אחת הסוגיות שהעסיקה בשבועות האחרונים יולדות רבות, היתה סוגיית המלווים החדר הלידה. בשל החמרות הנהלים בבתי החולים עם פרוץ משבר הקורונה, החליטו בחדרי הלידה ברחבי הארץ לצמצם את מספר המלווים ליולדת משניים לאחד. יולדות רבות נאלצו לבחור בין בן הזוג לאמא, אחות, דולה או מלווה משמעותית אחרת עבורן ולגנוז את תכנית הלידה שלהן שאותה דמיינו במשך חודשים ארוכים.
1 צפייה בגלריה
יולדים ברמב"ם
יולדים ברמב"ם
יולדים ברמב"ם
(צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)



החל מהיום, עם החזרה ההדרגתית לשגרה, ברמב"ם הוחלט להתיר ליולדות להגיע אל חדר הלידה עם שני מלווים, כפי שמתאפשר בימים שבשגרה. ההקלה נעשית כמובן תוך הקפדה על כללי התנהגות ושמירה קפדנית על נהלים והנחיות שמטרתם צמצום האפשרות להעברת זיהומים וסיכון היולדת והצוות.
"בחודשיים האחרונים התמודדנו לא אחת עם הקושי של היולדות ללדת עם מלווה אחד", מסבירה מיכל קרנצלר, מנהלת הסיעוד במערך ההריון והלידה של רמב"ם, "זהו קושי רגשי ופיזי כאחד, שעומד בין היולדת לחוויית הלידה שלה כפי שהיתה רוצה שתהיה. אני שמחה לבשר שכעת ניתן להתגבר על המכשול הזה עם כללי התנהגות נכונים".
יש לציין כי בימים אלה, כמו גם במהלך החודשיים האחרונים, מערך ההריון והלידה של רמב"ם פעל המתכונת מלאה ונתן מענה לכל היולדות אשר הגיעו ללדת בבית החולים באופן מסודר ובטוח.