יש כמה ציוני דרך בחיינו שאי אפשר שלא לחגוג מדי שנה – יום הנישואין זה אחד מהם. בזמן שבו כמעט כמחצית מבריתות הנישואין מסתיימות בכי רע, אפשר להגיד בבטחה שכל יום נוסף שזוג חוגג זו הצלחה גדולה לשני הצדדים, וגם עדות לחיי משפחה בריאים, הדדיים ומפרים. וכשמגיע היום הגדול, אחת הדרכים להדגיש את חשיבות ההישג – זה באמצעות הענקת זר פרחים בעל משמעות עמוקה.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

הידעתם, קיימת מסורת המשייכת פרח סמלי לכל שנה בעלת משמעות בחיי הנישואין. כמו בחיי ילד, חמשת השנים הראשונות זוכות לציון מיוחד, בעוד שבשלבים מאוחרים יותר מקובל יותר לחגוג רק מספרים עגולים יחסית.
פרחים סימבוליים לכל שנה ולכל מספר עגול:
שנה – ציפורן
זאת כסמל לאהבה צעירה ומלאת תשוקה.
שנתיים – קוסמוס
המסמל אהבה בוגרת יותר.
שלוש שנים – חמנייה
פרח זה מהווה סמל לאתגרים שהנישואין כבר עמדו בהם והנכונות לפנות תמיד אל אור השמש ולהתגבר על כל משכול.
ארבע שנים – גרניון
פרח הגרניון מסמל את האיחוד ההולך ומעמיק של בני הזוג שנהיים עם הזמן לשלם אחד - בגוף, בלב ובנפש.
חמש שנים – חיננית
פרח זה מסמל נאמנות ואהבה נצחית, כך שהוא בהחלט מדבר בפני עצמו.
עשר שנים – נרקיס
נרקיס הוא פרח מעניין מאוד שיש לו עוד משמעויות מלבד האהבה העצמית. מה שמייחד אותן, הוא שפרח נרקיס אחד בלבד הוא קטן ולא מרשים במיוחד, אך כשמאגדים זר נרקיסים יחד, הם מלבלבים באופן הרבה יותר מרשים – ממש כמו המשפחה האיתנה שהקימו שני בני הזוג שצלחו את העשור הראשון שלהם יחד.
חמש-עשרה שנה – ורד
כמובן, הורד הוא תמיד סמל האהבה, ודווקא במעמד של עשור וחצי לאחר החתונה, לדוגמא בחנות קטנה בחיפה מצאנו זר וורדים הנקרא "אהבה אינסופית" מבית חנות פרחים Sflower זר נהדר המהווה את הדרך המושלמת להראות שהזוג שמר על גחלת האהבה במשך כל החיים המשותפים, בטוב וברע.
עשרים שנה – אסטר
בעבר האמינו שלפרח זה סגולות מיוחדות המעניקות חוכמה ותבונה, כך שזו דרך מושלמת לסכם עשרים שנות נישואין.
עשרים וחמש שנה – איריס
פרח זה מסמל את הרוח, האהבה והאווירה של עיר האורות – פריז, והוא גם עמיד וססגוני, ממש כמו זוגיות שנמשכת כל כך הרבה זמן ושומרת על הקשר האדוק בין שני אנשים קרובים.
שלושים שנה – ליליות
פרחי הליליות מסמלים לעתים קרובות אימהות, מעבר משלב אחד בחיים למשנהו, וזה אופייני לשלב זה בחיי בני הזוג, כשהילדים עוזבים את הקן, לעתים מגיעים לגיל גמלאות ומתחילים תקופה חדשה – יחדיו. פרח זה יסמל נקודת מעבר זו באופן מעולה.
ארבעים שנה – גלדיולה (סייפן)
משמעות השם גלדיולה הוא "חרב", כך שפרח זה יכול לשדר לאדם אהוב שלא משנה כמה זמן עבר, הקשר ביניכם עדיין "מפלח" את לבכם ואתם עדיין מאוהבים כמו בפגישה הראשונה.
חמישים שנה – ורדים צהובים וסיגליות
חמישים שנה יחד, זהו הישג מרשים ומדהים, וכאות הערכה לנאמנות שכזאת, ליובל יש שני פרחים סמליים. פרחים אלה משלימים אלו את אלו ומהווים משל לשתי נפשות שנשזרו זו בזו והעצימו אחד את השני.
עכשיו, כשאתם יודעים איזה פרח מסמל את יום הנישואין המיוחד שלכם, תוכלו לבחור את הזר המקסים והמרגש ביותר שיהווה עדות חיה לאהבה האינסופית שאתם רוכשים זו לזה.
בחירה בסוג הפרח זהו רק שלב ראשון בגיבוש הזר המושלם לחגיגת יום הנישואין – ניתן לבחור את צורת העיטוף וההגשה, להוסיף מתנות קטנות ומלאות רגש, וכמובן, לארגן אירוע מרגש ורומנטי שתמיד יחזיר אתכם למקום ממנו התחלתם את המסע הזה – ההתאהבות הראשונית.