"מכינה" לכיתה א': בעוד כשלושה חודשים יחלו הלימודים, וההכנות לקראת כיתה א' יכללו רכישת ילקוט וקלמר ממותגים, חולצות בית ספר והכנת סביבת הלימוד בבית.
1 צפייה בגלריה
סדנת הכנה של הכללית | צילום: צבי מינקביץ', דוברות הכללית
סדנת הכנה של הכללית | צילום: צבי מינקביץ', דוברות הכללית
סדנת הכנה של הכללית | צילום: צבי מינקביץ', דוברות הכללית
"אך ההכנה החשובה היא בתחום המוכנות והבשלות של הילדים בתחום המוטורי, קוגניטיבי, שפתי, חברתי ורגשי", מסבירה ענת קונס, מנהלת שירות הריפוי בעיסוק של כללית במחוז.
צוות הריפוי בעיסוק במכוני התפתחות הילד, שמוביל את הסדנאות: "מעבר לבית הספר הינו שלב משמעותי המהווה שינוי דרמטי ותובעני בחיי הילד. מצאנו שכל ילד זקוק להכנה ולהדרכה כדי להבטיח את השתלבותו הטובה מבחינה חברתית ולימודית, כי הדרישות בחיי בית הספר שונות ממה שמוכר להם בגן".
הסדנאות מיועדות לקבוצות קטנות של 10 ילדים בכל קבוצה, ומבוססות על שמונה מפגשים, במהלכם נלמדים היבטים שונים כמו התארגנות, פתרון בעיות, ריכוז, זיכרון חזותי, העתקה מהלוח, אחיזת עיפרון ועוד. החלק האחרון של המפגש מוקדש לשיחה והדרכת ההורים כיצד להיות תומכים ומסייעים, אך גם שיידעו להציב גבולות ושלא יחליפו את תפקיד המורה או הילד בהכנת משימות.
"הכוונה היא להבטיח שהילד יתחיל את הלימודים עם כישורים מיטביים, ולא ללמדו מראש מה שילמד עם הכיתה כולה, רק כדי שיתבלט בימים הראשונים, אז הוא עלול להשתעמם.
ההשתתפות בסדנה תורמת משמעותית גם להורדת המתח המתעורר בקרב הילדים וההורים לקראת הכניסה לבית הספר.
כל המנחות בסדנאות הכללית הן מרפאות בעיסוק שעברו הכשרה והסמכה בטיפול בילדים והכנתם לבית הספר. הסדנאות אינן כלולות בסל הבריאות ולכן מוצעות במחירי עלות, אך נערכות לא למטרות רווח, ועמיתי כללית מושלם נהנים מהנחה נוספת.
מנחות הסדנאות ממליצות להשתלב בסדנאות כבר עתה, כי בדרך זו ניתן לאתר בעיות ולתת הדרכה ראשונית להורים בנושאים כגון חיזוק וגמישות תנועת אצבעות, ארגון הילקוט והקלמר לילדים עם קושי בהתארגנות וריכוז או השתלבות חברתית.
פרטים והרשמה במייל: SADNAOTHAIFA@CLALIT.ORG.IL או בטלפונים 5545*, 04-6294650.