אבל האמת שהסיפור של יגור מתחיל מאוד רחוק מהפודיום והמדליות. בגיל 6 כשעלה לארץ חווה יגור בדידות, קשיי שפה והסתגלות. את מקומם של החברים לכיתה שדחו אותו תפס המקרר ויגור התחיל להשמין בצורה קיצונית. הפרעת האכילה החברתית הביאה הוריו הקרייתים לחפש פתרונות, אחד מהם היה לרשום אותו לחוג ג'ודו בקרית חיים, שם אימן המאסטר - פבל ארשנסקי. באימונים הראשונים התקשיתי אפילו לעשות גלגול. בגיל 12 הייתי אלוף ישראל.
1 צפייה בגלריה
יגור ביטולייב
יגור ביטולייב
יגור ביטולייב
(צילום: שלומי מיכאלובסקי)
תוך שנתיים נעשה יגור מפלצת תחרותית. הוא החל לצבור אליפויות ותארים וקיבל הצעות לטוס לחו"ל למחנות אימונים ולצורך השתתפות בתחרויות מטעם המועדון ונבחרת ישראל. יגור התאהב בענף הספורט הזה, שהביא לישראל הכי הרבה מדליות, תארים וכבוד בינלאומי. בגיל 22 פרש ביטולייב מהתחרות והתמסר להכשיר את הדורות הבאים. ברור לו מה המכשול שניצב בפניו: "לדעתי לא מעריכים את הג'ודו מספיק. להורים נוח לשלוח את הילד לענפים פופולאריים כמו כדורגל וסל שם הילד יקבל חשיפה אדירה ויש אלפי צופים בכל משחק. זה ממש חבל כי אם באמת תבדוק ותשווה בין רמת הספורטיביות והכישרון של ילד בן 12 בג'ודו ובכדורגל, אתה תמצא את ההבדל די מהר. הילדים שאני מאמן מגיעים אלי כבר בגיל 4. תבין שילד שהוריו שולחים לג'ודו וחושפים בפניו את האפשרות, מקבלים נער בטוח, שקול, חזק, בריא ועם כל התכונות של מצליחן בחיים. זה ספורט שהוציא אותי מהתחתית ואת הבשורה הזו אני לוקח מדי יום, מדי שעה לאולם האימונים. אצלי, הילדים מכוונים למסגרת התחרותית. אני שואף לייצר גברים קטנים ונשים חזקות. אלה ואלה יהיו נחושים, אמיצים, בלתי שבירים."
מה יחס ההצלחה שלך מבין כל הילדים? "יש במועדונים שלי באחיהוד, עכו, קרית מוצקין וחיפה מאות ילדים. 60 אחוזים מהם מקבלים ערכים נהדרים לחיים ו-40 אחוז ממשיכים להתחרות גם בגילאי נוער ובוגרים. זה לא פשוט, מדובר בספורט דורשני, מלא ברגעים מאתגרים, ניצחונות והפסדים, פציעות ומשברים שצריך לעבור. אבל אין אוניברסיטה פרקטית לתורת החיים שעולה על הפעילות הזו. מי שלא מוותר על אימון, בא בזמן, מתאמן טוב, אוכל טוב – לא יהיה שום דבר אחר חוץ מאדם מצויין". יגור רומז לתכונות אופי שכולנו רוצים להנחיל לילדינו. ילד מרוכז, נחוש, מלא תעוזה, אנרגיה וביטחון עצמי, חדור באמונה עצמית. ילד שנופל, מתאושש ולא נוטש בלי להשאיר הכול באולם. "אני מאמן קשוח, אין שום ברירה בענף הזה, אחרת כולם יישברו אחרי פציעה או הפסד. ספורט אישי הוא קשה, מורכב והצד המנטלי משמעותי מאוד בתוכו. אני תמיד שם כדי לתמוך, לעודד ולכוון בלב אוהב". רשת המועדונים לג'ודו, "ווינרס ג'ודו קלאב", מתפרסת על פני צפון הארץ: עכו, אחיהוד ובקרית מוצקין ממוקם הסניף הראשי. ולא תאמינו, אבל הספורטאי המצויין הזה מאמן בכל המקומות לגמרי בעצמו מתוך תובנה שביכולתו להוביל ולהנהיג דור חדש של ילדים עם ערכים ועומק. הוא רוצה לגעת בכולם, לעזור להם אישית.
מהן המטרות שלך ל-2021? "כמו שאתה יודע שנת הקורונה פגעה בכל ענפי הספורט. עכשיו הפנים קדימה. אני בונה בסיס ותשתית לקליטת מאות ילדים מתוך כוונה להביא את חלקם לרמה תחרותית ולהתחרות על תארים בישראל ובעולם הרחב".
אתה נשוי טרי. מה יהיה עם הילד שלך? "יקבל את ההזדמנות. לא אדחוף אותו למזרן בכוח, אמליץ רק שינסה".
אז איך פוגשים את הפלא הזה? יש אימון ניסיון כרגע בסניף הדגל בקרית מוצקין -ברחוב יגאל אלון 3, קרוב למשכנות האומנים.
אם בא לכם להקנות לילד כלים נהדרים לחיים ארוכים, בריאים, מלאי עניין ואדרנלין – רשמו לפניכם: "ווינרס ג'ודו קלאב", מועדון ג'ודו שהוא פשוט סרט אהבה.