25 אלף שקל פיצוי ושני חודשי מאסר על תנאי, זהו העונש שנגזר על תושב קרית ביאליק שטייל עם כלבו של גבי בן גלים, שהתנפל על ילדה בת 12 ונשך אותה.
קראו עוד ב-mynet: התעצבן על שכנו שקדח חור בקיר ואיים לירות בו
על פי כתב האישום ב-20.8.12, בשעה 30;23 יצא הנאשם לטייל עם הכלבה מסוג "דוג דה בורדו" בגן שעשועים בקרית ביאליק, כאשר הכלב לא רתום לרצועה. באותה עת יצאה הילדה שהיתה אז בת 12, יחד עם אחיה הגדול, לטייל עם כלבם מסוג פודל, באותו גן שעשועים.
משהתקרבו הנאשם והילדה אחד לשנייה, רדף הכלב אחרי הפודל, והילדה לקחה את הפודל לידיה על מנת למנוע פגיעה בו. כתוצאה מכך התנפל הכלב על הילדה, נשך אותה בירך ימין וגרם לה פצעים עמוקים. הילדה פונתה לבית החולים רמב"ם, שם היתה מאושפזת למשך שבוע ימים.
הנאשם הכחיש את הטענה על פיה הכלב היה חופשי וטען שהכלב היה קשור עם רצועה והשתחרר מאחיזתו תוך שהוא רץ ריצת אמוק למראה הפודל.
שופט בית משפט השלום בקריות, מוחמד עלי, לא קיבל את טענת הנאשם והרשיע אותו בעבירה של אי נקיטת צעדי זהירות בחיה. בהכרעת הדין ציין השופט כי עדותם של הילדה ואחיה היו מהימנות ומדויקות בעוד שהנאשם ניסה לחמוק מאחריותו למקרה והיו פערים בעדותו בבית המשפט אל מול עדותו במשטרה.
רחל וגבי בן גלים העידו שלכלבם מותקן קולר חנק באופן קבוע. במקרה כזה כאשר מושכים ברצועה הכלב נחנק וכשהוא רוצה להשתחרר מהחנק הוא מתקרב לבעליו. השופט עלי קבע כי הנאשם לא הבהיר הכיצד הכלב השתחרר מאחיזתו מבלי להיחנק. סניגורו של הנאשם, עו"ד מוטי לוי, ביקש מבית המשפט שלא להרשיע את מרשו בפלילים בטענה כי מדובר באדם נורמטיבי וספר במקצועו. השופט לא קיבל טענה זאת וציין כי בהתנהגות של הנאשם יש משום רשלנות המצדיקה הטלת אחריות במישור הפלילי, במיוחד כאשר מדובר בכלב שהינו גדול מימדים, אימתני וחזק.
השופט גם דחה את טענותיו של הנאשם לאכיפה בררנית לאחר שטען כי אבי המתלוננת סטר לו במקום האירוע ולא הועמד לדין. בהכרעת הדין ציין השופט עלי כי פגיעתה של הילדה היתה קשה, הן גופנית והן נפשית בעשרות מונים מהפגיעה שנגרמה לנאשם מהסטירה, תוך שהוא מדגיש כי אינו מזלזל במעשה האלימות של האב. עוד ציין השופט כי הנאשם בעצמו, לא הגיש תלונה נגד האב ובחקירתו במשטרה אמר: "אני סלחתי לו, יכול להיות שגם אני הייתי מתנהג ככה". השופט: "האב סטר לנאשם לאחר שהגיע למקום האירוע וראה את בתו פצועה ומדממת. בית המשפט מצא כי ניתן להבין, אך לא להצדיק את סערת הרגשות בה היה נתון האב".
ימים ספורים לאחר קבלת גזר הדין הגיש בעל הכלב ערעור לבית משפט המחוזי בחיפה. הרכב שופטי המחוזי בראשותו של אב"ד השופט הבכיר יגאל גריל, השופטת ברכה בר זיו והשופטת אספרנצה אלון, דחו את הערעור פה אחד וציינו כי האינטרס הציבורי הוא העברת המסר לפיו מי שלא ינקוט אמצעי זהירות בכלב, יתויג בתג של אחריות פלילית.
יצוין, כי נגד בן גלים לא התנהל הליך פלילי והוא לא אשם או מואשם בעבירה כלשהי.