לבית החולים לניאדו בנתניה פונה הבוקר (6.2) תינוק שנולד הלילה ואושפז בפגייה. הוא הועבר לסדרת בדיקות דחופה.
2 צפייה בגלריה
תינוק חולה, פג. אילוסטרציה: pixabay
תינוק חולה, פג. אילוסטרציה: pixabay
תינוק חולה, פג. אילוסטרציה: pixabay
בשעה 07:00 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון על פעוט שככל הנראה נולד לפני מספר שעות ונמצא ברחוב בנתניה כשהוא עטוף במגבת. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים פעוט במצב יציב בהכרה כשהוא סובל מהיפותרמיה קלה.
חובש רפואת חירום במד"א דניאל אברג'יל סיפר: "כשהגעתי לרחוב אישה בשנות ה 40 סימנה לי מהחלון לעלות אליה לדירה, היא סיפרה לי שהיא מצאה את התינוק ברחוב והעלתה אותו אליה הביתה. בדקתי את התינוק שהיה בהכרה ובכה, הוא סבל מהיפותרמיה קלה ועטפתי אותו בשמיכות כדי לחמם אותו. הכנו את הניידת טיפול נמרץ לקראתו והדלקנו את החימום ברכב ופינינו אותו להמשך בדיקות בבית החולים לניאדו בעיר כשמצבו יציב".
הבוקר התברר, כי עובדת זרה שיצאה מביתה היא זו שהבחינה בתינוק הנטוש. התינוק אותר כשלגופו רק חיתול, והוא סבל מהיפותרמיה קלה. היא אספה את התינוק, לקחה אותו לביתה והזעיקה צוות של מגן דוד אדום. בהמשך, פונה התינוק לפגייה בבית החולים לניאדו.
2 צפייה בגלריה
המקום שבו נמצא התינוק שננטש (צילום: עידו ארז)
המקום שבו נמצא התינוק שננטש (צילום: עידו ארז)
המקום שבו נמצא התינוק שננטש (צילום: עידו ארז)
על פי ההערכות, התינוק נולד כמה שעות קודם לכן וסיבת נטישתו ככה באמצע הרחוב – טרם ברורות. זמן קצר לאחר שפונה לבית החולים, הגיעו גורמי הרווחה של עיריית נתניה לבית החולים כדי ללוות את התינוק. התושבים בנתניה שנחשפו לסיפור היו מזועזעים וכועסים. "העולם שלנו הוא הפוך אחד", אמרה התושבת רחל. "אחת מבקשת מבורא עולם ילד והשנייה זורקת אותו לפח".
התושבת גילה הוסיפה: "זה נורא. מה שעולה לי בראש בשניה זאת זה איך מרגיש זוג שלא מצליח להביא ילד לעולם".
התושבת צביה כתבה: "פשוט מזעזע לקרוא את זה. איך אפשר לנטוש תינוק שרק נולד ככה ליד הפח?".
"הוצא צו חירום והתינוק נמצא כרגע עם הרווחה"
אתי ליטיג, אחות אחראית פגייה לניאדו סיפרה כי הצוות קיבל את התינוק ואחרי כמה דקות כבר הועבר לבדיקות, לא לפני שחומם מהקור ממנו הגיע. "הוא תינוק חמוד מאוד", סיפרה והוסיפו: "הוא יישאר בהשגחה, כאשר המשטרה והרווחה כמובן מלווים אותנו. אנחנו נעשה את החלק שלנו על הצד הטוב ביותר בתקווה שיימצא לו בית בהמשך כשיתאושש".
מעיריית נתניה נמסר: "היום בשעות הבוקר המוקדמות התקבלה הודעה למינהל הרווחה על-ידי המשטרה כי נמצא תינוק בן יומו בסמוך לפח אשפה. התינוק הועבר לבית החולים לניאדו לטיפול רפואי ולבדיקות נוספות.
הוצא צו חירום והתינוק נמצא כרגע במשמורת הרווחה. ההחלטות לגבי ההשמה שלו ייקבעו בהמשך ובהתייחס לתוצאות חקירת המשטרה".