הראש היהודי ממציא לנו פטנטים זו לא עוד סיסמה שיווקית אלא מציאות שקורמת עור וגידים לאורך כל ההיסטוריה. מי שלאחרונה תפסה את הכותרות עם מוצר מהפכני משלה היא חברת "פרקטיקל סולושנס", חברה משפחתית בניהולו של ניר נחום.
ה"הסיפון המשולב" מגיע בכמה גרסאות, עם ובלי מסננות, כאשר מוצר הדגל של החברה כולל בתוכו סט סיפון משולב ומסננת עמוקה כפולה המתאים לכל כיור מטבח. מדובר בפתרון מושלם למערכת האינסטלציה מתחת לארון הכיור, כאשר זה, בשל גודלו הקטן מפנה שם המון מקום. המבנה היצוק והעובדה שיש לו חיבור אחד בלבד, מונעים נזילות וסתימות, ובנוסף למסננת העמוקה אשר מאפשרת נוחות באיסוף פסולת מהכיור, ההתקנה והתחזוקה שלו קלים מאוד.
שוחחנו עם ניר נחום, האיש שעומד מאחורי ההמצאה החדשנית על למנת לקבל פרטים נוספים על הסיפון שהוא בגדר חובה להימצא בכל בית בישראל.
ניר נחום בן 43, הוא מהנדס אלקטרוניקה במקצועו. במשך שנים רבות עבד בחברת אינטל ובמסגרת העבודה התנדב לתוכנית בשם "יזמים צעירים עושים עסקים". בתוכנית זו ניר היה מלווה תלמידי תיכון בכיתות י' ועוזר להם כיצד להפוך רעיון שהם תכננו וחשבו עליו, למוצר מוגמר, לייצר ולמכור אותו. אחד מאותם מוצרים היה מסננת עמוקה לכיור מטבח שתפקידה היה להחליף את המסננת הרגילה אשר מצוייה במרבית הכיורים בישראל. המוצר עצמו זכה במקום הראשון בתחרות ליזמים צעירים, אך היו אלה החברות בתחום שקבעו כי הוא לא מספיק שימושי מפאת הסירבול של המערכת הקיימת וחוסר המקום מתחת לכיור.

4 צפייה בגלריה
הסיפון החדש
הסיפון החדש
הסיפון החדש
(צילום: פרקטיקל סולושינס)

4 צפייה בגלריה
הסיפון החדש
הסיפון החדש
הסיפון החדש
(צילום: פרקטיקל סולושינס)

"בדיוק כפי שתמיד חינכתי את היזמים הצעירים כך עשיתי גם אני, לא הרמתי ידיים וחיפשתי למצוא פתרון מחוץ לקופסא. לאחר בחינה ארוכה של כלל מרכיבי המערכת שמתחת לכיור, ירד לי האסימון. החלטתי לאחד מספר מרכיבים לחלק אחד, על מנת להתאים את הרעיון לכדי מוצר מושלם בדמות מסננת עמוקה משולבת עם סיפון וזרבובית כניסה למדיח. והתוצאה? התקבל מוצר אמין להפליא, לעומת המערכת הקיימת, שמעניק יותר מקום מעל וגם מתחת לכיור", סיפר ניר.
לאחר שהצליח להתגבר מעל המשוכה הזו ובגלל סיבות נוספות, ניר קיבל החלטה לעזוב את מקום עבודתו ולהקדיש את מירב זמנו ומשאביו לבניית הסיפון החדש. בעבור הפרוייקט הזה ניר הגדיל את גובה המשכנתא על ביתו, צמצם באופן משמעותי את חיי המותרות שלו ושל בני משפחתו, השקיע את כל הונו העצמי וביחד עם משקיע נוסף החל להתרכז אך ורק בפיתוח המוצר המהפכני.
על המשך התגלגלות האירועים הוא הוסיף:
"לפני כ 3 שנים כבר היה לנו ביד את האבטיפוס הראשוני ותוך כדי תנועה כבר דפקתי על דלתות החברות הגדולות ביותר בישראל, על מנת להציג בפניהם את הסיפון החדש. לאחר התלבטויות לא פשוטות החלטנו ללכת לשיווק בלעדי עם חברת "פלסאון ישראל" ובחודש באפריל 2018 השקנו את המוצר לראשונה תחת המותג שלהם".
ההצלחה לא איחרה לבוא, תוך זמן קצר הסיפון החדש נמכר באלפי יחידות, אולם קצב המכירות היה לא מספק.
"יש לחברה שלי מוצר אחד ולחברת "פלסאון" יש אלפים", הסביר ניר והוסיף, "הם היו בסדר גמור, אך באופן טבעי ניסו לתת מקום לכולם והמוצר שלנו לא קיבל את הבמה המספיקה לו, לכן לאחר לבטים רבים העדפתי לצאת לדרך בנסיון לשיווק עצמי דרך החברה שלנו. כיום אנחנו משווקים את ה"פרקטיקל סיפון הסיפון המשולב" באופן עצמאי ואני שמח וגאה כי לאט לאט הוא חודר לאלפי בתים בישראל ומקווה שזו רק ההתחלה".

4 צפייה בגלריה
הסיפון החדש
הסיפון החדש
הסיפון החדש
(צילום: פרקטיקל סולושינס)

הסיפון המשולב בעצם מורכב מחלק אחד עיקרי שמחליף שלושה מוצרים נפרדים שנמצאים במערכת הקלאסית:
1. הוונטיל, המשפך שיושב מתחת לכיור.
2. זרבובית הכניסה למדיח הכלים.
3. הסיפון עצמו שנועד "ללכוד" את המים ולמנוע ריחות לא נעימים שיכנסו לבית.
כך שאין צורך לחבר כל חלק בנפרד.
בין היתר אין לו נקודות תורפה לנזילות, גודלו קטן מחצי מהמערכת המקבילה והמבנה שלו מאפשר שטיפה טבעית של הלכלוך.
עובי הדופן שלו מעל הסטנדרט וגם זרימת המים בו טובה יותר בגלל שהמעברים רחבים ב20% יותר.
לסיפון המשולב יש אפשרות לקלוט מסננות רגילות או עמוקות יחודיות והוא קל להתקנה ותחזוקה, כך שלא חייבים להיעזר באינסטלטור על מנת לחבר אותו.
גם כאשר מבקשים לנקות אותו בפעם בשנתיים על ידי פתיחה של הפקק, המערכת לא מזדעזעת משום שהסיפון מחובר ישירות אל הכיור במבנה חזק ואמין ולזה יתרונות רבים נוספים.
מי שנמצא בשלבי בניה של הבית יוכל לתכנן את ניקוז המטבח בקיר,במקום ברצפה, ממש בדומה לכיורי רחצה, ולקבל מראה נקי שלא נראה כמותו באף מטבח לפני כן.

4 צפייה בגלריה
הסיפון החדש
הסיפון החדש
הסיפון החדש
(צילום: פרקטיקל סולושינס)

"פרקטיקל סיפון – הסיפון המשולב" עומד בתו התקן הישראלי והאירופאי והוא מיוצר בישראל, כך שמדובר במוצר כחול לבן מא' עד ת'. למדנו כי בימים אלו העסק המשפחתי הקטן מסיים את הפיתוח של מוצר חדש נוסף, על פי אותו בסיס של רעיון אך הפעם מדובר בפתרון לכיור רחצה, על כך אנחנו נמשיך לעקוב.
לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר טלפוני במספר: 050-987-987-3
אתר הבית: https://www.practcal.com