בכללית משקיעים מאמץ רב בהנגשה תרבותית, בדגש על הבנת תרבות המטופלים השונים כדי לשפר תקשורת ובהתאם את בריאות הקהילה. הפעם התאפשר לצוותי המטפלים של כללית באיזור קריות לערוך היכרות מעמיקה וחשובה עם תרבותם הבריאותית של יוצאי אתיופיה שבטיפולם במסגרת יום עיון שערכה כללית ואשר נועד לשפר את ההבנה, ההתאמה והשירות למטופלים בני העדה. פתחה את המפגש ד"ר אהובית טלמור, מנהלת מינהלת כללית בקריות, שהציגה סקירה על אתיופיה, גם בהסתמך על חוויות אישיות ממסע שערכה בארץ מיוחדת זו, בהדגישה כיצד ההיכרות עם המאפיינים התרבותיים חברתיים יכולה לשנות את התפיסה והטיפול במטופלים יוצאי אתיופיה.
1 צפייה בגלריה
אירוע מינהלת קריות על העדה האתיופית. צילום: דוברות כללית
אירוע מינהלת קריות על העדה האתיופית. צילום: דוברות כללית
אירוע מינהלת קריות על העדה האתיופית. צילום: דוברות כללית
ענת ספרוני, מנהלת המחלקה לקידום בריאות במחוז הסבירה על הפעילות בכללית בעזרת מגשרות, כאשר באיזור הקריות פועלות במרפאות כללית שלוש מגשרות: נורית גטהון ואודה סינאר מטעם כללית ומולו אללין מטעם תכנית שילובים וכו על שירות עם תרגום טלפוני הפועל במרפאות ייעודיות.
ד"ר אייצ'יק ספפה – המנהל המקצועי של עמותת "טנא בריאות", הרצה על תפיסות הבריאות באוכלוסיית יוצאי אתיופיה ונתן המלצות לגישות טיפוליות המתאימות לה.
המפגש הסתיים ב"סיפור מהדרך- המסע לארץ ישראל" על ידי ב' טסי אייצ'או, שריגשה את השומעים כך שאף עין לא נותרה יבשה. הכיבוד היה גם הוא בסימן האוכלוסיה, לצד כריכים הוגש הלחם האתיופי "דבור".