סוגים של ביטוח חיים
יש שני סוגים מרכזיים של ביטוח חיים פרטי כיום: ביטוח חיים למקרה של מוות שבמסגרתו מוענק למוטביו של המבוטח סכום כספי חד פעמי או קצבה חודשית במקרה שהמבוטח נפטר, ביטוח חיים למקרה של אובדן כושר עבודה או נכות המעניקים למבוטח סכום חד פעמי או קצבה חודשית במקרה של אי יכולת לעבוד או במקרה של נכות וכן ישנם תתי סוגי ביטוחים שונים במסגרת ביטוחי חיים כגון: ביטוח חיים למשכנתא שהוא בעצם ביטוח למקרה של מוות של לוקח המשכנתא. מדובר על ביטוח שהבנק שמציע את הלוואת המשכנתא מחייב כל אדם לעשות שכן, אם חלילה יקרה משהו ללווים של הבנק הוא יקבל את החזרי המשכנתא שלו מהביטוח. ביטוח חיים למקרה של מוות בתאונה הוא ביטוח שבמסגרתו מקבלים פיצוי כספי רק במקרה הפרטי של מוות בתאונה, ביטוח חיים פנסיוני שהוא ביטוח מנהלים אשר מעניק גם חיסכון לפרישה שניתן לקבל לאחר היציאה לגמלאות כקצבה חודשית.
מה משפיע על המחיר של ביטוח חיים?
מה שמשפיע על התשלום החודשי לביטוחי חיים הוא כמה פרמטרים:
ראשית כל, התשלום החודשי שיקבע לכם יקבע בהתאם לחישובים שונים שמשקללים את רמת הסיכון שלכם. ככל שהסיכון גבוה יותר, כך התשלום גבוה יותר.
גם המגדר משפיע על התשלום החודשי שכן, נשים חיות יותר מגברים ולכן הסיכון של הגברים גבוה יותר מנשים והמחיר שהם ישלמו על ביטוח חיים לרוב יהיה גבוה יותר
מצב הבריאות הקיים של האדם גם משפיע על הביטוח. כאשר אדם חולה הסכום שהוא ידרש לשלם יהיה גבוה יותר.
עישון משפיע על המחיר החודשי של הביטוח וכן המשקל של האדם, כאשר אדם עם עודף משקל יידרש לשלם יותר.
כמו כן, אם אדם עוסק במקצוע או יש לו תחביב מסוכן כלשהו יתכן שהתשלום החודשי שלו על הביטוח יהיה גבוה יותר.
1 צפייה בגלריה
ביטוח חיים
ביטוח חיים
ביטוח חיים
(צילום: CANVA)
האם כדאי לעשות ביטוח חיים?
לאחר שהבנתם מהו בעצם ביטוח חיים, אתם בוודאי מבינים שאם יש לכם אנשים שתלויים בכם מבחינת הפרנסה שלהם כגון: ילדים, אישה, הורים מבוגרים ועוד או לחילופין אם המצב הכלכלי שלכם לא יישאר כפי שהוא בהעדר המשכורת שלכם, אין ספק כי ביטוח חיים הוא קריטי וחשוב עבורכם. אם אין אף אדם שתלוי בכם מבחינה כלכלית וכן אם ידוע כי המשפחה שלכם תוכל לשמור על אותה רמת חיים שהיא רגילה אליהם גם בהעדר המשכורת שלכם, אז ביטוח חיים הוא פחות רלוונטי עבורכם.
איך בוחרים את ביטוח החיים הטוב לכם ביותר?
בכדי לבחור את ביטוח החיים המתאים לכם, חשוב מאוד לדעת שכיום ישנן חברות שונות שמציעות ביטוחי חיים ועל כן, כדאי מאוד לבחור חברת ביטוח המציעה לכם פוליסת ביטוח חיים שמתאימה לכם מכל הבחינות ומציעה את הכיסוי המקסימלי שתוכלו לקבל במקרה של מוות, נכות או אובדן כושר עבודה בגין כל סיבה באשר היא, במחיר החודשי האטרקטיבי והנוח ביותר עבורכם.