מאז נפתחה מחלקת "כתר" (קורונה) ברמב"ם למדו הצוותים המטפלים איך לטפל במחלה חדשה אבל לא רק בהיבט הפיזי שלה. הצוותים שמהווים כמעט את הקשר האנושי הבלעדי של המאושפזים הנמצאים בבידוד, הפכו רגישים במיוחד גם לפן הרגשי, הנפשי והפסיכולוגי של המטופלים.
1 צפייה בגלריה
סולם
סולם
יבגני סאס ומטופלת מחלקת "כתר" על רקע מכתבי העידוד
(צילום: דוברות רמב"ם)
לאחרונה התחיל לפעול במחלקת "כתר" ברמב"ם פרויקט מקסים, יוזמה של שני אחים הנמנים עם הצוות הסיעודי של המחלקה, הנקרא "דלתות של תקווה". במסגרת היוזמה, מקשטים הצוותים את דלתות חדרי האשפוז בברכות וציורים שקיבלו מטופלי המחלקה מילדים מכל רחבי צפון הארץ. "כך כל דלת במחלקה הופכת ליצירת אומנות בפני עצמה, ומכניסה צבע, תקווה וציפיה להחלמה", אומרים דיאנה אליעזרוב ויבגני סאס שעומדים מאחורי הפרויקט.
"ממידע שאנחנו אוספים עד כה ומהניסיון שלנו, נראה שתנאי האשפוז והנסיבות שכרוכות בו טומנות בתוכם גורמים רבים המעודדים מצבי דחק בקרב המאובחנים", מסביר סאס. "הרעיון נועד להנעים את הזמן למטופלים, להפחית חרדה בקרב המאושפזים ולתת להם תקווה וציפייה לקראת שחרורם".
חלק נוסף בפרויקט ומרגש לא פחות הוא היוזמה של הצוות להפוך את הכניסה למחלקה לנעימה יותר, כאשר הם יוצרים קשר עם בני משפחת המטופל/ת עם הגעתם למחלקה ומבקשים מהם להעביר תמונה של המשפחה עבור המטופל.
"את התמונה המודפסת אנחנו ממסגרים במסגרת חד פעמית מקושטת מקרטון, וזו נמסרת למטופלים במהלך האשפוז", אומרת אליעזרוב. "עבור המטופל העצמאי התמונה המשפחתית תזכיר לו שיש מי שמחכה לו בבית. כאשר מדובר במטופל סיעודי, התמונה תעניק למטופל ולצוות המטפל ציפייה ותקווה להחלמה. מדובר באמצעים פשוטים לכאורה, אבל הם יכולים לעשות את כל ההבדל".
פורסם לראשונה: 12:47, 20.04.20