עשרות נשים הרות ולאחר לידה הגיעו לקבל מידע וייעוץ במהלך אירועי שבוע ההנקה העולמי שערכה כללית במרכז לבריאות האישה בקרית בריאות זבולון.
1 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות דוברות הכללית
צילום: באדיבות דוברות הכללית
צילום: באדיבות דוברות הכללית
כיום יש תמימות דעים כי הנקה מפחיתה תחלואה גם לטווח ארוך ותורמת גם לבריאות המיניקה. בסקר שערכה כללית נמצא קשר בין אופן הלידה להנקה: כ-73 אחוז מהנשים שעוברות לידה רגילה מניקות, לעומת 27 אחוז בקרב נשים לאחר ניתוח קיסרי.
נתון מדאיג נוסף: יותר נשים מפסיקות להיניק במהלך חופשת הלידה. 20 אחוז הפסיקו בגיל 4-6 חודשים, ו-7 אחוזיםהמשיכו להיניק גם לאחר גיל חצי שנה.
בקרב אימהות שהיניקו בעבר והפסיקו להיניק, 37 אחוז אמרו כי הפסיקו להיניק בשל מחסור בחלב אם, 16 אחוז הצהירו כי הפסיקו להיניק בשל קשיי הנקה, 13 אחוז הפסיקו בשל החזרה לעבודה או למסגרת לימודית, 7 אחוז הפסיקו כי חוו כאבים בהנקה, 6 אחוז בשל מצב בריאותי ורק 5 אחוז מהנשים הפסיקו כי העדיפו הזנה בתחליף מזון לתינוקות.
בשבוע שעבר הוצב במרכז לבריאות האישה לאורך כל השבוע דוכן הדרכה שאוייש על ידי יועצות הנקה, נערכה הדגמה בעזרת בובה, ניתן ייעוץ אישי לפונות וכן נערכו הרצאות לנשים המתלבטות אם להיניק או האם להמשיך בהנקה, וכן לצוותים רפואיים, במטרה להעלות את מודעותם לנושא. כמו כן, נהנו הנשים מהתנסות בטיפולי כללית משלימה.
גם מערך ייעוץ ההנקה באגף האימהות במרכז הרפואי בני ציון ערך הפנינג לציון שבוע ההנקה הבינלאומי, שכלל מגוון פעילויות שמוקדשות רק ליולדת ולבייבי שלה - הרצאות מפי יועצות הנקה, רופאי האגף והרצאות העשרה - סדנת סטיילינג למניקות, צילום תינוקות בסמארטפון ועוד.