מיון הילדים של בית החולים כרמל נחשב כאחד מחדרי המיון הטובים והמקצועיים ביותר באזור חיפה והצפון והוא מטפל במאות ילדים בכל חודש. כדי לשמור על כשירות ומקצועיות הצוות נבנתה הכשרה ייעודית הכוללת ארגז כלים לצוותים המטפלים לשיפור חווית המטופל וחווית המטפל במיון הילדים.
התכנים כללו התנסות בסימולציות המבוססות על תרחישים המתקיימים ביום יום במיון באמצעות יחידת הדרכה מיוחדת, יחידת "מסר על גלגלים". מסבירה דניאל פוליקר ממונה על פיתוח והטמעת תהליכי שרות ביחידת שרות וחווית המטופל של כרמל. " "מסר על גלגלים" הנה יחידה ניידת לאימוני סימולציה. מטרת היחידה היא להנגיש את האימונים של הצוותים ולקיימם בבית החולים. צוות היחידה הגיע לכרמל וביחד עם צוות מובילי השינוי בכרמל : ד"ר מיוריאל קונופניקי, מנהלת הסיעוד פאתן זידאן ויחד איתי, הצוותים העבירו את יום ההכשרה המיוחד.
1 צפייה בגלריה
תרגול יום מסר על גלגלים. צילום: אלי דדון
תרגול יום מסר על גלגלים. צילום: אלי דדון
תרגול יום מסר על גלגלים. צילום: אלי דדון
כ-40 אנשי צוות מיון ילדים ומחלקת ילדים במרכז הרפואי כרמל מקבוצת הכללית עברו את ההכשרה שכללה: מתמחים, אחיות מיון וילדים ומחלקת ילדים. לאחר קיום כל תרחיש וסימולציה, התקיים דיון פתוח ומפרה בין הצוותים אשר צפו בסימולציות המצולמות וקיבלו כלים פרקטיים להתמודדות ביום יום. את יום הסימולציה וההדרכה המיוחד פתחה סגנית מנהל כרמל ד"ר שני ברוש ואמרה, " מיומנויות של תקשורת בין-אישית, רגישות וחמלה עומדות בבסיסה של רפואה טובה. מיומנויות אלה נרכשות ומתפתחות לאורך השנים. מסר על גלגלים נותן לנו, צוותי הרפואה, הזדמנות להתבונן בדברים מהצד ולהרחיב את ארגז הכלים העומד לרשותנו, בכל הקשור לצדדים ה"רכים" יותר של הרפואה וכל זאת תוך סימולציה, שיקוף ומשוב. התרחישים הייחודיים המציבים את חווית המטפל והמטופל במרכז מדגישים את ההיבטים האנושיים בעבודת הצוותים הרפואיים ונותנים לגיטימציה גם להתמודדות של המטפל עם מצבים רגשיים מורכבים". עוד עדכנה ד"ר ברוש כי שיפור איכות הטיפול והשירות במחלקות לרפואה דחופה הם יעד מרכזי של הנהלת משרד הבריאות בשנים האחרונות.
הפרויקט לשיפור חווית המטופל והמטפל החל במחלקות לרפואה דחופה בשנת 2016 ועדיין בעיצומו. בפרויקט הוכשרו מובילי שינוי שהם צוותים מבית החולים (רופאים, אחיות, וצוות יחידת שירות וחווית המטופל) מכלל בתי החולים בארץ.
ד"ר טלי יעקב מתמחה במחלקת ילדים שהשתתפה ביום המיוחד ספרה כי היום היה נהדר ומוצלח במיוחד. "היום התקיים בסביבה האורגנית והאמתית שלנו ועם הצוות איתו אנחנו עובדים ביום יום וזה נתן לנו תחושה מעולה ואמיתית", אמרה ד"ר יעקב, "אם עד היום היו דברים שהייתי עושה באופן אוטומטי עכשיו בעקבות ההשתלמות אני עוצרת וחושבת לרגע מה נכון יותר לעשות. ההתמקדות היתה בתקשורת ביננו למבין המטופל ומשפחתו והסימולציה שעברנו הדגימה והציגה את הדילמות והלבטים בצורה הטובה ביותר, זה בהחלט היה יום מעשיר מעניין ומוצלח".