניון".
לכל העדכונים - חדשות הקריות
פורסם לראשונה: 19:09, 06.05.21