ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, קיבל בשבוע שעבר הודעת ווטסאפ מרגשת מאחד העובדים בארכיון המדינה, שמצא מכתב ששלח דוקורסקי, כשהיה בכיתה ג', אל זלמן שז"ר, נשיאה השלישי של מדינת ישראל, במסגרת פעילות בבית הספר היסודי 'הבונים', בו למד.
3 צפייה בגלריה
אלי דוקורסקי
אלי דוקורסקי
הכיתה בבית הספר הבונים עם המורה אתי לוסטמן
(צילום: פרטי)
עובד ארכיון המדינה, אלחנן רחמים, עבר על התיק של הנשיא שז"ר, גילה את המכתב, וכשזיהה את השולח, הפתיע ושלח לו תמונה של המכתב שכתב דוקורסקי בכתב ידו, לפני כמעט חמישה עשורים.
ראש העירייה הנרגש השיב לרחמים: "ואוו. הצלחת לרגש אותי. איך הגעת לפיסת ההיסטוריה הזאת?" ורחמים השיב: "בארכיון המדינה אנו עובדים בתקופה האחרונה על תיקי הנשיא זלמן שז"ר. כשראיתי את המכתב הזה, היה לי מוכר השם אלי דוקורסקי, כשהיה כתוב מקרית ביאליק, הבנתי שזה אתה. אכן, מרגש". דוקורסקי הודה לרחמים והוסיף: "מודה לך מקרב לב. אשמח לחומרים נוספים אם תמצא".
3 צפייה בגלריה
מכתב אלי דוקורסקי
מכתב אלי דוקורסקי
אותנטי ומרגש. המכתב
(צילום: ארכיון המדינה)
השבוע סיפר דוקורסקי מדוע שלח את המכתב לנשיא: "כשהיינו בכיתה ג' ביקשה מחנכת הכיתה שלנו ב'הבונים', אתי לוסטמן, לכתוב מכתבים לראשי המדינה, לבקש תמונה וחתימה לתלייה על לוח בכיתה. היו אלה הימים שאחרי מלחמת יום הכיפורים הנוראה. עליי הוטל לכתוב לנשיא שזר".
דוקורסקי הילד ביצע את המשימה ורשם מכתב קצר ותכליתי אל הנשיא שז"ר: "אני תלמיד כיתה ג' מבית הספר הבונים קרית ביאליק, סביניה. אני החלטתי לאסוף חתימות ותמונות של אישים חשובים. אנא בבקשה שלח לי שני מכתבים, אחד לכתובת הכיתה ולכתובת הבית". המכתב נשלח אל משכן נשיאי ישראל, ובסוף המכתב ציין את כתובת הבית וכתובת בית הספר.
3 צפייה בגלריה
אלי דוקורסקי
אלי דוקורסקי
פיסת היסטוריה. אלי דוקורסקי
(צילום: באדיבות העירייה)
כעבור מספר ימים השיב הנשיא לדוקורסקי הצעיר, ושלח אליו את תמונתו ואת חתימתו. באשר למכתב, שמצא את דרכו חזרה לאחרונה לדוקורסקי, אמר: "גיליתי בו שגיאת כתיב (בכל זאת, ילד בכיתה ג'), אך הוא אותנטי ומרגש". אגב, בכיתה של ראש העיר למד גם הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי (שלישי מימין בשורה השנייה).
פורסם לראשונה: 10:14, 07.01.21