ד"ר סילבי שילר, העומדת בראש מינהלת קריות ב"כללית", לא חשבה שכשהיא נכנסה לתפקיד היא תמצא עצמה מול האתגר הכי גדול של הרפואה בעולם. חצי שנה לאחר שהחלה בעבודתה החדשה, פרצה הקורונה ושינתה את כל מה שהכירו עד אז בשירותי הרפואה הציבוריים.
היום כשהיא מסתכלת לאחור, היא יכולה להביט בסיפוק על העמידה האיתנה של המינהלת בתקופת המגפה.
2 צפייה בגלריה
ד"ר סילבי שילר
ד"ר סילבי שילר
ד"ר סילבי שילר
(צילום: דוברות כללית)
"תקופת הקורונה הייתה תקופה מאתגרת אך הודות להתגייסות המהירה של כלל הצוותים והנהלת המחוז הצלחנו להקים מערכת מצוינת של בדיקות, חיסונים ומעקב צמוד אחר מטופלים, כולל חמ"ל קורונה מחוזי שנתן מענה לצוותים ולמטופלים", אומרת ד"ר שילר.
"השבוע החלו לפעול ארבעה מוקדים לחיסוני קורונה לילדים בגילאי 5-11 בקרית ים במרפאת רסקו, במרכז בריאות הילד לב הקריה בקרית אתא, מרכז בריאות הילד בקיריון ובמתחם החיסונים שלנו בשער הצפון, מתחם שעובד רצוף מתחילת מבצע החיסונים.
במקביל אנחנו קוראים לילדים, למבוגרים ולנשים הרות להגיע למרפאות לקבל חיסון נגד שפעת, בהתאם להמלצת משרד הבריאות", היא מדגישה.
דואגים לדור הצעיר
ד"ר שילר, 51, נשואה ואם לשתי בנות, בוגרת הטכניון ומומחית ברפואת משפחה, מובילה את המינהלת שמשרתת כ־137 אלף מתושבי הקריות, המקבלים שירותים רפואיים איכותיים ומתקדמים בכ־20 מרפאות הפזורות בכל שכונה. המרפאות מעניקות שירות כוללני המאגד בתוכו רפואה, סיעוד, שירותי משרד ובית מרקחת תחת קורת גג אחת. במינהלת מעל 400 עובדים וכ-130 רופאים במגוון מקצועות.
את המינהלת היא מובילה כשלצדה מנהלת הסיעוד - בלה שולמן, המנהלת האדמיניסטרטיבית - אורלי חדד, מנהלת הרוקחות - רונזה אבו נאסר, הכלכלן - סהר כרפיס ומזכירות המינהלת - חגית סבג ודיאנה אברהם.
"הדור הצעיר חשוב לנו מאוד", אומרת ד"ר שילר, "השירותים לילדים כוללים שני מרכזי בריאות לילד - בקריון ובלב הקריה בקרית אתא, שמשלבים רפואה ראשונית עם מגוון רחב של רפואה יועצת בילדים כגון אנדוקרינולוגיה, קרדיולוגיה, ריאות, גסטרואנטרולוגיה, א.א.ג, עיניים, אורתופדיה, נוירולוגיה - כולל קשב וריכוז, אלרגיה - כולל טסטים, כל זה בנוסף לרופאי הילדים שפזורים בכל המרפאות הראשוניות".
לדבריה, פועלים בנוסף שני מרכזים להתפתחות הילד בקרית שמריהו ובקרית שמואל.
2 צפייה בגלריה
צוות מינהלת קריות
צוות מינהלת קריות
צוות מינהלת קריות
(צילום: דוברות כללית)
"בתחום הרפואה היועצת 'כללית' בקריות מובילה עם שני מרכזים גדולים: המרכז הרפואי זבולון, שהוא מרכז רפואה יועצת ותיק שעם השנים הלך והתרחב ונותן לתושבי הקריות מענה בכל תחומי הרפואה כולל חדרי ניתוח.
"לאחרונה נוצר שיתוף פעולה עם נוירוכירורגיה ממרכז רפואי 'בילינסון' ונוירוכירורגיה ילדים ממרכז רפואי 'שניידר', המומחים שלהם מגיעים לקריות ומאפשרים ייעוץ איכותי קרוב לבית", אומרת ד"ר שילר.
"מרכז נוסף של רפואה יועצת נמצא בלב הקריה - בקרית אתא ובו ניתנים שירותים בתחומי רפואת עור, נשים, א.א.ג, כירורגיה ואורתופדיה. בשנה האחרונה הוקם בו מרכז עירויים למתן עירויי ברזל".
לדברי ד"ר שילר, מכוני פיזיותרפיה חדישים קיימים בלב הקריה בקרית אתא, בזבולון ובמרפאת מרבך בקרית חיים, שם קיימת גם מרפאה לבריאות הנפש למבוגרים, ילדים ונוער.
"בקריות פרוסות שתי מרפאות של כללית סמייל - בזבולון בקרית ביאליק, ובקרית אתא מרכז לרפואה משלימה אשר מעניק טיפולי שיאצו, דיקור, עיסוי רפואי ועוד. הטיפולים ניתנים על ידי צוות מטפלים מוסמך וכללית אסתטיקה, שם ניתן ליהנות משלל טיפולים חדשניים במחירים אטרקטיביים".

מגיעים עד הבית

האם יש לכם שירותי בריאות ביתיים?
"הכללית דוגלת במתן שירות עד הבית, המטופלים יכולים להזמין ביצוע בדיקות דם בביתם או במקום העבודה וגם שירות של אספקת תרופות הביתה, חינם למבוטחים בגילאי 75 ומעלה.
"בשנה האחרונה החל בשיתוף פעולה עם צבר רפואה לאשפוז בית אקוטי, המקרים שמתאימים זוכים לטיפול בבית על ידי צוות מיומן של רופא ואחות שמאפשר להימנע מאישפוז בבית החולים.
כמה זמן את בתפקיד ראש המינהלת?
אני שנתיים בתפקיד. לפני כן עבדתי במרפאת כרמל צרפתי בחיפה במשך 15 שנים כרופאת משפחה וכמנהלת המרפאה".
מה גרם לך לקבל את התפקיד?
"האתגר והיכולת להשפיע על האיכות והזמינות של השירותים הרפואיים שמקבלים תושבי הקריות, שם גדלתי, הניע אותי לקבל את התפקיד".
אילו דברים שינית מהרגע שקיבלת את הובלת המינהלת? מהן ההצלחות של המינהלת ומה עדיין טעון שיפור?
"הכללית מובילה את השירות הרפואי באיזור הקריות מבחינת היקף השירותים, הזמינות והאיכות. מינהלת קריות נמצאת במקום הראשון בארץ במדדי האיכות הרפואית ומובילה בתחומים של איזון סוכרת, רפואה מונעת ומעקב אחר מחלות כרוניות".

מביטים קדימה

ד"ר שילר מדגישה את החידוש והקידמה של "הכללית" ומספרת: "לכללית שירותי דיגיטל מתקדמים. היום כל מטופל יכול לנהל את התיק הרפואי שלו באמצעות האתר או האפליקציה. הוא יכול לצפות בתוצאות בדיקות, להזמין אישורי מחלה, סיכום מידע רפואי והפניות לבדיקות. באפליקציה ניתן לזמן תורים לרופא משפחה, רופא ילדים, ליועץ, ובנוסף להפיק אישורי קורונה. "ניתן לשלוח מייל למרפאה באמצעות השירות של 'פשוט לבקש'".
לדבריה, בחודש אוקטובר נפתח מוקד זבולון שנותן מענה של רופאים מומחים בתחומי פנימית, רפואת משפחה, ילדים אורתופדיה ורפואה דחופה בשעות שהמרפאות סגורות והוא פתוח כל יום עד השעה 23:00 בלילה. המוקד מאפשר להימנע מלהגיע לחדרי המיון העמוסים במקרים שבהם לא נדרש בית חולים.
מהו ה"אני מאמין" שלך ומה היעד שלכם במינהלת לשנה הבאה והאם הגעתם ליעד שקבעתם לפני שנה?
"המטרה שלנו היא להוביל במתן שירות רפואי ברמה הגבוהה ביותר, תוך שילוב רפואת משפחה וילדים עם יועצים של מיטב מומחי בתי החולים של הכללית בארץ. כל זאת, תוך מתן שירות זמין, חדשני ואישי".