במובנים רבים ניתן לומר כי דגם הדגל של אחת מיצרניות הרכב הגדולות והמצליחות ביותר בעולם – טויוטה קורולה, הוא הרכב המשפחתי הפופולארי ביותר בכל הזמנים וכזה אשר הציב את הסטנדרטים עבור דורות רבים של מכוניות משפחתיות שבאו אחריו. בישראל פופולארית הקורולה לא פחות (ובמקרים רבים הרבה יותר) מאשר במדינות אחרות. את עולם הרכב כבש בסערה (וספציפית את שוק הרכב הישראלי) הדגם המדובר של החברה – טויוטה קורולה בגרסה היברידית. רכב זה הגיע לארץ בתחילת 2019.

1 צפייה בגלריה
טויוטה
טויוטה
טויוטה
(באדיבות מתם מוטורס טויוטה חיפה)

הסטנדרטים שקובע הדגם ההיברידי של טויוטה קורולה באים לכדי ביטוי בכמה מובנים שונים. בתור התחלה, ההנעה ההיברידית היא מההצלחות העולמיות המסחררות ביותר של החברה, אשר השיקה את הדגם ההיברידי הראשון לקראת סוף שנות התשעים של המאה הקודמת, ומאז הכתיב את הטון והכיוון של עולם הרכב כולו. יצרניות נוספות רבות השיקו דגמים היברידיים רבים מאז, וטויוטה ממשיכה להכתיב את הכיוון הכללי במסגרתו עובר עולם הרכב בהדרגה לטכנולוגיות הנעה מתקדמות וירוקות יותר. בהתחלה הנעה היברידית ובהמשך הנעה חשמלית לחלוטין, כמו גם סוגי הנעות מתקדמים נוספים עליהם אמונה טויוטה, דוגמת הנעת מימן.
ההנעה ההיברידית מעניקה לטויוטה קורולה צריכת דלק ממוצעת של כשלושים קילומטר לליטר דלק – יעילות כפולה ומעלה בהשוואה לתצרוכת הדלק הממוצעת של רכבים משפחתיים עד אז.
מלבד ליעילות ההיברידית, גם מערכת הבטיחות בה מצוידים הדגמים החדשים של טויוטה מציבה סטנדרטים חדשים לעולם הרכב כולו, עם מערכת בטיחות מתקדמת ומורכבת המכילה תת מערכות רבות המאפשרות לרכב להזהיר את הנהג, להתערב ולסייע במקרי חירום ולהעלות את רמת הבטיחות האישית הממוצעת של הנוסעים ברכב בעשרות אחוזים. כמו במקרה של ההנעה ההיברידית, נראה כי טויוטה מכתיבה סטנדרטים מעולים גם בתחום הבטיחות ברכב, והצצה במפרט הטכני של מערכות הבטיחות בהן מצוידים הדגמים החדשים יותר (Toyota Safety Sense) מדגימה זאת באופן מיידי.

הסטנדרט ההיברידי גולש גם לקטגוריות האחרות – טויוטה קאמרי החדשה, טויוטה C-HR ועוד

בנוסף להצבת סטנדרטים מצוינים בעולם הרכבים המשפחתיים באמצעות דגמים פופולאריים דוגמת טויוטה קורולה היברידית, היצרנית היפנית הוותיקה הביאה את הסטנדרטים המובילים שלה בשנים האחרונות גם לקטגוריות נוספות בעולם הרכב.
דוגמה טובה לכך היא טויוטה קאמרי – מכונית אשר הפכה במובן מסוים ממכונית משפחתית למכונית מנהלים, והביאה את ההנעה ההיברידית היעילה כל כך גם לתוך תחום מכוניות היוקרה/מנהלים.
מלבד לקאמרי, השיקה החברה בשנים האחרונות גם דגמים היברידיים של רכבי שטח ורכבי קרוסאובר, דוגמת טויוטה C-HR או טויוטה .RAV4 בכך אחראית טויוטה למהפכה כוללת בעולם הרכב כולו, אשר כאמור מתכנס באופן נרחב וכללי בעקבות מדיניותה של היצרנית היפנית. בכל אחת מהקטגוריות השונות אליה נכנסה החברה היא הציבה סטנדרטים חדשים, ובראשם הסטנדרט ההיברידי. בשנים האחרונות כאמור שוקדים בחברה על פיתוח וייצור המוני של סטנדרטים חדשים ומסקרנים עוד יותר, הצפויים לאפיין את עולם הרכב כולו בתוך כמה עשורים. כמובן שמכוניות אוטונומיות (בהן משקיעים כעת טויוטה מיליארדים במחקר ופיתוח) מסקרנות במיוחד, אך כך גם סוגי הנעות מתקדמות וטכנולוגיות מסקרנות נוספות אותן שואפים בטויוטה להטמיע בעולם הרכב כולו.