בתחרות הסים היוקרתית, שנערכה השנה בבית החולים רמב"ם בחיפה, השתתפו 12 צוותים בכירים מבתי החולים הבולטים בישראל בהם, ביה"ח שיבא תל השומר, ביה"ח שנייד לילדים, ביה"ח מאיר ובתי חולים נוספים, וצוות מלר"ד ילדים של ביה"ח כרמל. מטרת התחרות היא לבדוק את תפקוד הצוותים הרפואיים בניהול ותפקוד מקרה חירום ברפואת בילדים.
צוות מלר"ד ילדים של בית החולים כרמל, בו לקחו חלק ד"ר עידית פסטרנק מומחית ברפואת ילדים, ד"ר זאב שנפ מתמחה במחלקה, ואחיות המחלקה נבילה ג'אבר וגלית מוסקטי, שתיהן מהוותיקות והמנוסות בצוות הסיעודי של מיון ילדים, זכה במקום הראשון. את הנחיית והדרכת הצוות המנצח הובילה מנהלת מיון הילדים בכרמל ד"ר מיוריאל קונופניקי ומנהלת הסיעוד של המיון האחות פאתן זיידאן.
2 צפייה בגלריה
צוות מלר"ד ילדים כרמל בתחרות הסים. צילום: אלי דדון
צוות מלר"ד ילדים כרמל בתחרות הסים. צילום: אלי דדון
צוות מלר"ד ילדים כרמל בתחרות הסים. צילום: אלי דדון
בשלב המקדים של התחרות התחרו ביניהם כל קבוצות בתי החולים ראש בראש, וקבוצת מלר"ד ילדים כרמל ניצחה ועלה לשלב הבא. בשלב הבא אותגר צוות כרמל בניהול מקרה טראומה של נער פצוע בן 15 המעורב בתאונת דרכים עם פגיעות מרובות. השופטים העריכו את תפקוד הצוות בדקו מנהיגות, תקשורת בין אנשי הצוות, פתרון בעיות ונקיטת יוזמה . לגמר התחרות הגיעו שתי הקבוצות המובילות של בתי החולים כרמל ורמב"ם והיא התקיימה בנוכחות המליאה כולה בכנס.
ד"ר זאב שנפ, מתמחה לקראת סיום ההתמחות שלו במחלקת הילדים בכרמל, שהיה חלק מצוות התחרות מעדכן כי לבחינת הגמר בתחרות הגיע מקרה של ילד בן 5 העובר פעולה שגרתית של תפירת יד תחת הרדמה מקומית ופתאום הילד קרס והתמוטט ואז הצוות שלנו נכנס לעבודה. "התחלנו בפעולות החייאה מסודרות ABCDE לאחר מכן נעשו פעולות לשמירה על יציבות המודינמית ונשימה", הסביר ד"ר שנפ, "תוך שאנו משתמשים בשיטות הנשמה מתקדמות, ושימוש בתרופות מדויקות. במקביל נעשה ניסיון של הצוות לאבחן את הבעיה שגרמה לקריסת הנער, שהתבררה כהרעלה ואז החלנו טיפול בהרעלה כמקובל".
בצוות שופטי התחרות השתתפו רופאים בכירים ברפואת ילדים ומנהלי מיון ילדים מכל הארץ ועל סמך הביצועים והתפקוד של צוות כרמל הוא נבחר למקום הראשון.
2 צפייה בגלריה
צוות מיון ילדים כרמל זכה במקום הראשון. צילום: אלי דדון
"יש לנו תחושת כבוד גדול כרופאים שהצלחנו להתמודד עם המשימות הלא פשוטות, ויש כאן גאווה של צוות שהצליח לתפקד כצוות מקצועי אחוד ומיומן", אומר ד"ר שנפ, "כבוד לנו לייצג את מחלקת ילדים כרמל בתחרות היפה הזאת ולהציג מיומנות ומקצוענות ברמה הגבוה ביותר שיש".
מנהלת הסיעוד של מחלקת הילדים פאתן זיידאן אמרה כי: "בתחרות השתתפו אחיות מנוסות ומקצועיות ממיון ילדים, אשר ידעו לתפקד בצורה מעולה בתרחישי רפואה דחופה ותרחישי טראומה שאינם תרחישים שכיחים ביום יום, ובכל זאת ניהלו את האירוע יחד עם הרופאים בצורה מעולה שהביאה לזכייה שלנו במקום ראשון בארץ מבין כל המיונים בישראל. הזכייה מוכיחה כי מיון ילדים כרמל אמנם קטן בגודל ולא תמיד מקבל את מקרי הטראומה הכי קשים, אך האנשים שלנו וכל צוות המיון מיומנים וערוכים ומצטיינים בניהול אירועים ומתן טיפול ראשוני הטוב ביותר".