רשות נחל הקישון ממשיכה במאמציה לשיקום נחל הקישון והפיכתו למוקד משיכה למטיילים ולתושבי מטרופולין חיפה.
1 צפייה בגלריה
מנכ"לית רשות נחל הקישון שרון נסים
מנכ"לית רשות נחל הקישון שרון נסים
מנכ"לית רשות נחל הקישון שרון נסים
(צילום: רשות נחל הקישון)
לאחרונה, הגישה רשות נחל בקשות לקרן לשטחים פתוחים של רשות מקרקעי ישראל לטובת שלושה פרויקטים משמעותיים שיבוצעו בנחל הקישון. הקרן לשטחים פתוחים מקצה כספים המיועדים לפיתוח ומחקר בשטחים פתוחים ברחבי מדינת ישראל והיא קיבלה את בקשות הרשות בישיבתה האחרונה.
הפרויקט הראשון והמשמעותי מכולם הוא: ביצוע פארק המלחה שיבוצע כחלק מהקמת פארק מורד נחל הקישון אותו יזמה הרשות. במסגרת הפרויקט, לו הוקצה סכום ראשוני על סך 3.07 מיליון שקל, יוצפו מחדש שלוש בריכות ששימשו בעבר לאחסון בוצה ונוקו. לאחר שיוצפו, ישוחזר במקום בית הגידול הלח של מלחת הקישון, שאפיין את האזור בעבר.
הפרויקט יתבצע על ידי אדריכל אמיר בלום ממשרד מילר בלום בשיתוף עם משרד התכנון ליגם וכעת מבצעת רשות נחל הקישון איגום משאבים כדי להוציא את הסנונית הראשונה של פארק מורד נחל הקישון לפועל.
קראו גם >>>
פרויקט נוסף לו הוקצו 350 אלפי שקלים לטובת תכנון הוא הקמת פארק נרקיסים מרהיב, שיהווה את המשך פארק המלחה ומורד הנחל. באזור זה פורחים מדי שנה מרבדי נרקיסים ובמסגרת הפרויקט יהפוך המקום לפארק, תתאפשר גישה לקהל הרחב ויתבצע שיקום צמחיה. בנוסף, אישרה הקרן תקציב לביצוע סקר קביעת כמות המים "המתוקים" הנדרשת  לצורך מקסום הפוטנציאל האקולוגי של הנחל וקיום פעילות שייט.
מנכ"לית רשות נחל הקישון שרון נסים: "אני מודה לקרן לשטחים פתוחים על החלטותיה החשובות שיסייעו לנו לפתח את הנחל וסביבותיו לטובת כלל הציבור".