הוא רק בן 35 וכנראה מנהל הכספים הצעיר ביותר בכללית. תגידו מזל טוב לרואה חשבון יותם פוגל, תושב תל אביב, נשוי לשני, עורכת דין ואבא גאה לאלון בן השלוש ופלג בן השנה, שנכנס החודש לתפקידו כמנהל הכספים החדש של מרכז רפואי כרמל מקבוצת כללית.
במסגרת תפקידו יותם יהיה אחראי על ניהול תקציב ביה"ח בהיקף של כ-850 מיליון ש"ח בשנה, ותחת ניהולו יעבדו 14 עובדים המאיישים שלוש מחלקות. מחלקת חשבות - האחראית על הנהלת חשבונות, תשלומים לספקים ומעקב חייבים. מחלקת הכנסות - האחראית על ביקורים במרפאות, טפסי התחייבות מול הקופות וגורמי חוץ, ועל מחלקת כלכלה ומידע - האחראית על תקציבים, תמחור פעולות וריכוז המידע ממערכות המחשוב.
2 צפייה בגלריה
בית חולים כרמל
בית חולים כרמל
בית חולים כרמל
(יח"צ)
"יש לי רצון לעשות שינוי ולבחון דברים לעומק," אומר יותם. "אני מאמין בחשיבה מחוץ לקופסה, בפיתוח תהליכים אוטומטיים להקלת בירוקרטיה ובהכנסת פתרונות מחשוב מתקדמים".
בתפקידו הקודם שימש יותם כמנהל מחלקת חשבונאות בתי חולים בכללית. שם היה אחראי על ניהול ודיווח חשבונאי של 14 בתי החולים של הכללית בפריסה ארצית בהיקפים של מיליארדי ש"ח בשנה תוך מתן הנחיות מקצועיות, ניתוח והצגת תוצאות פעילות בפני הנהלת הכללית ומשרד הבריאות.
"צברתי ניסיון ונקודת מבט רחבה לגבי תפקידם של בתי החולים בתרומה לבריאות תושבי ישראל. אני מביא איתי לתפקיד את הקשר ותפיסת ההנהלה לגבי שילוב בתי חולים כחלק משלים לטיפול במסגרת הקהילה. ההיכרות שלי בעבודה מול גורמים רגולטוריים תסייע ליישם מדיניות לצמצום בירוקרטיה ושימת דגש על רציפות הטיפול עבור האזרח".
רו"ח יותם פוגל, בוגר תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני בכלכלת עסקים עם תיזה בתחום בתי החולים מאוניברסיטת בר אילן. במסגרת העשייה החברתית מכהן כדירקטור בקרן ההשתלמות לעובדים במקצועות הפרא רפואיים, בה הוא חבר בוועדת הביקורת ובוועדת ההשקעות, הוא חבר בנבחרת הדירקטורים החברתית ג'וינט ישראל אלכא מטעם המכון למנהיגות וממשל, חבר בוועדה להקמת נבחרת הדירקטורים מטעם לשכת רואי החשבון והשתתף בתוכנית בינלאומית בפינלנד בנושא כלכלה ופיננסים ובילדותו היה מוביל כמרכז צעיר בתנועת הצופים.
"אני שמח על ההזדמנויות שניצבות בפני, כך שאוכל לתרום מהידע שלי ומראיית עולמי שלעיתים היא חדשנית ושונה מעצם היותי פעמים רבות הצעיר בחדר." אומר יותם. "רוח התנדבות ותרומה לקהילה היא חיונית עבורי ואני חש כי היא תורמת לי רבות, משפרת אותי ומאפשרת לי להכיר את נקודת מבטו של האחר".
יותם משמש גם כרו"ח ועדת המכרזים הארצית לעניינים כלליים של הכללית, רו"ח ועדת המכרזים לנושא מחשוב ורו"ח בקרן רווחה של רופאי הכללית.
2 צפייה בגלריה
בית חולים כרמל
בית חולים כרמל
בית חולים כרמל
(יח"צ)
"ביה"ח כרמל הוא דוגמה למצוינות ושילוב רפואת קהילה ובתי חולים ברמת המרחב, בהתאם לאסטרטגיית כללית וזו גם אחת הסיבות לכך שבחרתי להצטרף אליו", אומר יותם, "פתרונות לעבודה היברידית עבור הרופאים, האחיות והעובדים הפרא רפואיים, שילוב צרכים בין מרפאות לבין בית החולים הם אלו שיובילו את ביה"ח להצלחות נוספות. במטרה להעניק רפואה מודרנית, יעילה, נוחה ומהירה לתושבי חיפה ורכס הכרמל בפרט ולכלל תושבי ישראל בכלל. אפעל לשיפור תשתיות בית החולים, הרחבת הפעילויות, לרבות סוגי הניתוחים והטיפולים החדשניים הניתנים במרכז הרפואי".
יותם מתייחס לצוות העובדים שלו במחלקת הכספים ואומר:
"יש כאן צוות כספים חזק, דומיננטי ומגובש, העובדים במחלקה מאוד מקצועיים ושירותיים. עובדי המחלקה מאוד מחויבים ומזדהים עם בית החולים, וזאת מתוך ידיעה כי עבודתם משפיעה על חייהם של אנשים רבים. מחויבות זאת באה לידי ביטוי ברצון לפתור בעיות, להוביל תהליכים ולשמש דוגמה עבור שאר בתי החולים של כללית".
כשיש לו זמן פנוי יותם מתאמן, משחק כדורגל, אוהד את מכבי חיפה, מטייל, קורא ומתגעגע כבר לחופשות ולמפגשים עם חברים והמשפחה המורחבת טרום עידן הקורונה.
"חשוב לזכור שהמטרה המרכזית היא מתן טיפול איכותי, מקצועי, בטוח ויעיל תוך שיפור אורח החיים הבריא של תושבי ישראל", מסכם יותם. "השאיפה היא שבעוד מספר שנים נוכל להסתכל אחורה בגאווה, ולראות את השינויים שעשינו לטובת בית החולים ותושבי הסביבה".