"התה, המשקה הנצרך ביותר בעולם, הפך לחלק בלתי נפרד מהשתייה שלנו, ולא רק כשאנחנו מנוזלים וסובלים מכאב גרון", אומרת חלי ממן, מייסדת רשת תמיכה לאורח חיים בריא.
2 צפייה בגלריה
יום התה הבינלאומי
יום התה הבינלאומי
יום התה הבינלאומי
(צילום: shutterstock)
"בבריטניה התה היה ונותר המשקה שמהווה חלק מהדי.אנ.איי הלאומי, ובתרגום חופשי: למעלה מ-100 מיליון כוסות מדי יום. גם מדינות נוספות, שבעבר נהגו לשתות תה רק בחורף בשל האפקט המחמם, הרחיבו את שתיית התה לאורך כל עונות השנה.
"במשך מאות שנים נעשה שימוש בתה להרבה יותר מאשר להרוויית הצימאון. ברחבי העולם אנשים שותים תה כדי להירגע, להרגיע ולהמריץ. מתברר שזה משהו שאנחנו צריכים לאמץ עכשיו יותר מתמיד.
קראו גם:
"חשוב להבדיל בין משקאות העשויים על בסיס צמח התה או כאלו המבוססים על צמחים ופירות ללא תכולת עלי תה. התה הירוק והתה הלבן עוברים תהליך עיבוד קצר יותר לעומת התה השחור, ולכן שומרים על חלק גדול מיתרונותיהם התזונתיים ותכולת הקפאין שלהם לא זמינה לגופנו כמו בתה השחור.
"ניתן לקנות תה ירוק ולבן בתפזורת או בשקיות בטעם טבעי או בתוספת טעמים שונים. ניתן לקנות אבקת מאצ'ה שהיא עלי תה ירוק טחונים דק.
"חליטות צמחים, פירות ותבלינים מכונים בשפה עממית תה, אך הם לא מכילים את עלי התה עצמו ולכן בעצם לא מכילים כלל קפאין.
"קיים מגוון רחב של חליטות, אלו העשויות מצמחים שכיחים שנוהגים לחלוט במים כגון נענע, שיבא, לואיזה או חליטות מצמחים ייחודים. יש חליטות של תה פירות עם תמציות שונות ושילובים עם צמחים מיוחדים כגון אכינצאה, קינמון, בבונג וכו'.
ממן מסבירה מדוע כדאי לשלב את התה הירוק ואת תה הצמחים בתפריט היומי:
קר או חם ובלי סוכר
חליטות צמחים ופירות שלא מכילות קפאין הן דרך בריאה וטעימה לגוון את השתייה היומית. הן מעניקות ארומה וצבע טבעיים המגיעים מהצמחים עצמם וניתן לשתות אותן קרות או חמות.
הכינו על הבוקר קנקנן תה ללא תוספת סוכר בטעם האהוב עליכם ואחסנו במקרר לשתייה טעימה ומרעננת. אם אתם לא מתלהבים ממים – מצאתם לכם יופי של תחליף.
2 צפייה בגלריה
חליטות צמחים, פירות ותבלינים מכונים בשפה עממית תה, אך הם לא מכילים את עלי התה עצמו
חליטות צמחים, פירות ותבלינים מכונים בשפה עממית תה, אך הם לא מכילים את עלי התה עצמו
חליטות צמחים, פירות ותבלינים מכונים בשפה עממית תה, אך הם לא מכילים את עלי התה עצמו
(צילום: shutterstock)
צפירת הרגעה אחרי ארוחה כבדה
ישנם סוגי תה צמחים המשפיעים לטובה על מערכת העיכול. לדוגמה, תה על בסיס קמומיל, הל, כמון וזרעי אניס מרגיעים את פעילות מערכת העיכול ומפחיתים ייצור של גזים. כדאי לאמץ אותם לאחר ארוחות כבדות.
הכולסטרול בא בטוב
שתייה של תה ירוק יכול לסייע להפחתת הכולסטרול הרע ושיפור מדדי הכולסטרול הטוב.
אור על העור
תה ירוק מגביר את נוכחותם של נוגדי החמצון (אנטי-אוקסידנטים) המונעים את היווצרותם של הרדיקלים החופשיים (שיוצרים מחלות כרוניות רבות). נוגדי החמצון אף מאטים תהליכי הזדקנות ותורמים למראה חיוני של העור.
מגבירים קצב
וסיבה חשובה נוספת: מחקרים מצביעים על שתיה של 3 כוסות תה ירוק ליום ככמות העוזרת להגברת קצב חילוף החומרים היומי! וזו כשלעצמה סיבה מצוינת לשלב את התה לאורך היום.
ויש גם טוויסט בעלילה:
בבנא משקאות החליטו לציין את יום התה הבינלאומי עם קוקטיילים אלכוהוליים מבוססי תה בטעמים חורפיים.

קוקטייל ג'ין אייס תה

60 מ"ל של ג'ין MG
15 מ"ל מונין תה אפרסק
לימון
ג'ינג'ר אייל / סודה
אופן הכנה:
בכוס גבוהה מלאה בקרח מערבבים את המרכיבים.
סוחטים רבע לימון וסוגרים עם ג'ינג'ר אייל או סודה, מערבבים ומקשטים עם לימון.