הגשם בחורף והשמש בקיץ מותירים לנו מקסימום של 3 חודשים בשנה בהם אפשר לשבת בגינה ולנצל אותה כמו שצריך. על מנת שלא ליהנות מכך רק לתקופה מוגבלת, רצוי כי תחשבו על בניית פרגולה איכותית שתאפשר לכם לשבת בניחותא במתחם גם בימים הגשומים או הלוהטים ביותר.
כמובן שלא כל פרגולה אכן תאפשר זאת ועל כן חשוב לבחור ולבנות אותה בצורה נבונה ומושכלת. להלן מספר טיפים מהמומחים של קבוצת עצי חזון הבונה ומתקינה פרגולות עץ בכל הארץ, אשר יעזרו לכם לבחור נכון.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

בניית פרגולה בבית פרטי – הפעולות שחשוב לבצע

על מנת להשיג פרגולה איכותית שתענה על כל ציפיות השימוש שלכם, חשוב ראשית כל להתקשר עם חברה רצינית שמתמחה בבניית אלמנטים שכאלה. חברה שכזאת תקפיד לבצע את כל המדידות והחישובים המקדימים כך שהפרגולה העתידית תתאים באופן מושלם לתנאי השטח ואף תהיה בטיחותית לאורך זמן.
חברה שכזאת אף תקפיד על התאמת הפרגולה מבחינה עיצובית לשאר חלקי הבית, כאשר הדבר מושג באמצעות בחירה מושכלת בין חומרי עץ לאלומיניום. לכל אחד מסוגי החומרים יתרונות משלו שחשוב להכיר.
קבוצת עצי חזון מסבירה באתר האינטרנט שלה על יתרונות של פרגולה מעץ בבית פרטי, הכוללים למשל עמידות לאורך זמן, "התבגרות" יפה של החומר ככל שעוברות השנים ולענייננו, טון עיצובי כפרי וחמים שלא ניתן להשיג באמצעות מתכת האלומיניום, שלה יתרונות משלה כגון קלות משקל, מחיר זול וצרכי תחזוקה נמוכים.
דבר נוסף שיש לעשות בתכנון פרגולה לבית פרטי הוא להחליט על סוג הפרגולה. עבור גינות שמרוחקות מפתח הכניסה לבית, אין מנוס מלבד השימוש בפרגולה שמקובעת לאדמה. ככל שמתקרבים לפתח הבית, כך ניתן להשתמש בפתרונות הרבה יותר אלגנטיים שחוסכים במקום ועוזרים לכדי יצירת מפתח גדול בכניסה לבית. למשל, פרגולה לכניסה לבית עשויה להיות מסוג "פרגולה תלויה" או כזו הצמודה לקיר. הפרגולות התלויות אינן כוללות שום מגע בינן ובין האדמה ואין בהן צורך בעמודים תומכים. אלו הצמודות קיר כוללות עמוד אחד תומך או יותר. כתלות בחברה המבצעת והמקצועיות שלה כך ניתן יהיה לבנות פרגולה תלויה לחלוטין, אלגנטית ומאווררת, גם כאשר מדובר בפרגולת עץ מסיבית בשטח גדול. חברה מקצועית גם תדע להתחשב בכיווני השמש בעת תכנון הפרגולה ולהשתמש בפתרונות הצללה מתאימים (עליונים נגללים, סוגרי צד ועוד).

הדברים שמהם יש להימנע בבניית פרגולה בבית פרטי

ישנן גם מספר פעולות שמהן יש להימנע, על מנת להשיג פרגולה שתעמוד בכל ציפיות השימוש וגם בדרישות החוק:
• על פי "חוק הפרגולות" משנת 2014, אין צורך להציג אישור של מהנדס בניין עבור בניית פרגולות של עד 50 מ"ר אך אם אין זהו המצב אצלכם, ראו הוזהרתם שכן מדובר בבנייה לא חוקית ללא אישור המהווה עבירה פלילית לכל דבר.
• אנשים רבים מתעקשים על בניית פרגולה מעץ גושני אך חשוב לדעת כי לא תמיד הדבר מתאים. נכון שמדובר בפרגולה מרשימה יפה אך חשוב לזכור כי ככל שמדובר בפרגולה גדולה וכבדה יותר, כך יש להעדיף שימוש בעץ רב שכבתי. עץ גושני מתאים עבור פרגולות בגודל בינוני ומטה מאחר והוא לא חזק מספיק.
• טווח מחירים של פרגולה לבית פרטי בישראל נע בין 350 ל-700 שקלים למטר כתלות בסוג העץ ומורכבות הגימורים השונים (פינות מעוגלות יקרות יותר מפרופילים ישרים). אין סיבה כי תשלמו יותר מהממוצע ועל כן בצעו סקר שוק מעמיק לפני הבחירה בחברה מסויימת.
נותני שירות הגונים שמכבדים את עצמם מעניקים ייעוץ ללא עלות בתכנון והתקנת פרגולה לבית. נצלו זאת על מנת לקבל החלטה מושכלת ונבונה על פי כל העקרונות שהוזכרו לעיל.