ילדים בצהרון בגן הילדים נחשון בקרית חיים נותרו אמש (רביעי) ללא אוכל. לטענת ההורים, הם קיבלו הודעה על כך רק לקראת השעה 15:00. יום קודם האוכל הגיע לגן רקפת בקרית חיים רק בשעה 15:00. "הגענו לגן ומצאנו את הילדים צורחים ובוכים מרעב", סיפרה אחת האמהות. עיריית חיפה: "פועלים באופן מיידי להחלפת הספק".
1 צפייה בגלריה
הילדים נותרו רעבים
הילדים נותרו רעבים
הילדים נותרו רעבים
((צילום: pexels))
בעקבות ההודעה חלק מהורים הגיעו לגן לקחת את ילדיהם. "רק בשעה 16:00 קיבלנו הודעה מהגן שהילדים קיבלו אוכל. ממה שהבנו הביאו להם שאריות שנותרו מהגן הסמוך. מה זה עוזר אוכל בשעה כזו, הם כבר הולכים הביתה. זה פשוט בושה וחרפה. איך אפשר להשאיר ילדים קטנים כאלה בלי אוכל מהבוקר. איפה האחריות פה?", אמרה אחת האימהות.
ביום שלישי האחרון חזרו כל ילדי הגנים אל מוסדות החינוך. במקביל בחיפה החלו לפעול גם הצהרונים של ילדי הגנים. אלא שלא הכל פעל כשורה. לדברי הורים מגן רקפת, האוכל לא הגיע בזמן. "ביום שלישי הגעתי לקחת את הבנות שלי מהגן קצת יותר מוקדם כי היינו צריכים לנסוע", סיפרה הילה ממן.
"כשהגעתי לגן נאמר לי שהבנות לא אכלו כי האוכל לא הגיע. הסייעת סיפרה שהיא התקשרה מספר פעמים, וכל פעם אמרו לה שעוד עשר דקות זה יגיע. ככה רק פעם. הצוות ניסה להושיב את הילדים למפגש, אבל הילדים היו עצבניים ולחוצים. הם היו רעבים ורצו לאכול. רק בשעה 15:10 הגיע האוכל. בדרך כלל האוכל מגיע לגן כבר בשעה 12:30 – 13:00. אפילו לא שלחו הודעה לעדכן את ההורים, גילינו את זה במקרה".
לדבריה, היא פנתה להנהלת הצהרונים. "האחראית אמרה לי שזה בסך הכל איחור של שעה. מדובר בילדים קטנים שלא אכלו מהשעה 10:00 בבוקר. זאת חוצפה וחוסר אחריות. ביום למחרת הרבה הורים הגיעו לקחת את הילדים שלהם ב- 14:00. פחדנו שהם יישארו רעבים ללא אוכל".
אם לא די בכך, אמש (ד') המקרה אירע פעם נוספת בגן נחשון. "מדובר בצהרון שפעל קודם לכן עם הגן הסמוך יקינטון, ועכשיו הפרידו אותם בגלל הקורונה", סיפרה אם אחרת. "מה שקרה שהביאו אוכל רק לגן יקינטון וילדי נחשון נותרו ללא אוכל. בשעה עשרה לשלוש צוות הצהרון שלח הודעה להורים כי האוכל לא הגיע. לשון ההודעה: "הורים יקרים בשל תקלה של ספק המזון טרם הגיע מזון לגן נחשון. אנו מטפלים בנושא במהרה".
בעקבות ההודעה הורים הגיעו לגן לקחת את ילדיהם. "הגענו לגן וראינו את הילדים בוכים וצורחים מרעב. זה היה פשוט מראה מחריד. ההורים היו בהלם. זאת פשוט בושה וחרפה. איך אפשר להשאיר ילדים קטנים כאלה בלי אוכל מהבוקר. איפה האחריות פה?". אמרה אחת האימהות.
מעיריית חיפה נמסר: "עיריית חיפה רואה בחומרה רבה את הנושא ופעלה בהתאם לכך באופן מיידי להחלפת הספק".
פורסם לראשונה: 11:19, 21.05.20