מטופלים רבים מגיעים לבית המרקחת עם רשימה ארוכה של תרופות ואינם יודעים כי שילוב ואי נטילת התרופות עלול גם לעורר בעיות רפואיות חדשות.
2 צפייה בגלריה
בית מרקחת מרפאת הרמן
בית מרקחת מרפאת הרמן
בית מרקחת מרפאת הרמן
(צילום: דוברות כללית)
עד כה ניתן היה להתייעץ עם הרוקח בבית המרקחת או לזמן פגישת ייעוץ אישי, אך מהיום ניתן לקבל ייעוץ אישי על ידי רוקח בשיחת טלפון ולחסוך זמן המתנה יקר.
במהלך הייעוץ מרחוק, הרוקח, לאחר שעבר על תיקו של המטופל, ייתן הסבר והכוונה מתאימה בכל הקשור לתרופות, כגון: לאיזה טיפול התרופה נועדה, מתי הזמן הנכון ליטול אותה - מבחינת זמני ארוחות וסוגי מזון, היכן צריך לאחסן אותה, מתן הסבר על תופעות הלוואי האפשריים וכיצד ניתן להימנע מהם, הסבר לגבי חשיבות ההתמדה בטיפול תרופתי, הדרכה לאורח חיים בריא, פעילות גופנית, דיאטה ועוד.
עולם הרוקחות עובר מהפכה דיגיטלית והשירות החדש, ייעוץ רוקחי מרחוק, מתווסף להתאמת השירותים הרפואיים הדיגיטליים שנעשו בשנה האחרונה: זימון תור לבית המרקחת, הזמנת תרופות עד הבית ו/או איסוף באופן עצמי של התרופות מהסניף.
2 צפייה בגלריה
אירנה מלנבסקי, הרוקחת המחוזית
אירנה מלנבסקי, הרוקחת המחוזית
אירנה מלנבסקי, הרוקחת המחוזית
(צילום: דוברות כללית)
"פעמים רבות רוקחים גילו כי מטופלים שילבו על דעת עצמם צמחי מרפא, תוספי תזונה, או אפילו תרופות ללא מרשם בנוסף לטיפול התרופתי הקבוע והיו לכך השלכות על איזון המחלות. המידע שניתן במהלך הייעוץ מועבר לרופא המטפל, ובמידה ויש צורך בשינוי במתן התרופות, השינוי הוא מיידי. המטרה שלנו בכללית, היא שמירה על בריאות, העלאת המודעות והפיכת המטופל לשותף מלא בטיפול התרופתי שלו", מסבירה אירנה מלנבסקי, הרוקחת המחוזית.
איך השירות עובד?
• ישלח קישור בהודעת טקסט אל מספר הטלפון של המטופל המוזמן.
• המטופל ייכנס אל הקישור המופיע בהודעה, וימלא את הפרטים הנדרשים.
• המטופל ייכנס לטופס, ימלא את השדות החסרים, יחתום שהוא מאשר את ההצהרה שמופיעה בטופס.
• בתום מילוי הטופס, תתקבל הודעה שרוקח ייצור עימו קשר.
• בתום הייעוץ הרוקחי, נתוני סיכום המפגש יוצגו באזור האישי של המבוטח כרשומה רפואית, באתר או באפליקציה, ויהיו ניתנים גם להדפסה.
פורסם לראשונה: 13:33, 19.07.21