1 צפייה בגלריה
כך ייראה המתחם. קניון בסגנון אירופי | הדמיה: יח"ץ ביקל אאוטלט סנטר
כך ייראה המתחם. קניון בסגנון אירופי | הדמיה: יח"ץ ביקל אאוטלט סנטר
כך ייראה המתחם. קניון בסגנון אירופי | הדמיה: יח"ץ ביקל אאוטלט סנטר
בנתניה ייפתח מרכז הקניות "ביקל אאוטלט סנטר", קניון אאוטלט בסגנון אירופי, הגדול מסוגו בישראל. הקניון ייפתח באזור התעשייה הצפוני של נתניה, במקום שבו פעל קניון הדרים, שמלבד סניף משרד הרישוי וסופרמרקט מרשת שופרסל-דיל הפועלים בו, עמד בשנים האחרונות ריק כמעט לגמרי. הקניון יחל את פעילותו בתחילת שנת 2020.
ד"ר גדעון ביקל, בעלי המתחם ויזם הפרויקט, רכש את קניון הדרים לפני כעשר שנים. "התלבטנו איך להחיות את הקניון, שהיה אז קטן ושומם יחסית, והחלטנו לבדוק מה הציבור רוצה. באמצעות מחקר שביצעה חברת גיאוקרטוגרפיה, הגענו לרעיון של קניון עודפים ('אאוטלט'), שישאב השראה מקניונים דומים באירופה ובארצות הברית. זה יהיה קניון האאוטלט הגדול ולהערכתי גם היחיד בסגנונו בארץ. מה שבטוח, שבאזור שבין חדרה לפתח תקווה הוא בהחלט היחיד", הוא מסביר.
הקניון החדש יתפרש על פני 22,000 מ"ר ברוטו, ויכלול חנויות אאוטלט מהחברות המובילות בארץ, כדוגמת פוקס, דלתא, גלי, הגרה, גולף ועוד. מיקום הקניון הוא חלק מתוכנית מתאר לשדרוג אזור התעשייה הצפוני של נתניה, הכוללת בין היתר גם את העתקת תחנת האוטובוסים המרכזית של העיר לאזור, והעברת תחנת הרכבת כ-300 מטרים צפונה ממיקומה הנוכחי. בהמשך, מתכוון ביקל להרחיב את המתחם באמצעות הקמת שני מגדלי תעסוקה, כפי שתאפשר תוכנית המתאר החדשה.
לדברי ביקל, בשונה מקניוני עודפים קיימים בארץ, "אאוטלט ביקל סנטר" לא ימכור בעיקר מוצרים עודפים שנשארו מעונות קודמות. רוב המוצרים שיימכרו יהיו מוצרים חדשים ומקוריים, שמחירם יהיה נמוך מבסניפים אחרים. "כשאתה מוכר סחורה במחיר נמוך לאורך כל השנה, אתה יוצר חלופה הולמת לקניות באינטרנט, ולנסיעות שופינג לפולין או למדינות אחרות", הוא מסביר.
עוד מגלה ביקל, כי על פי סקר שנערך באחרונה בקרב מדגם של יותר מ-500 אנשים תושבי האזור, בקניון החדש צפויים לבקר 15,000-12,000 איש ביום. "מדובר במספר עצום, שמתווסף לכמה אלפי אנשים שכבר היום מגיעים למתחם מדי יום לטובת ביקור בסופרמרקט או במשרד הרישוי, כך שבפועל, המספרים הם אפילו גבוהים יותר וצפויים להגיע לכ-20,000-15,000 מבקרים ביום", הוא אומר. "אמרתי בהשקה ואני חוזר על דבריי ומחזק אותם: מי שיצטרף לרשתות שכבר חתמו על חוזי שכירות אצלנו — ירוויח".
סגן וממלא מקום ראש העירייה, אלי דלל, הממונה על ההנדסה, התשתיות, התחבורה ואזורי התעסוקה, אשר פעל בעבר להשארת משרד הרישוי באזור התעשייה הצפוני, נכח גם הוא בהשקת הקניון החדש. "אני שמח על המתחם החדש שעומד לקום. המיקום מעולה, עם נגישות טובה לכביש 57 ולאזור תחנת הרכבת.
האזור הזה עומד להתפתח בצורה בלתי רגילה. בשנים האחרונות הקניון הזה היה די ריק, למעט משרד הרישוי, שפעלתי אישית שיישאר שם וישמש גם הוא עוגן באזור. כשביקל רכש את הקניון לפני כעשר שנים, הוא החליט להשקיע בקניון הזה, ואכן כך הוא עושה כעת. השקת המתחם הזה היא פריצת דרך באזור, ואנחנו בטוחים שהיא תביא לפריחה ולשגשוג של האיזור כולו".