חרדה נגרמת בדרך כלל מגורמים גנטיים וסביבתיים. אירועי חיים מרכזיים, אובדן בן משפחה ונושאים בעבודה נמצאים בראש הרשימה כסיבות לכך שאנשים עלולים לחוש בחרדה. התייעצנו עם אתר ezerneman.co.il, המתמחה בפתרונות לבריחת שתן: חרדה היא בעיה נפוצה ואחת הצורות הנפוצות ביותר של מחלות רפואיות בקרב מבוגרים בני 60 ומעלה, על פי בית הספר לרפואה של הרווארד. אם אתה מטפל, אתה או האדם שאתה מטפל בו עלולים לחוות חרדה בעת ניהול מחלה כרונית או מצב בריאותי כגון בריחת שתן. חרדה ובריחת שתן הם רחוב דו כיווני, על פי האגודה האמריקאית לבריחת שתן (NAFC). הם מתקשרים ומחמירים זה את זה מכיוון שחרדה מהווה גורם סיכון להתפתחות בריחת שתן. נראה כי הדבר נכון גם לגבי בעיות בריאות נפשיות אחרות, כולל דיכאון, המהווה גם גורם סיכון להתפתחות בריחת שתן. מספר מחקרים קישרו דיכאון לבריחת שתן אצל נשים בפרט. כמו כן, אנשים הסובלים מהפרעות ברצפת האגן נוטים לחוות דיכאון פי שלוש בהשוואה לאוכלוסייה הכללית. אמנם זה בלתי אפשרי להסיר את כל גורמי הלחץ בחיים, אך למידה כיצד להתנער מלחץ וטיפול בבעיות יכולה להועיל. זיהוי הגורם לחרדה הוא בדרך כלל צעד ראשון טוב.
1 צפייה בגלריה
בריחת שתן וחרדה
בריחת שתן וחרדה
בריחת שתן וחרדה
(צילום: pixabay )
גורמים נפוצים לחרדה:
בעיות בריאות כרוניות סוגיות בעבודה ו / או בבית דאגות עם ילדים בעיות שינה תופעות לוואי לתרופות בריאות לקויה ו / או כושלת ירידה בזיכרון כְּאֵב כשלא מטפלים בפרקי זמן ארוכים, חרדה עלולה להזיק מאוד לנפש ולגוף. לכן חשוב לנסות ולהפחית ככל האפשר את הלחצים בחיינו.
דרכים להפחתת לחץ
  • פעילות גופנית - זו אחת הדרכים היעילות ביותר להפגת מתחים וחרדות. תרגילי הרגעה הוכיחו את עצמם כמועילים להפגת חרדה. פעילות גופנית בעלת השפעה נמוכה כמו הליכה יכולה להיות מועילה לא פחות מהשפעה גבוהה. ה- ADAA ממליץ גם לתרגל תרגילי נשימה: קחו נשימות איטיות ואחידות להקלה מיידית. תרגילי נפש כמו ספירה יכולים גם להקל על הלחץ. ספרו בין 1-20, התמקדו בנשימה בהתמדה וחזרו כמה פעמים. יוגה היא צורת תרגיל עדינה נוספת שמומלצת.
  • השתמשו במוצרים לבריחת שתן - חיתולים למבוגרים, תחתוני ספיגה וציוד אחר לבריחת שתן כוללים טכנולוגיית ספיגה מיוחדת כדי לספוג רטיבות ולשמור על אנשים יבשים יותר לפרקי זמן ארוכים יותר. ניהול בריחת שתן יכול לספק שקט נפשי ולהקל על המתח והלחץ בגלל נזילות.
  • התחל תחביב - קרא ספר, האזן לסדרת פודקאסטים, נגן בכלי או התחל בגינון. תחביבים נוטים להביא שמחה בחייהם של אנשים ולעזור בהקלת חרדה. האזנה למוזיקה מרגיעה היא עוד דרך נהדרת להירגע ולהרגיע נפש מודאגת מדי.
  • קבל תמיכה חברתית - בדידות היא אחד הגורמים העיקריים לחרדה, בנוסף למחלות גופניות, ירידה בבריאות הנפש ומחלות כרוניות. בידוד חברתי הוא לעתים קרובות תוצאה של מישהו שלא מרגיש טוב עם עצמו או עם חייו. אנשים עם בריחת שתן עשויים להימנע במיוחד מחיברות ופעילות גופנית מחוץ לבית, דבר שעלול להוביל לנסיגה מתישה מקרוביהם ולחיות את החיים באופן מלא. שמירה על קשרים עם חברים ובני משפחה יכולה להוביל להגברת האושר וההגשמה.