משפחתו של תושב קרית אתא, שהלך לעולמו לפני כמה שנים בגיל 57, תובעת את בית החולים בני ציון בחיפה בגין טיפול רפואי רשלני שגרם למותו. בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד גלית קרנר לבית המשפט המחוזי בתל אביב, הושאר סכום הפיצוי לשיקול בית המשפט.
קראו עוד ב-mynet: מוצקין: "אין מקום בגני הילדים בשכונה שלנו"
התובע סבל ממחלת קרוהן וטופל במשך כמה שנים בבני ציון, שם עבר סדרת טיפולים ארוכה ומספר ניתוחים מורכבים. בשנת 2000 עבר ניתוח לכריתת המעי הגס, בשנת 2011 אושפז בשל החמרה במצבו ובהמשך אף נותח עוד ארבע פעמים בטווח זמן קצר בשל בגין דימום בבטן. באוקטובר 2015 הועבר לשיקום, ובהמשך שוחרר לביתו ללא הטבה משמעותית במצבו. כעבור שלושה שבועות אושפז שוב, המצב הידרדר, הוא עבר עוד ניתוח, בסופו של דבר נפטר באוגוסט 2012.
בכתב התביעה נטען: "אין אלא לקבוע כי הצוות הרפואי שטיפל במנוח מטעם הנתבע חרג מהפרקטיקה המקובלת בנסיבות הטיפול הרפואי שניתן לו באופן קיצוני והכניס אותו למסלול בלתי הפיך ולדרך ללא מוצא.... הצוות הרפואי העניק לו טיפול לא נאות, ובניגוד להנחיות רפואיות... הצוות הכירורגי שטיפל במנוח, לא התייעץ עם רופאי המחלקה הגסטרואנטרולוגית שהכירו את מצבו הרפואי היטב".
לתביעה צורפה חוות דעת מומחה, ובסיומה נאמר: "עולה כי האבחון וטיפול שבוצע לתובע היה שגוי או בניגוד לפרקטיקה הרפואית המקובלת, ובין היתר אולם לא רק: רשלני, מזלזל, לא סביר, לא מקצועי, תוך הפגנת חוסר אכפתיות וחוסר אחריות משווע".
בגיןם הפסד השתכרות ביקשה המשפחה 968 אלף שקל, ובגין תשלומים שונים עוד 100 אלף שקל. בגין נזקים אחרים ביקשה המשפחה שהסכום ייקבע על ידידי בית המשפט.
מבני ציון נמסר: "בשל צנעת הפרט וסודיות רפואית של מטופלים, הנהלת המרכז הרפואי בני ציון מנועה מלהתייחס לנושא. נתייחס לנושא אם וכאשר נידרש לכך בערכאות המתאימות".