תושב קרית אתא, בן 63, יפוצה בסכום של יותר ממיליון שקל, לאחר שהגיע לבית חולים בני ציון עם דימום פנימי, ושוחרר לביתו בטענה שהוא סובל מ"מחלה ויראלית". בבית הוא איבד את הכרתו, התמוטט ושבר את עצם הירך.
1 צפייה בגלריה
בית החולים בני ציון. צילום: נחום סגל
בית החולים בני ציון. צילום: נחום סגל
בית החולים בני ציון. צילום: נחום סגל
(בית החולים בני ציון. צילום: נחום סגל )
בכתב התביעה שהגיש לבית משפט השלום בת"א נגד משרד הבריאות, המפעיל את בית החולים, טענה עו"ד אנה אונגר כי הוא התלונן על סחרחורות והזעה מוגברת, והגיע לבני ציון כשבוע לאחר שעבר צנתור בשל אירוע לב באותו בית חולים.
חרף ממצאים של אנמיה וירידה בערכי ההמוגלובין בדמו, ובהיעדר סימנים לאירוע לבבי, ולאחר שהושאר למעקב של 12 שעות, הסבירו הרופאים למטופל כי הוא סובל ככל הנראה ממחלה ויראלית, ושיחררו אותו לביתו למנוחה. בבית מצבו החמיר, הוא איבד הכרתו, נפל, שבר את עצם הירך והובהל שוב לבית החולים.
בהגיעו למיון הוא אובחן כסובל מהלם תת נפחי - ירידה ניכרת בכמות הדם בגוף, המהווה סכנת חיים מיידית. הוא נשלח לבדיקת CT ואובחן כסובל מדימום המלווה בקריש דם, והובהל לניתוח לעצירת הדימום, קיבל מספר מנות דם לייצוב מצבו. בנוסף, הוא עבר ניתוח שחזור פתוח של עצם הירך, עם קיבוע פנימי.
על פי התביעה, כתוצאה מהשבר בעצם הירך התקצרה רגלו ב-3 ס"מ, הוא סובל עד היום מכאבים ומקשיים בפעולות היומיום, והפך מאדם פעיל וחיוני, שעבד כמלגזן ומפעיל עגורן, לאדם הנזקק לעזרת הזולת.
לאחר ניהול מאבק משפטי ארוך, הגיעו הצדדים לפשרה, לפיה יפצה משרד הבריאות את התובע ב-900 אלף שקל.
בנוסף, הגישה עו"ד אונגר תביעה לפיצויים מקרן הפנסיה שלו ומחברת הביטוח שביטחה אותו בפוליסת תאונות אישיות, ואלה פיצו אותו בכ-137 אלף שקל נוספים, כך שסך הפיצויים שיקבל כתוצאה מהאירוע הוא יותר ממיליון שקל.
פורסם לראשונה: 10:33, 06.05.20