העסקים רבים בישראל בכלל ובקריות בפרט ספגו פגיעה קשה כתוצאה מן המשבר הכלכלי שנוצר בגלל נגיף הקורונה. בימים אלה התחלנו להרגיש הקלה מסוימת בהגבלות שהטיל משרד הבריאות, יותר ויותר בעלי עסקים מתחילים לחוש שאולי בכל זאת יש אור בקצה המנהרה, וזהו זמן אידיאלי לבחון האם כדאי לבצע שינויים באסטרטגיית קידום האתרים של העסק.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

נכון, קידום אתרים אורגני הוא אולי לא המחשבה הראשונה שחולפת בראשו של בעל עסק שמתעורר בבוקר לעוד חובות ומעט לקוחות – אבל חשוב מאוד להבין שמדובר באפיק שיווקי שאמור להגדיל בסופו של דבר את ההכנסות של העסק. בפרט עבור עסקים שמעולם לא השקיעו בקידום האתר שלהם בתוצאות החיפוש של גוגל (ואם עדיין אין להם אתר, אזי בניית אתרים היא הנושא החשוב ביותר שעליהם לשקול כרגע) להלן מספר דגשים שכדאי לקחת בחשבון בעניין זה:

יש לקחת בחשבון שהתנהגות הלקוחות השתנתה

הלקוחות שלנו התרגלו לשבת בבית, התרגלו להזמין משלוחים דרך האינטרנט ויתכן שגם שינו באופן משמעותי את סדר העדיפויות שלהם בכל הקשור להוצאות. הדרך של אותם לקוחות לבטא את התנהגותם היא בעזרת מילות מפתח שהם מקלידים בשורת החיפוש – ולכן ככל שבעל העסק יבין טוב יותר את מילות המפתח המנחות את לקוחותיו כך יגדל הסיכוי שהוא יצליח להביא אותם לאתר שלו ולבצע רכישה.

היום יותר מבעבר, חשוב להשקיע בתוכן

בתקופה הארוכה בה ישבנו בבית התרגלנו גם לצרוך תכנים רבים והציפיות שלנו, שממילא היו גבוהות עוד לפני הקורונה, עלו אפילו יותר. אנחנו כבר לא מתעניינים במאמרים שטחיים או בבלוגים זניחים, אלא מחפשים תוכן איכותי, ברמה גבוהה, שיהיה לנו שימושי ובעל ערך. אם בעל העסק לא ישכיל לספק את מבוקשם של לקוחותיו, הם עלולים פשוט לחפש אותו באתרי המתחרים.

ואפרופו מתחרים, מה הם עושים?

קידום אתרים הוא חלק כל כך בסיסי בפעילות שיווקית עסקית, שסביר להניח שהמתחרים של העסק כבר עושים זאת. במילים אחרות, המשמעות היא שעסק שאיננו מבצע קידום אתרים, או שלא השכיל לנתח אותו לאור השפעות משבר הקורונה ולבצע בו את השינויים המתאימים, פשוט נותר מאחור. אחת הדרכים היעילות לא לפגר מאחורי המתחרים היא להציץ ולראות מה הם עושים כדי להפיק מכך תובנות, לקבל רעיונות ואולי לזהות נישות שהם פספסו ועדיין אפשר לנצל.

אולי זה דווקא הזמן לשלב כוחות

מאז ומעולם היוו קישורים יוצאים ונכנסים אחד מעמודי התווך של פעילות קידום אתרים, וזה לא השתנה בעקבות משבר הקורונה. עסקים עדיין נעזרים רבות בקישורים שנכנסים לאתר שלהם ממקורות כמו בלוגים, פורומים, רשתות חברתיות ואתרים אחרים. יחד עם זאת, יתכן שהעובדה שהמשבר הקיף עסקים רבים כל כך הופך את שיתופי הפעולה לרעיון שכדאי לשקול: החל ממימון משותף של שירות משלוחים למספר עסקים יחדיו וכלה בבניית רשת קישורים לאתרי העסקים הללו.

סיכום

משבר הקורונה עוד לא לגמרי מאחורינו, אבל ההקלות בהנחיות משרד הבריאות משחררות אנחת רווחה בקרב בעלי עסקים רבים. גם אם זה יקח עוד מספר שבועות או חודשים, חלקם יחזרו לפעילות רגילה וחלקם יצטרכו להמציא את עצמם מחדש – אולם כך או כך חשוב להשקיע גם באפיק השיווקי הן מתוך ראיית הטווח הקצר של ההתאוששות וחזרה לשגרה והן מתוך תכנון נבון לעתיד הרחוק.
קידום אתרים בגוגל יכול לסייע לכל עסק, בכל ענף ובכל גודל, גם בימי שגרה. בתקופה המשונה שאנו חיים בה כעת, קידום אתרים הוא אולי האפיק השיווקי הטוב ביותר שאפשר לבחור בו.
המאמר נכתב בשיתוף אייל רחמים, הבעלים של חברת דיגיטאץ' ושל הבלוג המוביל בשם seolinks קידום אתרים בגוגל.