"מחוז חיפה וגליל מערבי במקום הראשון במספר חולי הקורונה", כך אמר השבוע מנהל המחוז בשירותי בריאות כללית, רונן נודלמן. לדבריו, הסיבה לכך טמונה בעיקר בחתונות מרובות משתתפים שנמשכות גם בזמן הסגר.
1 צפייה בגלריה
רונן נודלמן
רונן נודלמן
רונן נודלמן
(צילום. משה בוכמן)
קראו גם:
בשונה מקודמו, הגל השני לא פסח על הצפון, שלטענת נודלמן, כעת נמצאם במקום הראשון במספר החולים מבין המחוזות. "התקופה הראשונה היתה פה יחסית די שקטה, ומה שהעסיק את כולם היה ההתמגנות ומחסור בציוד, אבל כרגע, הכמויות של החולים באזור שלנו זה מטורף, קושי אמיתי. אנחנו במקום הראשון בארץ מבין תשעה מחוזות. זהו המחוז הכי גדול, אנחנו נותנים שירות ל-764 אלף לקוחות, מהם יותר מ-40 אחוז במגזר הערבי".
מה השתנה מהגל הראשון?
"עכשיו זאת עונת החתונות. מיד לאחר חג הקורבן התחילו אירועים המוניים בהשתתפות מאות אנשים ולפעמים כמה אלפים, ומיד אחר כך ראו את התוצאה.
"הבעיה היא שהאירועים במגזר ממשיכים למרות הסגר. הם מנסים לסיים עם החתונות, ועד שלא יסיימו, תהיה בעיה. יש גידול בתחלואה בכל האזור שלנו, כולל חיפה והקריות. בנוסף, לכולנו יש ילדים, וילדים פחות שומרים. אחר כך הם מדביקים את ההורים ואת הסבא והסבתא".
מערכת הבריאות נמצאת על קצה גבול היכולת?
"אנחנו ממש לא על הקצה. יש לנו סדר גודל של כ-4,500 חיוביים במחוז, כאשר עם האנשים שנמצאים בבתים הצוותים הרפואיים כל הזמן בקשר. למרות הכמות הגבוהה, הפעילות השוטפת שלנו לא נפגעה. פתחנו שירותים חדשים ותגברנו שירותים קיימים. יש לנו רשת מיונים קהילתיים הפועלת עד 19:00 בערב. בבית החולים כרמל פתחנו שירות חדשני, מוקד לילה וסופי שבוע. בית החולים אינו על סף קריסה. הבעיה היא שיצטרכו להפוך מחלקות רגילות למחלקות קורונה, כך שמספר המיטות בפועל יורד".
אנשים מגיעים לבתי החולים גם כדי לקבל טיפולים שאינם קשורים לקורונה?
"בגל הראשון לא הגיעו לבתי חולים, אבל עכשיו העסק עובד רגיל לגמרי. מאחר שאנשים מפחדים להגיע לבתי חולים, יצרו עבורם שירותים יותר סטריליים ונגישים בהם הם יכולים לקבל את השירות.
"חשוב לי להגיד להם תודה והערכה רבה על מה שהם עושים. זה לא מובן מאליו בתקופה כזו.
פורסם לראשונה: 09:09, 29.09.20