בטקס חגיגי הוענקה בבית הנשיא תעודת הצטיינות למיכל אידלמן אוחנה, מרכזת תחום הסיעוד במערך בריאות הנפש של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי אשר נבחרה כאחת מ-10 אחיות מצטיינות ביותר מכלל אלפי האחיות והאחים העובדים בכל מוסדות הבריאות, בתי החולים וקופות החולים שקיבלו אות הצטיינות בסיעוד מידי הנשיא ראובן ריבלין, ד"ר שושי גולדברג ראשת אחיות ארצית ומשה סימן טוב מנכ"ל משרד הבריאות. התעודות הוענקו בטקס חגיגי שנערך בבית הנשיא במסגרת אירועי שבוע האחות העולמי.
1 צפייה בגלריה
לכתבת כללית בלבד
לכתבת כללית בלבד
לכתבת כללית בלבד
מיכל אידלמן אוחנה, הינה אחות בכללית מזה קרוב לשני עשורים ומילאה במהלך השנים שורה של תפקידים כאחותלקראת כניסת הרפורמה בבריאות הנפש לתוקפה ב-2015, מונתה כבר שנה קודם, ב-2014 כמנהלת הסיעוד במערך בריאות הנפש של כללית במחוז ולקחה חלק מהערכות כללית לקראת הרפורמה וביישומה. במסגרת תפקידה זה, יוזמת מיכל ללא לאות פעילויות הבאות לקדם את בריאותם ורווחתם של המתמודדים עם בריאות הנפש, להעלות מודעות של צוותים לנושא, להילחם בסטיגמות הקשות ובעיקר לתת למטופלים יחס מכובד ובגובה העיניים. מיכל, יחד עם מנהלת ברה"נ של כללית במחוז, ד"ר טטיאנה ז'לוזין, יצרה שיתופי פעולה עם בתי החולים באיזור ונערכו ביוזמתה הכשרות לאחיות בבתי החולים ובכללית. בנוסף, פיתחה את מערך בריאות הנפש כשדה קליני לסטודנטים לסיעוד וקורס על בסיסי בפסיכיאטריה. מיכל מקדמת את נושא הרצף הטיפולי בין שלב האישפוז והשהייה בקהילה ובין גורמי הטיפול בבריאות הנפש והמטפלים במרפאות הראשוניות והמקצועיות. היא מקיימת קשר הדוק עם גורמי השיקום באזור והצוות בניהולה מרבה לערוך אירועים מקדמי בריאות ומעקבים רפואיים לדיירי ההוסטלים, חגיגות משותפות ועוד.
מיכל משמשת כשגרירה של רצון טוב לנפגעי הנפש, עושה את עבודתה באהבה רבה, בראש גדול ומתוך אמפטיה אמתית למתמודדים עם מחלות נפש, כשאינה נחה לרגע ומחפשת דרכים נוספות להיטיב עמם.
מיכל נשאה דברים מרגשים במהלך הטקס וזכתה לחיבוקים ונשיקות מהממונים עליה בכללית, שעלו לירושלים במיוחד כדי להריע לה באירוע המרגש: רות ברוך - מנהלת הסיעוד של כללית במחוז חיפה וג"מ, שאף המליצה על מיכל כמועמדת לקבלת הפרס כפורצת דרך בתחום הסיעוד למתמודדים עם מחלות נפש בקהילה וכלנית קיי - ראש אגף סיעוד בקהילה.
לועדה הוגשו מאות המלצות על אחיות מעולות ומיכל היא בן 10 הנבחרות שנמצאו ראויות במיוחד לקבלת אות ההצטיינות.
מיכל היא תושבת שלומי, בת 45, אם לשלושה ובת זוגו של רונן. היא בוגרת ביה"ס לאחיות הילל יפה וסיימה תואר ראשון בסיעוד מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני בבריאות נפש קהילתית מאוניברסיטת חיפה, בעלת התמחות של אחיות בפסיכיאטריה ומדריכה קלינית.