במקרים מסוימים עלולים להיווצר פערים בין התשלום בפועל, לבין התשלום האמיתי אותו היינו אמורים לשלם. לפיכך, צוות המומחים של טקס החזרי מס החליט להתגייס ולשפוך אור על הנושא
חובת תשלום מס הכנסה בישראל כאזרחים שומרי חוק, העובדים מידי חודש בחודשו לפרנסתנו, כולנו מפרישים באופן קבוע הפרשות בסכומים משתנים, וביניהם עבור מס הכנסה. על פי חוק פקודת מס הכנסה בישראל, כל אזרח ישראלי בעל הכנסה מסוימת, בין אם בארץ ובין אם בחו"ל, יחויב בתשלום מס, הנקרא מס הכנסה. סכום התשלום המופרש מהמשכורת החודשית הוא בראש ובראשונה נגזרת של סכום ההכנסה החודשית, ובנוסף, מושפע גם ממדרגות המיסוי השונות, הנקבעות על פי קריטריונים והטבות לאוכלוסיות מסוימות, כפי שהמדינה החליטה, כשלמעשה, כל נקודת זכות משמשת לקיזוז סכום מסוים מחובת התשלום הסופית למס ההכנסה.
1 צפייה בגלריה
טקס שירותים פיננסים
טקס שירותים פיננסים
טקס שירותים פיננסים
(צילום: PIXABAY)
מה זה החזרי מס? חובת תשלום המס של כל אזרח נקבעת עוד בתחילת שנת המס, על ידי רשויות המס. כתוצאה משיטת חישוב זו, במקרים רבים נוצרים פערים בין תשלום המס ששולם בפועל, לבין התשלום הנכון, לאחר חישוב של כלל נקודות הזכות הרלוונטיות, אותו היינו אמורים לשלם. כאשר מדובר בהפרש חיובי, הרי שתוכלו להגיש בקשה להחזר מס, בכדי לבדוק את זכאותכם. חשוב לדעת כי בדיקת זכאות להחזר מס קיימת הן עבור שכירים והן עבור עצמאיים. אמנם התרגלנו לחשוב ולהאמין שתמיד רק לוקחים מאיתנו, אך ממצאי דו"ח מבקר המדינה מראים כי, קיימים אצל רשויות המס עודפי גבייה של למעלה מ-8 מיליארד ₪. סכום עצום זה שוכב לו שנים ללא דורש, היות ואנשים רבים חוששים להתחיל בהליך בירוקרטי של בדיקת החזר מס וחלקם אף מאמינים שלא כדאי "להעיר את המתים" ברשות המיסים ולהסתכן בסופו של הליך בהוצאות נוספות במקום החזרים.
מי זכאי להחזר מס? ככלל, קיימים מגוון סיבות ואפשרויות אותן קבעה המדינה כמזכים בהחזרי מס, מתוך רצון להיטיב עם אוכלוסיות מסוימות. בין הסיבות הנפוצות והמוכרות נכללים: שינוי מקום העבודה – כגון עזיבה, פיטורין שבתון ועוד, כמו גם, שינויים פרסונאליים – דוגמת חתונה, גירושין, לידות ואף מגורים ביישובי פריפריה. חשוב לדעת כי ישנם מקרים רבים נוספים בהם מגיעים לכם החזרי מס לשכירים או החזר לעסק, אנו ממליצים שתבצעו בדיקת זכאות להחזר מס מהסיבה שמדובר בסכומי כסף המגיעים לכם בזכות, ויכולים להגיע אף לעשרות אלפי שקלים.
אז איך מגישים בקשה להחזר מס? את בקשת החזר המס ניתן להגיש באופן עצמאי, או דרך חבה מנוסה ומקצועית. היות ובסופו של דבר מדובר בהליך בירוקרטי, המצריך הגשתם של מסמכים רבים, אנחנו ממליצים להיעזר בצוות המומחים של טקס פיננס להחזרי מס, בכדי לחסוך זמן ואף להימנע ממצב אפשרי בו בסופו של תהליך תחויבו בתשלום נוסף במקום לקבל החזר.