אנשים רבים אוהבים להניח שטיחים בבית ובמשרד. מוצאים אותם רבות גם בבתי מלון והארחה, באולמות תרבות ועוד. קיימים סוגים שונים של שטיחים: כאלו מקיר לקיר, אחרים ניידים העשויים בעבודת יד, ויש מיוחדים אחרים. כל שטיח עלול להתלכלך ממזון ומשקה, מנעליים, מחיות מחמד, מטיפות דם הזולגות או שתן של ילדים קטנים ו/או גורי כלבים וחתולים ועוד. כאשר הדבר קורה יש צורך לנקותם. ניקוי שטיחים בדרך הטובה ביותר נעשה באמצעות חברה מקצועית אשר מתמחה בכך. יש ברשותה תשתית מתאימה לעבודות אלו ולאחרות דומות. היא כוללת צוות עובדים מיומן ומיכון חשמלי מתאים.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

חברה מקצועית פועלת בשיטתיות ולהלן 5 טיפים שכדאי להכיר על ניקוי שטיחים.
1. לא מומלץ לבצע ניקוי מקומי בצורה עצמאית באמצעות תכשירים אותם רוכשים בחנויות. הניקוי הנ"ל, לרוב, אינו יעיל, ולעיתים, אף מסבך את המצב. הכתמים עלולים להימרח מינון לא נכון של חומר אף עלול להזיק. התוצאה היא שמראה השטיח יהיה מכוער עוד יותר מאשר לפני כן. קיימת סכנה נוספת והיא לפגיעה בשטיחים יקרי ערך כמו: פרסיים, אפגניים, מעבודת יד העשויים מחומרים טבעיים וכדומה. טיפול שאיננו מקצועי עלול לפגוע בהם והנזק הכספי עלול להיות גבוה.
2. ניתן לנקות כל שטיח בחברה מקצועית. כמובן, כל ניקוי נעשה בדרך שונה. שטיחים מקיר לקיר בבית הלקוח ושטיחים ניידים לרוב, במפעל של החברה, אבל גם בבית הלקוח (עם עדיפות לדרך הראשונה). ניתן להביא אותם עצמאית, אבל חברות רבות מספקות גם שירותי הובלה והחזרה.
3. בחירה בחברה המבצעת ניקוי מקצועי באמצעות מכשור חשמלי וציוד נוסף. התהליך מתחיל בשאיבת אבק יסודית עם שואב אבק תעשייתי בעל עוצמה המצליחה לשאוב את הלכלוך הקיים ומכינה את השטיח לפעולה הרטובה. בשלב הבא, מפעילים מכונה חשמלית אחרת המזריקה מים נקיים מתוך מיכל המצוי בה שמהולים בהם חומרי ניקוי. הם ממיסים את הכתמים, ולאחר מכן, הם נשאבים חזרה אל תוך מיכל אחר המצוי בה. כבר בשלב זה, רואים את המים השחורים הנשאבים ומבינים כי תהליך הניקוי מצליח. במידת הצורך, חוזרים על הפעולה שנית, ואם נשארים עדיין כתמים עקשניים, מנסים להסיר בעזרת מברשות עם שיער רך כדי לא לפגוע בסיבי השטיח.
4. לוודא שבחברה קיימת חשיבה על הפרטים הקטנים - חברה מקצועית משתמשת בחומרי ניקוי מיוחדים המותאמים לסוג השטיח ועל ידי כך מקבלים תוצאות ניקוי נהדרות. ניקוי של שטיחים בעבודת יד נעשה על פי סיבי השטיח ובזהירות רבה. כך, שהינו בטוח ומקצועי לחלוטין. ייבוש השטיחים נעשה בצורה יעילה. בקיץ הוא נעשה במהירות, ובחורף, ניתן להשתמש במאווררים מיוחדים המזרזים את התהליך.
5. הכנות מתאימות – במידה והניקוי נעשה אצל הלקוח יש להכין את המקום היטב. משמעות הדבר הוא פינוי כל הריהוט ויתר חפצים מחלל החדר על מנת להותיר שטח ריק. הדבר הכרחי כדי למנוע פגיעה בחפצים רגישים, כי ידוע שהניקוי נעשה באמצעות מים רבים. חברות רבות יכולות לסייע בפינוי לפני התחלת הניקוי בתוספת תשלום, ואנשים מוגבלים יכולים, בהחלט, לבקש שירות זה. תהליך הניקוי אורך מספר שעות והדבר תלוי בגודל השטח, בתנאים הקיימים במקום ועוד.
ניקוי שטיחים ניידים במפעל נעשה מעט אחרת. תחילה מנערים אותם על ידי מכונה מיוחדת ולאחר מכן, עוברים השטיחים תהליך רחיצה בשיטות דומות תוך כדי מתן תשומת לב לשטיחים יקרים ורגישים. מומלץ לשנן טיפים אלו ואף לוודא עם החברה שאכן תהליך הניקוי יתבצע כך. ניתן לקבל הסברים משלימים באתר החברה ו/או באתרים המתמקדים בתחום.