במחלקת הביטחון של בית החולים רמב"ם מתמודדים עם שורה של פעילויות עברייניות בהן גניבה מתיקי מטופלים ואלימות נגד צוותים רפואיים. אך לאחרונה נרשמה עלייה בתופעה במסגרתה מתבצעות הברחות של סמים לתוך בית החולים.
2 צפייה בגלריה
בית חולים רמב"ם
בית חולים רמב"ם
ניסיונות הברחה לבית חולים רמב"ם
(צילום: דוברות בית חולים רמב"ם)
"זו תופעה מוכרת לנו ואנחנו מתמודדים איתה על בסיס יומי", כך מציין בני קלר, קצין הביטחון הראשי של בית החולים רמב"ם. "אנו עדים לעליה במספר המקרים בהם חלק ממבקרי בית החולים מנסים להבריח סמים לתוך שטח בית החולים", הוא מוסיף.
מי שמונע את כניסת ההברחות לבית החולים הם קציני הביטחון והמאבטחים. מי שהפך לאימת המבריחים הוא קצין ביטחון תורן שצריך רק מבט אחד באדם המתקרב לבית החולים, כדי להבין האם בכוונתו להבריח סמים.
ג'ואמיס זאהי, המתפקד כקצין ביטחון תורן במחלקת הביטחון של הקריה הרפואית רמב"ם עוד משנת 2000, ניחן ביכולת להצליב מידע ו"לקרוא" את האדם הניצב בפניו ולהבין - באמצעות שילוב של חושים חדים, קריאת שפת גוף, האזנה לרבדים השונים בדיבור וסגנונו, תחושת הבטן, סקרנות ואינטואיציות - האם האדם העומד מולו מחזיק בסמים אותם הוא מנסה להבריח פנימה.
2 צפייה בגלריה
ג'ואמיס זאהי
ג'ואמיס זאהי
מספיק לו מבט אחד. ג'ואמיס זאהי
(רמב"ם)
קראו גם: >>
כשמתבוננים בג'ואמיס ובוחנים את יכולותיו העל-חושיות, מגלים שמספר המקרים אותם הוא מגלה, גבוהים בהרבה מהממוצע. רק בארבעת הימים האחרונים הוא תפס ארבעה מקרים בהם נעשו ניסיונות להבריח סמים אל שטח בית החולים.
לאור הצלחתו, זימן אליו פרופ' מיקי הלברטל, מנהל בית החולים, את ג'ואמיס והעניק לו תעודת הוקרה על ערנותו, יכולותיו וכישוריו המסייעים לו לשמור על ציבור המטופלים, העובדים ומבקרי בית החולים מנגע הסמים. אירוע ההוקרה הצנוע שהתקיים אתמול בשעות הצהריים היה מסתבר רגע אחד של מנוחה עבור ג'ואמיס, שכן כבר בהמשך משמרת הערב שלו הוא מצא מבקר שהסליק סמים ויחד עם שוטרת שהייתה במקום, הצליח לסכל את ניסיון הברחת הסמים.
ג'ואמיס, בן ה-44, הוא אב ל-3 בנות ובן, מתגורר בישוב בית זרזיר, נצר למשפחת כוחות הביטחון, מגדיר את יכולותיו כך: "אנחנו בדואים, יש לנו את החושים שלנו, יש לנו תחושות בטן, יש לי את הדבר הזה שבו אתה יכול להסתכל לבן-האדם בעיניים ולדעת אם הוא נורמטיבי או לא, זה משהו מבפנים. אני מתחיל לדבר עם הבן-אדם, תוך כדי שיחה איתו אני בוחן אותו ואת ההתנהגות שלו, משהו מבפנים מהבהב לי ואומר לי שמשהו לא תקין".
הוא מרחיב ומסביר: "אחרי תשאול, אם אני מחליט לבצע חיפוש, אני מגלה שאנשים מסליקים סמים בכל מיני מקומות, חלקם מחביאים את זה בבגדים, חלקם מסליקים את זה באזורים מוצנעים ויש כאלה שמחביאים את זה אפילו במסכה".