גם אחרי תהליך הגמילה עצמו חשוב מאוד להכיר בבעיה שהובילה להתמכרות ולטפל בה באופן שורשי וזאת בכדי שהאדם לא יגיע למצב שבו הוא משתחרר ממרכז גמילה נקי וחוזר מהר מאוד לשימוש בסמים מכל סוג או לצריכת אלכוהול.
הקושי בגמילה מאלכוהול
אלכוהול הוא זמין, חוקי ואף נורמטיבי. לא מעט אנשים שותים משקאות אלכוהוליים כיום בגיל המתאים במסיבות, באירועים שונים או אפילו מדי שבוע, סתם כך בביתם במפגש עם חברים, עם בן הזוג או עם עצמם. צריכת אלכוהול היא חוקית וכאשר צורכים אלכוהול במינון הנכון, הכל בסדר. יחד עם זאת, דווקא בשל העובדה שהאלכוהול כל כך זמין ודווקא בשל העובדה שהוא חוקי וניתן לרכוש כמה שרוצים החל מגיל מסוים ולשתות כמה שרוצים, הרי שיכולה להיווצר תלות רגשית שקשה לעמוד בפניה. ההתמכרות הגופנית לאלכוהול היא חזקה מאוד והגמילה הגופנית ממנו היא אחת מהגמילות הקשות. יחד עם זאת, חשוב מאוד לזכור שמדובר על גמילה קשה אך אפשרית. לכן, אם אדם קרוב אליכם מכור לאלכוהול ואיננו יודע כיצד להיגמל, זה הזמן לבחור עבורו מכון גמילה מאלכוהול אשר ידוע שיש בו צוות מקצועי ומנוסה בתחום סיוע בתהליך גמילה מאלכוהול. הצוות המקצועי שמכיר את הקושי שבגמילה מאלכוהול, ידע כיצד לסייע לאדם להתמודד עם התופעות הגופניות והנפשיות השונות בתהליך הגמילה וכן, לאחר פרק הזמן שבו הגוף מתנקה הוא יעניק לו את הכלים הרלוונטיים והתמיכה הרלוונטית לצורך התמודדות בחיי היומיום ללא אלכוהול.
1 צפייה בגלריה
התמכרות לאלכוהול וסמים
התמכרות לאלכוהול וסמים
התמכרות לאלכוהול וסמים
(צילום: canva)
מרכז גמילה מסמים- מדוע זה חשוב?
גם גמילה מסמים היא בהחלט דבר לא פשוט. כיום ישנם לא מעט אנשים שצורכים סמים קשים או קלים. ההתמכרות לסמים היא קשה מאוד ולא פעם גם אם האדם מאמין שהוא יכול להספיק מתי שהוא רוצה, הוא טועה לחלוטין. חשוב להבין כי התמכרות לסמים עלולה לפגוע בחייו של האדם בצורה מהותית. אדם שמכור לסמים לא ימצא עבודה לרוב, יפגע בסובבים אותו וכמובן עלול לפגוע גם בבריאות הגופנית שלו בצורה חמורה מאוד. מעבר לכך, מכור ימצא את עצמו לא פעם חי בין מנת סמים אחת לאחרת ובשל כך מגיע למצב של חובות כבדים שנוצרים מקניית סמים. תהליך גמילה מסמים הוא תהליך חשוב מאוד שכדאי לבצע אותו רק במרכז גמילה מסמים. ניסיון להיגמל מסמים באופן עצמאי זה בהחלט לא פשוט ובכדי להתמודד בצורה הטובה ביותר עם תסמיני הגמילה חשוב מאוד לבחור מרכז גמילה מסמים שיש בו צוות מקצועי ומנוסה שיודע כיצד לסייע לכל מכור להתמודד עם תסמיני הגמילה בצורה נכונה וכן, לסייע לו בשלב הבא, לאחר שהגוף שלו מתנקה מהסם, להבין מדוע הוא התמכר וכיצד הוא יכול להימנע שוב מהתמכרות.
אין ספק שמכון גמילה מהווה צעד חשוב מאוד למכורים לאלכוהול, לסמים ואף להתמכרויות. מרבית הפעמים אדם לא יצליח באמת להיגמל בלי עזרה מקצועית ובעיקר בלי מקום תומך שבו הוא מצוי 24 שעות ביממה בתהליך הניקוי שבגמילה ומקבל את הסיוע הרלוונטי לו. מאוד קל לחזור לסם אם אין מעגל תמיכה מקצועי מקיף שיודע כיצד לסייע לאדם לא לגשת לסם בתהליך הגמילה ועל כן, כדאי מאוד לבחור במרכז גמילה מקצועי עבור כל התמכרות.