זמן קצר לאחר שנכנס לתפקידו החדש בכללית כמנכ"ל, יצא פרופ' אהוד דודסון לכיוון צפון וערך, יחד עם צוות סמנכלי"ם, סיור ברחבי מחוז חיפה וגליל מערבי. בפני המנכ"ל ובכירי ההנהלה הראשית בכללית, הציגו אלי כהן - מנהל המרחב ומטה המחוז מספר מרפאות ומרכזים רפואיים ייחודיים, בדגש על הרפואה היועצת והמיונים הקהילתיים.
1 צפייה בגלריה
במנכ"ל החדש בביקורו בזבולון. צילום: דוברות הכללית
במנכ"ל החדש בביקורו בזבולון. צילום: דוברות הכללית
במנכ"ל החדש בביקורו בזבולון. צילום: דוברות הכללית
הביקור נפתח במרפאה היועצת הגדולה בנהריה, בה התרשם מהשירות האיכותי והמגוון שניתן במקום. במיוחד התרשם מהמיון הקהילתי, אשר מזה שנים רבות מהווה כתובת לרפואה דחופה, החוסכת מהמטופלים צורך להגיע לחדר מיון בבית חולים.
במהלך הביקור בנהריה גם הוצג בפניו האתר המיועד להקמה בעתיד של מרפאה יועצת חדשה, שתעניק תחת קורת גג אחת את המגוון הגדול של שירותי רפואה יועצת שמפעילה כללית באזור. בהמשך, הגיעה הפמליה למרכז הרפואי החדש והמרווח שפתחה כללית לפני מספר חודשים בסכנין.
בהמשך, ערך ביקור בקרית בריאות זבולון, בה התרשם מהמגוון הגדול של העשייה הרפואית, כזו שאינה מתבצעת כרגיל במרכז בקהילה, אלא רק בבתי חולים, כגון בדיקות פולשניות במכון הגסטרו, ניתוחי בחדרי הניתוח המתקדמים כמו מאות ניתוחי קטרקט, פזילה ועוד.
בפני המנכ"ל הוצגו תכניות לחידוש האתר והרחבתו, בהתאם לצרכים המשתנים, עם התפתחות הרפואה וצמיחתה הניכרת של אוכלוסיית הקריות. גם בזבולון התרשם המנכ"ל מהמיון הקהילתי הפעיל בזבולון, שחוסך לתושבי הקריות נסיעות לחדרי המיון בחיפה.
בתום הסיור בשטח, ערך המנכ"ל מפגש עם חברי הנהלת כללית במרחב, שנערך בבניין הנהלת המחוז בחיפה, בו לקח חלק גם מנהל בית חולים כרמל, ד"ר אבי גולדברג.
המנכ"ל ציין כי למעשה מחוז חיפה וגליל מערבי, שהוא המחוז הגדול בארץ, הינו קופת חולים ארצית מבחינת מספר המבוטחים, היקף העשייה ומערך השירותים. מדובר במערך מורכב ועל כן מדובר באתגר גדול.
הוא הביע הערכה רבה על ההישגים שרושם הצוות, בהובלתו של אלי כהן, כאשר בתוך פחות משנה נסק המחוז למקום השני בהשוואה ארצית בציוני האיכות, דבר המעיד על רמה רפואית גבוהה והביע בטחונו שבתוך זמן קצר יוביל את יתר מחוזות כללית בתחום זה.
כמו כן, הביע הערכתו הרבה לכך שהמחוז מוביל בהישגיו בסקרי יהלום, בהם מודדת כללית את שביעות רצון המטופלים מהשירות והיחס הניתנים להם.
במפגש עם עשרות בעלי תפקידים במחוז, ציין פרופ' דודסון שהחזון שלו שהשרות בכללית יהיה נגיש לכל בעיה, בכל גיל ובכל מקום, בדגש על המשך פיתוח השירותים הדיגיטליים. הוא הזמין את המשתתפים להציג שאלות בדיאלוג פתוח וכן, שאיפשר גם הצגת שאלות מאתגרות שעל סדר היום, מתוך מסר של שיתוף פעולה והערכה לאנשים שנותנים את השירות בשטח.
רצ"ב צילום. צילום: דוברות כללית