יחד עם זאת, כל מי שכבר עשה את הצעד הזה בחייו, יוכל לספר לכם שלא מדובר על עניין של מה בכך, וכמובן שהבניה עצמה כוללת לא מעט שלבים. השלב האחרון והמרגש ביותר הוא שלב האכלוס, אך האם ידעתם שאתם צריכים להגיש בקשה של טופס 4 כדי לעשות את הדברים בצורה חוקית? אם קבלן בנה את הבית זה לא העניין שלכם כי הוא זה שאחראי לדאוג לכל האישורים הנדרשים. לעומת זאת, אם אתם בניתם את הבית, הרי שאתם צריכים לדאוג לקבלת טופס 4 בקלות ולכן חשוב להבין במה דברים אמורים. למעשה, הטופס הזה הינו טופס של הוועד המקומית לתכנון ובניה. ההגשה של הטופס לוועדה, כאשר הוא מלא וחתום, מהווה תנאי לקבלת האישור לאכלוס הבית. אם תהיתם מה המטרה של הטופס, הרי שהיא פשוטה: לאפשר לאותה ועדת תכנון ובניה להבין האם המבנה שזה עתה סיימתם לבנות באמת נבנה בהתאם לתכניות הבניה ובמסגרת ההיתר שקיבלתם. בנוסף, טופס 4 יאפשר לוועדה להבין האם המבנה מוכן לאכלוס מבחינת נושאים ונתונים שונים כמו: חיבור לחשמל, בטיחות באש וכדומה, כך שברור מדוע יש לטופס הזה חשיבות אדירה.
1 צפייה בגלריה
טופס 4 היתרי בניה
טופס 4 היתרי בניה
טופס 4 היתרי בניה
(צילום: FREEPIK)
איך מגישים את הבקשה?
אם חשבתם לרגע שיהיה לכם פשוט לטפל בכל העניין של טופס כמו גם קבלת היתר בניה, כדאי שתדעו שזה כלל לא מדויק. יש תנאים מאוד מדויקים שבהם אתם חייבים לעמוד. בנוסף, על הטופס הזה צריכות להופיע גם החתימות של כל מי שעסק במלאכת בניית הבית ומתן האישורים לו, כמו למשל: המודד שביצע את חלקו בעניין, עורך הבקשה, ועוד. בדיקה של אדריכל חייבת להיות מצורפת לטופס הזה ובה הוא מאשר שיש התאמה בין הבניה בפועל ובין ההיתר שקיבלתם מבעוד מועד. לכן, כפי שאתם רואים, לא מדובר על עניין של מה בכך ולכן, אם אתם כבר מתקרבים לשלבי האכלוס, רצוי מאוד לטפל בנושא הטופס הזה כמה שיותר בצורה כמה שיותר מסודרת, כי למה לדחות הכול לרגע האחרון?
האם יש אנשי מקצוע שיוכלו לעזור לכם בטיפול של העניין?
כבר איבדתם את הרגליים ואת הידיים בכל מה שקשור לטיפול בטופס הזה? אין לכם מושג מאיפה להתחיל ואתם מאוד חוששים שמשהו שוב יידחה ולמעשה לא תוכלו להתחיל לחיות במקום ולאכלס את הבית שבניתם? אפשר להבין ללבכם. ההתמודדות עם טופס 4 אינה פשוטה, ולכן, אם אתם רוצים לעשות את זה כמו שצריך, פנו אל אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום שיוכלו לעזור לכם. בעזרתם תוכלו להיות בטוחים שאתם מגישים את הכול בזמן ובהתאם לכל ההוראות המקובלות. זה יגדיל את הסיכוי שלכם לקבל את האישור המיוחל ולהתחיל לאכלס את בית החלומות שלכם כמה שיותר מהר.