לפני יותר מחודש פרצה שריפה בבניין בן 8 קומות ברחוב אחד העם בקרית ביאליק, ומאז נותרו עשרות דיירים ללא חשמל. "בשעה 3 בבוקר היה פיצוץ של ארון חשמל בקומה הרביעית. כוחות כיבוי אש שהוזעקו למקום כיבו את השריפה שפרצה בבניין, ומאז ועד היום אין לנו חשמל בבניין. אנחנו מחממים סירים על הגז כדי להתקלח. אין מקרר, אין תנור אין כלום. הילדים בדיכאון ובטראומה. זה פשוט הזוי", סיפרה דיירת הבניין.
2 צפייה בגלריה
קצר חשמלי. צילום: פרטי
קצר חשמלי. צילום: פרטי
קצר חשמלי. צילום: פרטי
לדברי התושבים, חברת חשמל רוצה הרבה כסף על מנת לתקן את מערכת החשמל בבניין, והדיירים לא יכולים לעמוד בדרישת התשלום. "יש פה אנשים מעל לגיל 90, אנשים נכים, אנשים שחייבים מקצבה של 3,000 שקל מהביטוח הלאומי, ודורשים מהם שישלמו בפעם אחת 4,000 שקל.
"מאיפה להם את הכסף. זה אחרי שכבר שילמו כסף לקבלן סכום של 5,500 שקל כל אחד, כי כל הארונות שרופים וצריך לסדר את הכל. חוץ מאדם נכה אחד שהביאו לו גנרטור כל הדירות, ללא חשמל. בלי חימום בימים הקרים בלי אור", סיפרו התושבים.
לאור המקרה תלמידי אורט קרית ביאליק נרתמו לסייע לדיירים. בהודעה שהפיצו להורים ביקשו מהם לתרום כל אחד כפי יכולתו, כאשר הכסף ייאסף על ידי נציגי מועצת התלמידים ביום שלישי לאחר חופשת החנוכה.
2 צפייה בגלריה
בניין. צילום: נחום סגל
בניין. צילום: נחום סגל
בניין. צילום: נחום סגל
"מדובר ביוזמה של התלמידים", סיפר מנהל בית הספר, רמי פורת: "אנחנו כמובן נרתמנו לסייע להם. כל הכספים שיאספו יועברו לטובת דיירי הרחוב. אם לצורך תשלום החשמל, או לכל צרוך אחר שיש להם".
אמש (ראשון) בשעה 16:00 התקיימה ישיבה בה לקחו חלק ראש העיר, אלי דוקורסקי, נציגי חברת החשמל, נציגי עמיגור ונציגי הדיירים במטרה למצוא פתרון לבעיה בבניין.
מעיריית קרית ביאליק נמסר: "בישיבה הוחלט כי חברת חשמל תחל היום (שני) את העבודות במקביל לעבודת הקבלן, ולא אחרי שיסיים. כמו כן הוחלט לפרוס לתושבים את הסכום אותו הם נדרשים לשלם לתשלומים".
מחברת החשמל נמסר: "עם הצגת האישור לפינוי האזבסט מהבניין ביום שישי, חברת החשמל תיכנס לביצוע העבודות במקביל לעבודת הקבלן הפרטי, כך שלוח הזמנים יקוצר ככל שרק ניתן. כמו כן, החברה תציע ללקוחות פריסת תשלומים נרחבת לנוחותם המרבית.
"בהתאם להצהרת החשמלאי, הוא אמור לסיים את העבודה בעוד כשלושה שבועות אך יעשה מאמצים לסיים עם סיום עבודות חברת החשמל, שיסתיימו בעוד כשבוע. בכך, תוסר כל סכנה בטיחותית לדיירים, כך שתהיה אפשרות להחזיר את החשמל למבנה".