בדף הבית של עיריית חיפה הועלו תמונות מאירועי יום העצמאות ופוסט מפרגן. לעומת זאת קריאת התגובות של תושבי קרית חיים וחיפה העלתה תמונה עגומה של ותסכול ואכזבה.
3 צפייה בגלריה
ברזנטים מסביב למתחם אירוע בחיפה
ברזנטים מסביב למתחם אירוע בחיפה
ברזנטים מסביב למתחם אירוע בערב יום העצמאות
(צילום: פרטי)
"ילדים קטנים עמדו מאחורי הגדרות ורצו ליהנות, איפה האנושיות להסתיר את ההופעות עם ברזנטים כדי שאנשים מבחוץ לא יראו!!! בושה״, כתבה רפאלה.
רבים הביעו תמיהה בנוגע לגדרות והברזנטים שהקימה העירייה מסביב למתחמי האירוע, גם בבית העם בקרית חיים, שכן לטענתם "מדוע לאסור צפייה מחוץ למתחם? זה מכספי הארנונה! הילדים סיכנו את עצמם ונאלצו לטפס על הגדרות כדי לראות משהו״, כתב דני.
קראו גם >>
בתמונות שהעלו התושבים נצפו רבבות ללא מסכות במתחמי האירועים. "לא הייתה שום אכיפה במקום״, כתבה רינת וציינה כי "מלא אנשים היו בלי מסכות כאילו לא הייתה פה קורונה בשנה האחרונה".
3 צפייה בגלריה
שירי מימון בקרית חיים
שירי מימון בקרית חיים
"אכיפה סלקטיבית בכניסה למתחמי האירועים". שירי מימון בקרית חיים
(צילום: שי רגב)
לטענת רבים שהגיעו לצפות בזיקוקים במקום הקבוע מדי שנים, הם גילו כי עמדת השיגור הוזזה והם לא הצליחו לראות את הזיקוקים בכלל. "הילדים שלי צעקו איפה איפה. שמענו קולות של זיקוקים, אבל שום דבר לא היה. מסתבר שהעירייה משום מה הזיזה את מיקום השיגור ולא הודיעה על כך. פשוט מאכזב. אנשים התחילו לרוץ ולחפש מאיפה אפשר לראות", ציינה תושבת העיר.
עוד מאוכזבי זיקוקים היו בשכונת נווה שאנן, שם הובטח כי יתקיים מופע זיקוקים אך לתדהמת הורים וילדים שהגיעו לכיכר זיו: ״שכחו אותם״.
טענות רבות נשמעו גם בעניין אכיפה סלקטיבית בכניסה למתחמי האירועים. "הורים רבים הצליחו להיכנס עם הילדים לתוך המתחמים". זה מקומם ברמות! למה הילדים שלי נשארו בחוץ? כתבה שירן, "לילדים שלי יש קרניים? אפילו מבחוץ הם לא יכלו לראות כי העירייה סגרה הכל עם ברזנטים. אין טיפת התחשבות?".
3 צפייה בגלריה
שירי מימון בקרית חיים
שירי מימון בקרית חיים
"הילדים סיכנו את עצמם ונאלצו לטפס על הגדרות"
(צילום: שי רגב)
מעיריית חיפה נמסר: "אירועי יום העצמאות השנה אופיינו במגבלות רבות שהוטלו עלינו מצד המשטרה ומשרד הבריאות. עם זאת, החלטנו שאחרי שנת קורונה קשה, עלינו לעשות הכל כדי לאפשר לכמה שיותר מתושבי העיר לצאת ולחגוג בחגיגות העצמאות של מדינתנו. אלפים בילו בבמות השמחה בחיפה ובקרית חיים, שם הופיעו אומנים מקומיים לצד זמרים אהובים כמו זהבה בן, שירי מימון עידן עמדי.
"רחובות חיפה קושטו והוארו, הצבנו מתופפים ובובות ענק שחילקו הפתעות לילדים בגן אופירה נבון בשפרינצק, במרכז הכרמל ובטיילת לואי. משאית שימחה נסעה בצירים המרכזיים והרקידה את המבלים מופע הזיקוקים היה מרהיב. עסקי ההסעדה והבילוי מדווחים על תפוסה מלאה ואנרגיות נהדרות בערב החג, והרחובות היו גדושים ושמחים. כולנו תקווה שכבר בקיץ הקרוב נוכל לקיים אירועי תרבות ללא הגבלות".
פורסם לראשונה: 10:22, 16.04.21