באירוע מיוחד לכבוד עובדי כרמל הצדיע מנכ"ל הכללית, פרופ' אהוד דודסון, יחד עם סמנכ"ל חטיבת בתי החולים בכללית, פרופ' מיקי שרף, וחברי ההנהלה הראשית בכללית לכל עובדי בית החולים כרמל על עמידתם האיתנה במאבק בנגיף הקורונה.
במשדר אינטרנטי מיוחד ומצולם בשידור חי, פנה וברך מנכ"ל הכללית, פרופ' דודסון, את עובדי כרמל שישבו מכונסים באודיטוריום בית החולים יחד עם כל עובדי והנהלות בתי החולים של הכללית הפזורים בכל רחבי הארץ. כשכולם רואים את כולם ושומעים את ברכת המנכ"ל וברכות מנהלי בתי החולים באמצעות אפליקציית וידאו מאובטחת באינטרנט.
"אין ראויים מכם להוקרה המרגשת הזאת", ברך המנכ"ל פרופ' דודסון. "אני מבקש להודות כאן שוב, לכל אחת ואחד מכם בבתי החולים שלנו על העבודה המאומצת, המסורה והאמיצה בתקופה האחרונה תקופה שלא הכרנו כמוה, שרק מחדדת ומבליטה את היכולות המדהימות שלכם ושל כולנו בכללית. ביחד, אנחנו מצליחים לבלום את התפשטות וירוס הקורונה בישראל".

4 צפייה בגלריה
צוות קורונה בית חולים כרמל
צוות קורונה בית חולים כרמל
צוות קורונה בית חולים כרמל
(צילום: אלי דדון)

4 צפייה בגלריה
מנכ"ל כללית, פרופסור אהוד דודסון
מנכ"ל כללית, פרופסור אהוד דודסון
מנכ"ל כללית, פרופסור אהוד דודסון
(צילום: דוברות כללית)

4 צפייה בגלריה
מנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג
מנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג
מנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג
(יח"צ)
"מוקדם עדיין לסכם את התקופה הזאת," אמר המנכ"ל, "אולם כבר עתה ניתן להפיק ממנה כמה תובנות. ימים אלו מחזקים את ההבנה כי כללית היא אחד הארגונים החשובים והמשמעותיים ביותר במדינת ישראל, ארגון העוסק, פשוטו כמשמעו, בחיים עצמם. כולנו יחד מרכיבים מערכת מדהימה של כלים שלובים, ולכל אחד ואחת תפקיד חשוב בפאזל הענק הזה ".
מנהל בית חולים כרמל, ד"ר אבי גולדברג, הודה למנכ"ל הכללית על המילים החמות והודה גם הוא לעובדי כרמל. "בחודשים האחרונים עברנו כולנו תקופה מאוד מאתגרת ואינטנסיבית. תחלואת הקורונה עלתה ואיתה גם עלו שעות העבודה החששות והדאגות", אמר ד"ר גולדברג.
"בבית החולים כרמל היינו עדים להתגייסות יוצאת מן הכלל של כולם לגילויי מנהיגות, התנדבות, רצון לתרום, להשפיע ולקת חלק במאמץ. עקב מגבלות ההתכנסות, יושבים אתנו כאן באולם רק כמה עשרות מנהלים ועובדים", אמר ד"ר גולדברג, "אולם מאחורי כל אחד מהאנשים כאן ישנם עשרות עובדים שההוקרה הזו מגיעה להם. אני מבקש להודות לצוותים המיוחדים שעבדו במחלקה לרפואה דחופה ובמחלקות הקורונה על האומץ והרוח הטובה, כולם עברו הכשרה והתמודדו בכישרון רב עם הקשיים והדילמות בתרחיש בלתי מוכר. תודה מיוחדת לכל הצוותים התומכים לצוותי ההנדסה אחזקה ולוגיסטיקה, מטבח משק מחשוב ואבטחה שבנו פרקו והעבירו מחלקות כתף אל כתף עם אנשי הצוות. לצוות המעבדה שהקימו מעבדה יש מאין במהירות שיא, לצוות שהקים והפעיל את המעון וכיתות הלימוד לילדי העובדים. ליחידה למחלות זיהומיות מוקד ידע במרכז העיניינים. לכל עובדי כרמל שתמכו גילו גמישות והסתגלות למצב החדש והמשיכו לתת טיפול מיטבי לחולים שהמשיכו להגיע לבית החולים. תודה להנהלה הראשית, למנכל, לחטיבת בתי החולים, לסמנכ"לים ולחטיבות שנתנו לנו גב וסיוע בימים קשים".
"בימים כאלה ", סיכם מנהל כרמל, ד"ר גולדברג," טוב לחוש ולדעת שאתה חלק מארגון חזק ובעל מסורת מפוארת של מובילות ושותפות בהנהגת מערכת הבריאות במצבי חירום. אני מקווה ששגרת הקורונה שתמשיך ללוות אותנו, תאפשר לנו המשך פעילות סדורה ככל הניתן".

הלב של כרמל

המחלקה לניתוחי לב וחזה של מרכז רפואי כרמל לא מפסיקה להתחדש ולהתקדם. החודש העלתה המחלקה שירות חדש לטובת מטופלי המחלקה דוברי הרוסית והערבית.
"מדובר בדפי הסבר מקצועיים בשפה הרוסית והערבית המסבירים בשפה קלה ובהירה את כל מה שמטופל לפני ניתוח צריך לדעת", מסביר ד"ר דרור לוינר, רופא בכיר במחלקה. "עד היום דפי ההסבר באתר האינטרנט של המחלקה היו רק בשפה העברית, ובכדי להקל על המטופלים דוברי הערבית והרוסית הכנו ועדכנו להם דפי הסבר מפורטים בשפות הנוספות".
בית החולים כרמל הינו מבתי החולים הבודדים בארץ המעניק דפי הסבר למנותחי לב וחזה בשפות רוסית וערבית. כדי לעדכן את התכנים המיועדים לחולים המנותחים דוברי השפות השונות, שקד צוות של רופאי ואחיות המחלקה דוברי ערבית ורוסית על מנת להתאים את דפי ההסבר כך שיהיו פשוטים וברורים להבנה גם בשפות הנוספות.
4 צפייה בגלריה
חדר ניתוח לב בכרמל
חדר ניתוח לב בכרמל
חדר ניתוח לב בכרמל
(צילום: אלי דדון)
"מניסיון העבר אנו יודעים", מסביר ד"ר לוינר, "כי ככל שהמנותח יודע יותר על הניתוח שהוא אמור לעבור ומגיע לבית החולים לאחר שהבין לעומק מה מצופה ממנו ומה הצפי להחלמה, הוא מגיע רגוע ונינוח יותר ועובר את שלבי הטיפול והניתוח בצורה טובה ומוצלחת יותר".
דפי ההסבר ברוסית ובערבית זמינים באתר האינטרנט של מרכז רפואי כרמל בעמוד המחלקה לניתוחי לב וחזה והם מציגים דפי הסבר בשפות הנוספות לניתוח מעקפים, ניתוח להחלפת המסתם האורטלי, ניתוח אבי העורקים, ניתוח להחלפת או תיקון המסתם המיטרלי ועוד.
מנהל המחלקה לניתוחי לב וחזה בכרמל, ד"ר ארז שרוני, מסכם ואומר כי: "הלב של הרפואה בחיפה ובצפון נמצא בכרמל, אנו כאן במחלקה נמצאים עם צוות מומחים ומנתחים מהמובילים בארץ המעניקים את מגוון ניתוחי הלב והחזה לכל מטופל וחולה הזקוק לכך. המערך הקרדיווסקולרי של כרמל ידוע כמרכז מצוינות ארצי ומוביל וכולנו עובדים בסינרגיה מלאה בין כל המחלקות המאפשרת לנו להעניק את הניתוחים והטיפולים הטובים ביותר לחולים מכל אזור חיפה והצפון".