יו"ר ועד ההורים של בית הספר ארלוזורוב בקרית חיים, יוסי לבוב, קרא להורים שלא לשלוח את ילדיהם מחר לבית הספר.
1 צפייה בגלריה
חולים חדשים, מסלולים חדשים
חולים חדשים, מסלולים חדשים
לא לחכות שיקרה אסון
(צילום אילוסטרציה: pixabay)

הסיבה, לדבריו, היא הדרישה מהתלמידים ללמוד יום שלם עם מסכה בחום כבד. "החלטתי בתור יו"ר הבית ספר כן לקחת אחריות ולא לחכות שיקרה אסון ואז כולם יתעוררו", אמר: "ילדנו הם לא עכברי מעבדה או שפני ניסיונות" .
במסגרת מתווה החזרה ללימודים נקבע כי על כל תלמידי כיתה ד'-י"ב לשהות במשך כל יום הלימודים עם מסכה בכיתה. ההנחיה גררה התנגדות מצד ההורים כבר בשבוע שעבר. אלא שכעת, בעקבות מזג האוויר החם במיוחד, המחאה מתגברת.
כבר במהלך היום (שני) הודיעו מספר רשויות בארץ כי לא יפתחו מחר את הלימודים אם הדרישה לא תתבטל. בין אלו גם בית הספר ארלוזורוב בקרית חיים. בשעות האחרונות שלח יו"ר ועד ההורים של בית הספר, יוסי לבוב הודעה להורים בה קרא להם שלא לשלוח מחר את תלמידי כיתות ד'-ו' לבית הספר.
"הורים יקרים, עקב מזג האוויר הקשה ששורר בארץ וימשיך עד לסוף השבוע וחוסר המחשבה במשרד הבריאות והחינוך על ילדינו שיהיו יום שלם עם מסכה גם בזמן שהם בכיתה, ולאור המצב שיש ראשי ערים שכן לוקחים אחריות ולא מחזירים את כיתות ד עד ו", כתב לבוב.
"אני החלטתי בתור יו"ר בית הספר לקחת אחריות ולא לחכות שיקרה אסון ואז כולם יתעוררו. אני מקבל עלי את כל האחריות שתהיה בזה. אנא מכם הורי ד'-ו' לא לשלוח את הילדים מחר לבית הספר. ילדנו הם לא עכברי מעבדה או שפני ניסיונות".
לטענת לבוב, ההורים הביעו תמיכה רבה במהלך. "זה מסכן את בריאות הילדים", אמר. "היו מאמרים שזה יכול לגרום לנזקים בריאות. אפילו אנשים בוגרים לא יכולים לשהות זמן ארוך כל כך עם המסכות, אז איך אפשר לדרוש את זה מהילדים. ועוד בטמפרטורות כאלה".
מעיריית חיפה נמסר: "ראש העיר חיפה קשובה לרחשי הציבור ופועלת מול משרדי הממשלה וכל הגורמים הרלוונטיים בכל הערוצים האפשריים".
"מערכת החינוך העירונית נערכה בשיתוף משרד החינוך במחוז חיפה לפתיחה אחראית ומבוקרת של מוסדות החינוך ויש לזכור כי הנחיות ההתנהגות לציבור ניתנות על ידי הממשלה ומשרד הבריאות על בסיס שיקול דעת מקצועי של המומחים לדבר".
ממשרד החינוך נמסר: "המשרד ער ומבין את הקושי ואין הוא מקל ראש בדבר. עם זאת, ההנחיות הנוגעות למסיכה נקבעו על ידי משרד הבריאות. המשרד ניסה ליצור את ההתאמות אל מול משרד הבריאות, אך ההנחיות נותרו בעינן. ולפיכך, פנה מנכ"ל משרד החינוך במכתב אל מנכ"ל הבריאות, לבטל לאלתר את חובת המסכות ( תלמידי ד-יב ) לפחות לפי שעה- בימי שרב אלה".
פורסם לראשונה: 19:00, 18.05.20