כבר יותר מ 180 יום מאושפזת חליל סובחיאה, בת ה 73, במחלקה הפנימית א'-2 בבית חולים כרמל. השבוע, בפעם הראשונה ובצעד יוצא דופן הוציא אותה הצוות הסיעודי אל מחוץ למחלקה לטיול שמש באוויר הפתוח ברחבת הכניסה החיצונית של בית החולים, והעיניים של סובחיאה התמלאו דמעות של אושר.
"סובחיאה הגיעה לבית החולים כרמל לפני כחצי שנה בעקבות סיבוך נדיר של דלקת ריאות", מסביר ד"ר סמיר קאסם מנהל המחלקה, "מאז היא מאושפזת ומטופלת בחום ובאהבה אצלנו במחלקה".
במשך 3 וחצי חודשים היתה מחוברת סובחיא למכונת הנשמה ואחרי מאמצי טיפול ושיקום ארוכים של כל הצוות הרפואי והסיעודי של המחלקה, הצליח הצוות לגמול אותה ממכונת ההנשמה והיא נושמת כיום ללא מכונת הנשמה ונעזרת בחמצן.
"אחרי יותר מ 180 יום במחלקה סובחיא היא כבר חלק מהמשפחה שלנו", אומרת האחות אינה לוין מנהלת הסיעוד של המחלקה. "כולם כבר מכירים אותה היטב אנחנו אפילו חוגגים לה ימי הולדת במחלקה מביאים לה מתנות ומשתדלים לעשות הכל כדי לגרום לאשפוז שלה אצלנו להיות הכי טוב והכי נעים שאפשר בנסיבות".
אינה כבר 22 שנה משמשת כאחות בבית החולים כרמל מתוכם 17 שנה היא מנהלת הסיעוד במחלקה הפנימית ועד היום היא לא נתקלה באשפוז כזה ארוך של מטופל אחד.
1 צפייה בגלריה
סובחיא בטיול עם צוות הסיעוד של כרמל. צילום: בית חולים כרמל
סובחיא בטיול עם צוות הסיעוד של כרמל. צילום: בית חולים כרמל
סובחיא בטיול עם צוות הסיעוד של כרמל. צילום: בית חולים כרמל
סובחיא, בת ה-73, תושבת היישוב תמרה שבגליל, הינה נשאית של חיידק עמיד ומחכה כבר חודשים ארוכים למיטת שיקום מיוחדת במוסד סיעודי, מיטה שנכון לעכשיו לא נמצאת לה. מנהלת הסיעוד אינה מסבירה כי מכיוון שלא ניתן לשחרר את סובחיא הביתה עם החיידק העמיד מצד אחד, ומצד שני לא נמצאת לה מיטת שיקום במוסד סיעודי מתאים, היא נאלצת להישאר בבית החולים שהופך עם החודשים והזמן להיות הבית השני שלה.
וכך, כמו במבצע צבאי מיוחד, אחרי שבחצי שנה האחרונה היא ראתה רק מוניטורים וחדרי מחלקה עם קירות לבנים, הועברה השבוע סובחיא לכיסא גלגלים, מצוידת בכל הציוד הרפואי שלה והורדה בפעם הראשונה לראות אור שמש ברחבה החיצונית של בית החולים.
"החלטנו שאנחנו חייבים לעשות הכל כדי לאפשר לסובחיאה שלנו לראות קצת נוף אחר וליהנות סוף סוף מאור שמש ואויר צלול וחופשי", אמרו אנשי הצוות של כרמל .
את המבצע המיוחד, בניהולה של מנהלת הסיעוד אינה לוין הרימו האח מריו סחורי והאחיות טטיאנה דובוסרסקי ומאיה פיזלמן. בעדינות ובכבוד הראוי טיילו האחים והאחיות עם סובחיא בכל רחבת הכניסה של בית החולים היא נשמה את האוויר הפתוח, פתחה עיניים אל הנוף ואל הים ולא הפסיקה לבכות ולהתרגש.
"אין לי מילים להודות למלאכים ולמלאכיות של כרמל על כל מה שהוא עושים ועשו בשבילי עד עכשיו, הודתה בדמעות סובחיא לכל הצוות . הם יותר מהמשפחה שלי, הם דואגים לי מהבוקר עד הלילה, כל דבר שאני מבקשת הם מיד מביאים לי ומטפלים לי הכי טוב בעולם. אני מתפללת שאלוהים יברך כל אחד ואחת מהצוות הנפלא של המחלקה הזאת. הם פשוט מלאכים לא ראיתי צוות כזה באף בית חולים. אני מודה להם מכל הלב".