זהו עיקרון ותהליך בלתי פוסק בעולם התעשייה והייצור המודרני, השואף למקסימום יעילות ורווחיות באמצעות ייעול וסילוק או צמצום של גורמים מעכבים למיניהם אשר "תוקעים" או מאטים את תהליך הייצור. עבור תהליכי ייצור רבים, שטיפה וניקיון יסודיים של חלקי מיכון קטנים ומרובים המשמשים במסגרת התהליך, מהווה גורם מעכב ומאט שכזה. מכונות תעשיות מתקדמות לשטיפת חלקים אשר קיימות כיום בשוק מאפשרות לייעל משמעותית את התהליך עבור מגוון רחב של מפעלים בעלי תהליכי ייצור שונים, כגון: תחזוקה, שטיפת תבניות, תעשייה מכנית, תעשיית תעופה/חלל, תעשיית הגרפיקה ומפעלי צבע, תעשיית האלקטרוניקה, תעשיית הכימיה וטיפולי שטח.
מכונות לשטיפת חלקים – יתרונות עיקריים קיימים מספר סוגים של מכונות לשטיפת חלקים, לחלקם נגיע מיד. אך בגדול - מהם היתרונות העיקריים של שימוש במכונות שכאלו? מדוע כדאי לבעל מפעל או יזם המקים פס ייצור חדש להשקיע דווקא במכונה לשטיפת חלקים? ובכן, חשוב לקחת בחשבון כי בפסי ייצור רבים נעשה שימוש במיכון הכולל חלקים קטנים רבים וחשובים, אשר כל אחד מהם מצריך ניקוי יסודי מדי יום או מדי הפעלה (מספר פעמים ביום), ופעמים רבות ניקוי זה חייב להיעשות בתנאים מיוחדים. למשל – תוך שימוש בחומרים מיוחדים מסוימים, בטמפרטורה גבוהה או נמוכה, בצורה יסודית אשר תבטיח כי כל חלק יישטף וינוקה בצורה יסודית ואינטנסיבית ועוד. בנוסף, קיים צורך מהותי לשמור ולהגן על רבים מהחלקים המצריכים ניקוי, אשר פעמים רבות עשויים להיות קטנים ועדינים במידה מסוימת. מכונה איכותית, מקצועית ותעשייתית לשטיפת חלקים מבטיחה שטיפה יסודית ומהירה יחסית של כל החלקים הרלבנטיים, תוך שמירה עליהם ועמידה בכל הקריטריונים הנדרשים מבחינת פרוטוקול הניקיון. כך, יכול בית העסק לשמור על המיכון שברשותו תקין ומתפקד לאורך זמן, ולהבטיח כי מיכון זה יתפקד בצורה טובה ואופטימאלית, בין השאר מכיוון שזוכה באופן שוטף לניקיון יסודי, כנדרש על פי הוראות היצרן.
1 צפייה בגלריה
עורך דין תעבורה ערן עקראוי
עורך דין תעבורה ערן עקראוי
אלקטרוטרם
(צילום: באדיבות אלקטרוטרם)
סוגים ומאפיינים של מכונות לשטיפת חלקים קיימים כאמור סוגים וגדלים שונים של מכונות לשטיפת חלקים לתעשייה, אשר נותנים מענה לצרכים שונים ולסוגים שונים של חלקי מיכון, עבורם נדרש כאמור סוג זה או אחר של ניקיון. לדוגמה, קיימות מכונות לשטיפת חלקים המבצעות את הניקיון בטמפרטורה גבוהה או נמוכה. חלקי מיכון מסוימים מצריכים ניקיון בטמפרטורה גבוהה יחסית (למשל – חלקים מסוימים נדרש לנקות בנוזלים הנמצאים בטמפרטורה של 60 מעלות צלזיוס) ואחרים אשר עלולים להיהרס כתוצאה מחשיפה לטמפרטורות שכאלו מצריכים ניקיון בטמפרטורה נמוכה הרבה יותר. קריטריון נוסף הוא מידת הלחץ השורר בתא בו נערך הניקיון. חלקים מסוגים מסוימים מצריכים ניקוי בלחץ גבוה (למשל, מכונות מסוימות פועלות בלחץ של 80 בר, וקיימות מכונות הפועלות גם בלחץ גבוה יותר), כמו גם חלק מהחומרים המשמשים לניקוי עצמו. קריטריון נוסף שכדאי להכיר בתחום זה הוא של מידת הרציפות והאינטנסיביות של פעולת המכונה – מכונות שטיפה מסוימות מתוכננות לעבוד באופן רציף ואינטנסיבי לאורך זמן, ולאפשר ניקוי יסודי ורציף של חלקים רבים. מדובר במכונות אשר עושות שימוש בטכנולוגיה מתקדמת וחומרים ברמת איכות גבוהה ביותר, ומבטיחות כי נוכל להפעיל את המיכון שברשותנו באופן רציף ולאורך זמן, ובצורה שתשמור עליו ותאפשר לו להאריך חיים. זאת בניגוד למכונות אחרות המיועדות לניקוי חלקים תעשייתי אך אינן מיועדות בהכרח לשימוש רציף ואינטנסיבי, ועשויות להתאים למיכון ופסי ייצור מסוגים אחרים. בכל מקרה, חשוב להכיר כי בתחום של שטיפת חלקים יסודית ותעשייתית (מבחינת הכמות, ההיקף, משך הפעילות וכיוצ"ב) קיים כיום מבחר עשיר של מכונות שטיפה בגדלים שונים, קטן, בינוני וגדול, המתאימות לכל סוגי המיכון ופסי הייצור השונים. מכונה מתאימה יכולה לייעל כל פס ייצור, וכך גם את הפרודוקטיביות ומידת הרווחיות של אותו בית עסק. היכנסו לאתר שלנו בקישור >> היכנסו למוצרים למעבדות בקישור >>